Столичната община ще обсъди мненията на гражданите за промените в градския транспорт

Столичната община ще обсъди мненията на гражданите за промените в градския транспорт

Проектът за четиригодишна стратегия за развитието на градския транспорт на София все още не е приет в Столичния общински съвет
Проектът за четиригодишна стратегия за развитието на градския транспорт на София все още не е приет в Столичния общински съвет
Столичната община се ангажира да обсъди предложенията и мненията на софиянци за промените в картите за градския транспорт, които предстоят през пролетта. Това съобщиха за "Дневник" от пресцентъра по повод читателско мнение, публикувано на 3 февруари със заглавие "Колко всъщност ще струват новите карти за градски транспорт в София"
"Дневник" получи само този отговор, след като изчака повече от 20 дни от общината да отговорят и да коментират въпросите, получени от наши читатели (виж карето).
Проектът за четиригодишна стратегия за развитието на градския транспорт на София все още не е приет в Столичния общински съвет. Обсъждането му е преминало само през комисии. От общината казаха, че мнения по него може да се изпращат на [email protected] или на мейлите на общинските съветници.
Може да копирате или изпратите своите въпроси и идеи и на [email protected]. Ние ще продължим да следим темата.
Въпросите, които чакат отговор:

Защо в 21 век опциите за карти за градски транспорт се ограничават, вместо да се увеличават? Трябва ли да се припомня, че по света са измислени възможности за почасово таксуване на пътуващите, за пътуване само за една спирка, за пътуване според зонирането на съответното населено място и ред други възможности.

Вторият въпрос е свързан с аргумента за "малцинството", което ползвало карти за една и две линии. Ако грижата за отделния човек, за "малкия човек", за "малкия брой хора", е характерен белег на цивилизованите общества, ние очевидно сме далеч от тях. Жалкото е, че подобно мислене – "малко сте", в нашата държава съвсем не е изключение. Попитайте инвалидите, хората с редки заболявания и други "маргинали". А температурата в повечето столични автобуси, трамваи и тролеи от години е все така по-ниска от температурата навън.