Читателски "Дневник": Докога Столичната община ще плаща за ремонт на ремонта

"Дневник" получи поредното читателско писмо за некачествени ремонти в София. Този път е за бул. "Александър Малинов" в кв. "Младост". "Дневник" ще потърси отговори от Столичната община. Ето и писмото, изпратено от Пламена Петрова:
Докога Столичната община и ние, данъкоплатците, ще плащаме за ремонт на ремонта след ремонта? И през няколко месеца ще затваря за пореден ремонт основни булеварди? За да стане уж по-добре за живеещите, а всъщност ефектът е изпилени нерви от безкрайните задръствания и разбиване на останалите улици, в които се е насочил трафикът...
Става дума за бул. "Александър Малинов" в столичния квартал "Младост". В последните 3-4 години част от булеварда е перманентно затворен за движение - заради строежа на метрото, заради продължението на бул. "Андрей Сахаров", заради разширяването, заради тротоарите... И на всеки ремонт се полага все нов и нов асфалт.
Последният пример е от тази година. През май, когато беше пуснато метрото до Бизнес парка, беше отворен за движение и новоасфалтираният бул. "Малинов" - в частта от бул. "Андрей Сахаров" (магазин "Билла") до кръстовището с ул. "Александър Теодоров Балан" (супермаркет HIT). Няма и два месеца по-късно, през юли, "Малинов" отново беше затворен - за да се стеснят тротоарите и островът между двете платна, за да може да се разшири движението в три ленти и уж така да се отпуши трафикът.
Оставям встрани въпроса, че светофарите бяха запазени през няколкостотин метра, включително и пешеходните, вместо да се направят пасарелки (надлез, какъвто има в началото на "Малинов") или пък подлези, защото така пешеходните пътеки също се превръщат в тапа на движението и смачкват ефекта на трилентовото движение (да не говорим, че пешеходните светофари са автоматични, а не се включват при нужда от пресичащ пешеходец).
Асфалтът за близо двукилометровата отсечка, за която споменах по-горе, можеше да се използва за бул. "Йерусалим", който в годините на ремонта на "Малинов" пое основния трафик на влизащите и излизащите от кв. "Младост" и дупките зейнаха.
Да се надяваме поне, че няколкото метра виадукти от бул. "Цариградско шосе" до бул. "Александър Малинов" ще бъдат преасфалтирани, иначе се обезсмисля новата настилка на двата възлови булеварда в района. Сега детелината, по която се качваш от "Малинов" на "Цариградско шосе" към центъра, е в много тежко състояние.
Да не говорим за това, че се създаде трафик по вътрешнокварталните улици, чиято настилка пострада значително. Това се отнася и до трасето, което свързва "Младост" 1 и 2, след като се слезе от построения преди няколко години мост. Попада се в мрежа от дупки.