Читателско писмо: Трамвайното трасе по столичния булевард "Стамболийски" е ад

Читателско писмо: Трамвайното трасе по столичния булевард "Стамболийски" е ад

Отсечката между бул. "Константин Величков" и кв. "Западен парк" е опасна за хората и автомобилите, но общината бездейства
Отсечката между бул. "Константин Величков" и кв. "Западен парк" е опасна за хората и автомобилите, но общината бездейства
"Дневник" публикува писмото на читателката ни Надежда Додова от София за трагичното състояние на част от трамвайното трасе по бул. "Александър Стамболийски". Редакцията зададе въпроси на Столичната община във връзка с проблема и очаква отговорите й.
Пиша от името на живеещите на бул. "Александър Стамболийски" 239 и 237, които живеят под постоянен стрес. Булевардът, в отсечката бул. "Константин Величков" - кв. "Западен парк", никога не е бил в такова трагично състояние, както сега - опасно за хората и автомобилите, които пукат гуми постоянно. Въпреки многото сигнали до всички възможни институции на общината досега нямаме адекватен отговор с конкретно решение, а топката се прехвърля от едно място на друго и се изпращат клиширани и абстрактни готови бланки с отговори.
Близо 10 години от Столичната община лъжат столичани, че "през следващата година" започва пълен ремонт на разпадащото се трасе. Междувременно над стотици пътници всекидневно лъкатушат в бавни и разбити трамваи, вдигащи прах и невъобразим шум. Ремонтът на площад "Македония" струва 50 млн. лева, а според зам-кмета на район Красна поляна проектът за нашия ремонт е около 6 млн. лв.
В първия горещ ден от лятото по трасето на бул. "Алаксандър Стамболийски" изскочи част от релсовия път,. Инцидентът е станал сутринта, точно по средата между спирките 10 ДКЦ и бул. "Константин Величков", откъдето минават трамваи №10 и №8. На място имаше аварийни екипи, които отстраняваха повредата. Работниците работеха на булеварда, но въпреки това движението не беше спряно, като по този начин представляваше опасност за тях. Трамваите продължаваха да преминават върху релсата, напътствани от специалистите на пътя. Работниците се възмущаваха, че не са намерени средства да се поднови основно трасето на релсовия път.
Повреденото парче ще бъде отрязано и на негово място ще бъде заварено друго. Под тежестта на многотонните трамваи, заварките ще поддадат и... може да се случи най-лошото. Между релсите и бетонните блокове са се отворили огромни кратери. В тях може да попадне и човек, да си счупи крак или да не може да го извади навреме и летящите коли по булеварда да го отнесат.
Голямо преживяване е за майки с колички, чиито колела се заклещват в кратерите на трамвайните линии. Луфтът между бетонните блокове и линиите на места е повече от 20 см, да не споменавам стърчащите арматурни железа.
Трамвайното трасе по бул. "Александър Стамболийски" от години е в трагично състояние и спешно се нуждае от ремонт. Релсовият път е с множество пропадания, стърчащи железа и изкривени релси, на места пружиниращи, където трамваите се движат бавно, но много шумно. Живеещите около 10 ДКЦ са подложени на денонощен стрес от траканията на трамваите. Имаме чувство че старата танкова бригада, помещаваща се някога в кв. "Суходол", на всеки 10 минути се придвижва по булеварда. Шумът е невъобразимо силен, но ни се отказва дори да се направи замерване. А той тормози стотици жители в една европейска столица. През лятото си отваряме прозорците само между 24.00 и 5.30 ч - когато не се движат трамваите.
Проект за цялостна реконструкция е направен още през 2015 г., но тъй като реализацията му се отлага с времето от година за година, той вече е остарял и неактуален. Поне така ни увериха от "Спаси София", тъй като само те се отзоваха и потвърдиха, че сегашната администрация на г-жа Фандъкова няма да реши проблема.
Софиянци от "Разсадника" и "Коньовица", макар и да не сме от новобогаташките квартали на София, сме сред най-старите квартали на столицата. Освен това сме най-близо до центъра, което задължава общината да обърне по-голямо внимание, тъй като се очаква да стане част от зелената зона на София
Заслужаваме модерна и удобна инфраструктура и за това се обръщам с молба за намеса и скорошен ремонт на трасето. Писахме до всички възможни институции на Столичната община и община Красна поляна, но освен прехвърляне на топката засега никакъв резултат. Този сигнал е изпратен до районния кмет Чакъров, г-жа Фандъкова, арх. Борислав Игнатов. Милка Христова, Комисията по транспорт и пътна безопасност с председател Карлос Контрера, на отделни членове от различни партии в Столичния общински съвет.
Последният цялостен ремонт на трасето е отпреди може би 60 години, като се правят някакви частични кръпки, които при първия дъжд се изронват и отмиват - замазване на очите и имитиране на дейност, което предполагам съвсем не е за без пари.
Не ми се мисли, ако се получи голям гаф или нещастие, как тогава ще се обяснява г-жа Фандъкова, която още през 2014 г. на среща с избирателите в сладкарница "Пчела" обеща, че този ремонт е актуален и предстои веднага да започне. Или кметът на район "Красна поляна", който е неоткриваем и не дава никакви отговори.
Впрочем отговор получих от столичния инспекторат, който ме уведоми, че въпросът не е от тяхната компетенция и ще го препрати към столичния електротранспорт. Не знам каква е системата на общината, но не трябва ли "Красна поляна" да подаде предложение до Столичната община, за да се предвидят средствата за ремонта?
Моля за съдействие за решаване на този спешен проблем.