Фотогалерия: Замъкът "Торекиара"

baba_zozolana

Фотогалерия: Замъкът "Торекиара"

Потребителска фотогалерия

  • Замъкът в Торекиара, селце в общината Лангирано в провинция Парма, без съмнение е един от най-внушителните примери на укрепена архитектура не само в Емилия-Романя, но и в цяла Италия.
    Замъкът в Торекиара, селце в общината Лангирано в провинция Парма, без съмнение е един от най-внушителните примери на укрепена архитектура не само в Емилия-Романя, но и в цяла Италия.
  • Разположен на първите хълмове на Апенините в район, който винаги е бил познат с мекия си климат, замъкът е заобиколен от лозя и разкрива великолепни гледки към края на долината и към града.
    Разположен на първите хълмове на Апенините в район, който винаги е бил познат с мекия си климат, замъкът е заобиколен от лозя и разкрива великолепни гледки към края на долината и към града.
  • Построен е между 1448 и 1460 г. от Пиер Мария Роси, граф на Сан Секондо, висш командир на служба при Висконти, отчасти за да може да контролира естуара на р. Парма в долината и отчасти като съвместно жилище за него и любимата му Бианка Пелегрини да Арлуно.
    Построен е между 1448 и 1460 г. от Пиер Мария Роси, граф на Сан Секондо, висш командир на служба при Висконти, отчасти за да може да контролира естуара на р. Парма в долината и отчасти като съвместно жилище за него и любимата му Бианка Пелегрини да Арлуно.
  • Комплексът на Торекиара е изграден от самия замък (на 80 м. над долината) и малко селце на върха на терасиран хълм на 278 м над морското равнище. Обграден е с ров с падащ мост и има четири квадратни ъглови кули, свързани с тройна укрепена стена.
    Комплексът на Торекиара е изграден от самия замък (на 80 м. над долината) и малко селце на върха на терасиран хълм на 278 м над морското равнище. Обграден е с ров с падащ мост и има четири квадратни ъглови кули, свързани с тройна укрепена стена.
  • На входа на комплекса на замъка на върха на хълма от източната страна е църквата на Сан Лоренцо, чиято фасада първоначално е гледала на запад във връзка с първоначалния вход към замъка, също гледащ на запад. По-късно, в края на ХVІ и началото на ХVІІ в. е трансформирана, за да се създаде нов ров и защита на външната стена.
    На входа на комплекса на замъка на върха на хълма от източната страна е църквата на Сан Лоренцо, чиято фасада първоначално е гледала на запад във връзка с първоначалния вход към замъка, също гледащ на запад. По-късно, в края на ХVІ и началото на ХVІІ в. е трансформирана, за да се създаде нов ров и защита на външната стена.
  • Компромисът между военната и жилищната функция е попречил замъкът да претърпи структурните промени и допълнения, често срещани в много сгради, построени за крепости, а впоследствие модифицирани в благороднически палати в края на феодалните борби.
    Компромисът между военната и жилищната функция е попречил замъкът да претърпи структурните промени и допълнения, често срещани в много сгради, построени за крепости, а впоследствие модифицирани в благороднически палати в края на феодалните борби.
  • Замъкът има три пръстена от стени и четири ъглови кули.
    Замъкът има три пръстена от стени и четири ъглови кули.
  • Днес входът на замъка гледа на изток и от него започва стръмна покрита рампа, подобна на откриваните в другите крепости около Парма, която води до малко площадче пред входа във втория пръстен стени.
    Днес входът на замъка гледа на изток и от него започва стръмна покрита рампа, подобна на откриваните в другите крепости около Парма, която води до малко площадче пред входа във втория пръстен стени.
  • В средата на замъка има квадратен вътрешен двор, наречен Двор на честта (дългата му страна е 26,55 м). Достъпът до него е бил по дълъг, покрит пасаж.
    В средата на замъка има квадратен вътрешен двор, наречен Двор на честта (дългата му страна е 26,55 м). Достъпът до него е бил по дълъг, покрит пасаж.
  • На първия етаж е параклисът на Сан Никомеде.
    На първия етаж е параклисът на Сан Никомеде.
  • Към края на ХVІ в. от източната страна към ъгловите кули на втория пръстен от стени са добавени две сгради с покрити тераси и е създаден идеален пункт за наблюдения над огромна панорама.
    Към края на ХVІ в. от източната страна към ъгловите кули на втория пръстен от стени са добавени две сгради с покрити тераси и е създаден идеален пункт за наблюдения над огромна панорама.
  • От двора има достъп до Сан Никомеде (североизточната кула) с оригинална предна врата с монограмите на Пиер-Мария и Бианка и фрески на Чезаре Балиони – тук като че ли са погребани двамата любовници, тъй като има два надгробни камъка.
    От двора има достъп до Сан Никомеде (североизточната кула) с оригинална предна врата с монограмите на Пиер-Мария и Бианка и фрески на Чезаре Балиони – тук като че ли са погребани двамата любовници, тъй като има два надгробни камъка.
  • Интериорът на замъка има голям брой украсени със стенописи зали и стаи, предимно с натуралистични, фантастични и гротескови теми.
    Интериорът на замъка има голям брой украсени със стенописи зали и стаи, предимно с натуралистични, фантастични и гротескови теми.
  • На първия етаж са стаите на Юпитер, на перголата, на победата и на завесата, а стенописите се приписват на Чезаре Балиони, и Ангелската стая с алюзии с купола с известното Успение Богородично (1522–1530) на Антонио Кореджо.
    На първия етаж са стаите на Юпитер, на перголата, на победата и на завесата, а стенописите се приписват на Чезаре Балиони, и Ангелската стая с алюзии с купола с известното Успение Богородично (1522–1530) на Антонио Кореджо.
  • Стаята на перголата
    Стаята на перголата
  • Стаята на победата
    Стаята на победата
  • Стаята на завесата
    Стаята на завесата
  • Кухнята на замъка
    Кухнята на замъка
  • На горния етаж е голямата зала с акробатите, която заема цялата североизточна страна на замъка. Фреските са отново на Балионе и Джовани Антонио Паганино (последното десетилетие на ХVІ век).
    На горния етаж е голямата зала с акробатите, която заема цялата североизточна страна на замъка.  Фреските са отново на Балионе и Джовани Антонио Паганино (последното десетилетие на ХVІ век).
  • Тук е и прочутата Златна стая (в североизточната кула) – брачната стая, която дължи името си на златните листа, които са украсявали плочките на стените.
    Тук е и прочутата Златна стая (в североизточната кула) – брачната стая, която дължи името си на златните листа, които са украсявали плочките на стените.
  • Златната стая е украсена с фрески между 1460 и 1462 г. от Бенедето Бембо (1420–1493?) със сцени на тавана от ритуала на рицарската любов.
    Златната стая е украсена с фрески между 1460 и 1462 г. от Бенедето Бембо (1420–1493?) със сцени на тавана от ритуала на рицарската любов.
  • Отстрани са фреските, изобразяващи дългото любовно пътуване на Бианка, която търси из целия замък любимия си, за да празнуват силата на любовта и огромните мащаби на неговите владения, предадени с големи детайли и грижа от иконографска гледна точка.
    Отстрани са фреските, изобразяващи дългото любовно пътуване на Бианка, която търси из целия замък любимия си, за да празнуват силата на любовта и огромните мащаби на неговите владения, предадени с големи детайли и грижа от иконографска гледна точка.
  • Златната стая гледа към дълбока лоджия, построена в края на ХVІ в., когато замъкът губи отбранителните си функции и е превърнат в господарско имение.
    Златната стая гледа към дълбока лоджия, построена в края на ХVІ в., когато замъкът губи отбранителните си функции и е превърнат в господарско имение.
  • Във вътрешността на аркадата, която води до Златната стая, има още три стаи със стенописи, които са възстановени наскоро. Те са известни като стаите "Зора", "Пладне" и "Вечер".
    Във вътрешността на аркадата, която води до Златната стая, има още три стаи със стенописи, които са възстановени наскоро. Те са известни като стаите "Зора", "Пладне" и "Вечер".
  • Стаята "Зора" е първата от четирите, която свързва кулата на Златната стая с кулата на Сан Никомеде.
    Стаята "Зора" е първата от четирите, която свързва кулата на Златната стая с кулата на Сан Никомеде.
  • Стаята "Пладне". Тези три сравнително малки стаи са възстановени в края на 90-те години на ХХ век и са много подобни по размери и декорации – ята птици, летящи в небето сред облаци.
    Стаята "Пладне". 
Тези три сравнително малки стаи са възстановени в края на 90-те години на ХХ век и са много подобни по размери и декорации – ята птици, летящи в небето сред облаци.
  • Стаята "Вечер". Стените са покрити с ловни и риболовни сцени и пейзажи, люшкащи се между реалното и фантастичното. Имената на тези стаи идват от различната интензивност на светлината, която обагря пейзажите в различни нюанси на небето в съответствие от времето в денонощието.
    Стаята "Вечер". Стените са покрити с ловни и риболовни сцени и пейзажи, люшкащи се между реалното и фантастичното. Имената на тези стаи идват от различната интензивност на светлината, която обагря пейзажите в различни нюанси на небето в съответствие от времето в денонощието.
  • Тези стаи са украсени с поредица от зрелищни панорами, приписвани на школата на Балионе.
    Тези стаи са украсени с поредица от зрелищни панорами, приписвани на школата на Балионе.
  • Галерията с гербовете заема цялата североизточна страна на долния етаж между Кулата на Златната стая и кулата на лъвовете. Най-вероятно това е приемната зала на замъка, използвана за официални банкети и приеми. Името ѝ идва от осемте герба, украсяващи стените. Фреските са дело на Джованини Антонио Паганино (1572–1588).
    Галерията с гербовете заема цялата североизточна страна на долния етаж между Кулата на Златната стая и кулата на лъвовете. Най-вероятно това е приемната зала на замъка, използвана за официални банкети и приеми. Името ѝ идва от осемте герба, украсяващи стените. Фреските са дело на Джованини Антонио Паганино (1572–1588).
  • Гледка от вътрешния двор на замъка Торекиара
    Гледка от вътрешния двор на замъка Торекиара