Фотогалерия: Нощни картини от Япония

Анна Стефанова

Фотогалерия: Нощни картини от Япония

Потребителска фотогалерия

  • Поглед върху нощен Токио от небостъргача на Мори в Roppongi Hills – нова концепция в урбанистичното планиране – офиси, магазини, ресторанти, музеи, кино, както и обществени пространства с изкуство на открито. Гледката от последния етаж открива 360-градусова панорама на целия град.

    Тук всичко е отворено до "късни" часове - шопинг центровете работят до 22.00, а ресторантите и баровете - до малко по-късно през деня. По това време на годината - месец октомври, се стъмва в 17 ч. Туристическите обекти затварят в 16 ч. Само луксозните ресторанти си позволяват работно време до 22 ч.
    Поглед върху нощен Токио от небостъргача на Мори в Roppongi Hills – нова концепция в урбанистичното планиране – офиси, магазини, ресторанти, музеи, кино, както и обществени пространства с изкуство на открито. Гледката от последния етаж открива 360-градусова панорама на целия град.<br /><br />Тук всичко е отворено до "късни" часове - шопинг центровете работят до 22.00, а ресторантите и баровете - до малко по-късно през деня. По това време на годината - месец октомври, се стъмва в 17 ч. Туристическите обекти затварят в 16 ч. Само луксозните ресторанти си позволяват работно време до 22 ч.
  • Токийската телевизионна кула е най-високата радио-телекомуникационна кула в Япония - 333 м. или с 9 м. по-висока от Айфеловата кула в Париж. Съгласно първоначалния замисъл тя е трябвало да надвишава Емпайър стейт билдинг, който за времето си е бил най-високата сграда в целия свят. Поради недостатъчно финансиране, тази идея отпада още в етапа на проектирането и главният архитект решава да вземе като основа Айфеловата кула.

    Кулата в Токио е най-млада от своите световноизвестни колеги. Построена през 1958 г., тя влиза в класацията на 29-те най-високи съоръжения в света. Първоначално предназначението ѝ е било телепредаването в Токио, но по-късно тя станала и предавател за различни други радио сигнали. Основният материал, от който е направена кулата, е стомана, добита от разтопяването на разбитите по времето на Корейската война американски танкове. Теглото е 4000 тона, за сравнение с теглото на Айфеловата кула, която е 7000 тона.
    Токийската телевизионна кула е най-високата радио-телекомуникационна кула в Япония - 333 м. или с 9 м. по-висока от Айфеловата кула в Париж. Съгласно първоначалния замисъл тя е трябвало да надвишава Емпайър стейт билдинг, който за времето си е бил най-високата сграда в целия свят. Поради недостатъчно финансиране, тази идея отпада още в етапа на проектирането и главният архитект решава да вземе като основа Айфеловата кула.<br /><br />Кулата в Токио е най-млада от своите световноизвестни колеги. Построена през 1958 г., тя влиза в класацията на 29-те най-високи съоръжения в света. Първоначално предназначението ѝ е било телепредаването в Токио, но по-късно тя станала и предавател за различни други радио сигнали. Основният материал, от който е направена кулата, е стомана, добита от разтопяването на разбитите по времето на Корейската война американски танкове. Теглото е 4000 тона, за сравнение с теглото на Айфеловата кула, която е 7000 тона.
  • Погледът от небостъргача Мори стига и до изкуствено създадения от Тойота остров - Одайба. Мостът "Рейнбоу" свързва Токио с изкуствения остров. До Одайба може да стигнете само с една единствена, и то частна, линия на влака.
    Погледът от небостъргача Мори стига и до изкуствено създадения от Тойота остров - Одайба. Мостът "Рейнбоу" свързва Токио с изкуствения остров. До Одайба може да стигнете само с една единствена, и то частна, линия на влака.
  • По време на Втората световна война (и след нея) голяма част от инфраструктурата на Япония е била върната към "каменната ера". Следвоенното възстановяване на страната е изумително. Огромни и сложни проекти, изработени от бетон и стомана, възкръсват от останките на войната – магистрали, мостове и кръстовища на няколко нива оформят визията на вертикално издигнатия отново Токио.
    По време на Втората световна война (и след нея) голяма част от инфраструктурата на Япония е била върната към "каменната ера". Следвоенното възстановяване на страната е изумително. Огромни и сложни проекти, изработени от бетон и стомана, възкръсват от останките на войната – магистрали, мостове и кръстовища на няколко нива оформят визията на вертикално издигнатия отново Токио.
  • Днес движещата сила и идея в строителството на Токио е ръководена от ограниченото пространство, не само в града, но и в цялата държава. Артистичните форми далеч надхвърлят функционалността (тя не се коментира, задължителна е).
    Днес движещата сила и идея в строителството на Токио е ръководена от ограниченото пространство, не само в града, но и в цялата държава. Артистичните форми далеч надхвърлят функционалността (тя не се коментира, задължителна е).
  • Кръстовището Hakozaki е част от пътя на шинкансена на Токио. Показва инженерно решение, използвано при строителството на бързоскоростни кръстовища на няколко нива в един от най-оживените световни градове.
    Кръстовището Hakozaki е част от пътя на шинкансена на Токио. Показва инженерно решение, използвано при строителството на бързоскоростни кръстовища на няколко нива в един от най-оживените световни градове.
  • Продължението на кръстовището Hokko, част от вертикалната инфраструктура на Токио.
    Продължението на кръстовището Hokko, част от вертикалната инфраструктура на Токио.
  • Емблематичните сгради на изкуствения остров Одайба. Вдясно е сградата на Fiji TV, вляво Ferris Wheel, 115 м. височина.
    Емблематичните сгради на изкуствения остров Одайба. Вдясно е сградата на Fiji TV, вляво Ferris Wheel, 115 м. височина.
  • С 35 млн. жители Токио е най-голямата агломерация в света, а Шибуя е едно от най-натоварените пешеходни кръстовища. Пешеходната пътека е с ширина 25-30 метра, а на светофар се чака на червена светлина около 5 минути.След което се случва ....
    С 35 млн. жители Токио е най-голямата агломерация в света, а Шибуя е едно от най-натоварените пешеходни кръстовища. Пешеходната пътека е с ширина 25-30 метра, а на светофар се чака на червена светлина около 5 минути.След което се случва ....
  • ....тази картина. За разлика от организацията в метрото, тук никой не режисира прминаването до отсрещния тротоар. Всъщност, може би това е единственото обществено място, където няма допълнителна организация на движението на пешеходците.
    ....тази картина. За разлика от организацията в метрото, тук никой не режисира прминаването до отсрещния тротоар. Всъщност, може би това е единственото обществено място, където няма допълнителна организация на движението на пешеходците.
  • Тук вече пешеходецът е успял да премине отсреща и е на шопинг из Шибуя
    Тук вече пешеходецът е успял да премине отсреща и е на шопинг из Шибуя
  • Такситата са в различни цветове. Моделът автомобил, създаден за такси, е един и същ - Тойота Корола.
    Такситата са в различни цветове. Моделът автомобил, създаден за такси, е един и същ - Тойота Корола.
  • Поглед към моста "Рейнбоу" от виенското колело в Одайба.
    Поглед към моста "Рейнбоу" от виенското колело в Одайба.
  • Одайба.
    Одайба.
  • Квартал Акихабара, създаден през 1940 г. , днес има над 250 магазина за електроника и електроуреди. Кварталът е също така родно място на манга културата и предлага огромно разнообразие от костюми, комикси и видео игри, посветени на аниме героите.
    Квартал Акихабара, създаден през 1940 г. , днес има над 250 магазина за електроника и електроуреди. Кварталът е също така родно място на манга културата и предлага огромно разнообразие от костюми, комикси и видео игри, посветени на аниме героите.
  • Корените на съвременните японски комикси трябва да се търсят в края на 18 век, когато са направени първите рисувани публикации и в по-ново време - в японската пропаганда по време на Втората световна война.

    Завладян от военната анимация "Момотаро" д-р Тедзука през 1945 г. се посвещава на манга-комиксите, за да създаде сегашната популярна манга империя, в която четенето е едновременно удоволствие, образование, пропаганда и много печеливш бизнес.
    Корените на съвременните японски комикси трябва да се търсят в края на 18 век, когато са направени първите рисувани публикации и в по-ново време - в японската пропаганда по време на Втората световна война.<br /><br />Завладян от военната анимация "Момотаро" д-р Тедзука през 1945 г. се посвещава на манга-комиксите, за да създаде сегашната популярна манга империя, в която четенето е едновременно удоволствие, образование, пропаганда и много печеливш бизнес.
  • Съвременната японска култура в лицето на аниме прави печеливш брака между високите технологии и традициите. Те са повече символни, като в тях зрителят става и съавтор, оставено е място и за неговото въобръжение. Това е най-сигурният начин за бързо и правилно разпространение на японската култура, традиции и разбирания зад граница.

    Манга магазините са ориентирани по потребителски групи. Така например най-големият магазин за манга Мандараке в Шибуя продава манга, която се отнася до мъжката любов. Разглеждането на магазина от жена обаче не събуди въпроси или неодобрителни погледи. Просто нищо не можехме да си купим от там.
    Съвременната японска култура в лицето на аниме прави печеливш брака между високите технологии и традициите. Те са повече символни, като в тях зрителят става и съавтор, оставено е място и за неговото въобръжение. Това е най-сигурният начин за бързо и правилно разпространение на японската култура, традиции и разбирания зад граница.<br /><br />Манга магазините са ориентирани по потребителски групи. Така например най-големият магазин за манга Мандараке в Шибуя продава манга, която се отнася до мъжката любов. Разглеждането на магазина от жена обаче не събуди въпроси или неодобрителни погледи. Просто нищо не можехме да си купим от там.
  • Естествено създала се организация на очакване на влака-метро на гара Шинджуку в час пик. Влак има на всяка минута. Ако вашият влак е в .58 ч., то такъв е имало на същия перон и в .56 и в 57, както ще има и в .59 и т.н. Когато влакът спре на перона пътникопотокът има около 50 секунди да слезе и да се качи. Това става по следния начин - слизащите са отляво, качващите се - от дясната страна на вратата. "Натъпквачи" няма, има организатори, които стоят на всяка врата на влака и се грижат за безпомощните туристи, които трябва да бъдат ориентирани в правилната посока, така, че да не затрудняват пътникопотока.
    Естествено създала се организация на очакване на влака-метро на гара Шинджуку в час пик. Влак има на всяка минута. Ако вашият влак е в .58 ч., то такъв е имало на същия перон и в .56 и в 57, както ще има и в .59 и т.н. Когато влакът спре на перона пътникопотокът има около 50 секунди да слезе и да се качи. Това става по следния начин - слизащите са отляво, качващите се - от дясната страна на вратата. "Натъпквачи" няма, има организатори, които стоят на всяка врата на влака и се грижат за безпомощните туристи, които трябва да бъдат ориентирани в правилната посока, така, че да не затрудняват пътникопотока.
  • В кв. Шинджуку се намират 13 от 25-те най-високи сгради в Токио. Шинджуку е мястото, където можете да опитате всичко, характерно за японската кухня.

    Сградата на Shinjuku NS Building не е от най-високите – едва 30 етажа. Когато си вътре и поглеждайки нагоре посетителя остава с усещането, че се намира между 4 небостъргача, покрити с общ стъклен покрив. На 29-ия етаж (отдолу погледнато изглежда като парапет), се намират ресторанти с гледки към квартала и града. Наричат ги SkyRestaurants. Тук е и SkyBridge – стъклен мост над празното вътрешно пространство.
    В кв. Шинджуку се намират 13 от 25-те най-високи сгради в Токио. Шинджуку е мястото, където можете да опитате всичко, характерно за японската кухня.<br /><br />Сградата на Shinjuku NS Building не е от най-високите – едва 30 етажа. Когато си вътре и поглеждайки нагоре посетителя остава с усещането, че се намира между 4 небостъргача, покрити с общ стъклен покрив. На 29-ия етаж (отдолу погледнато изглежда като парапет), се намират ресторанти с гледки към квартала и града. Наричат ги SkyRestaurants. Тук е и SkyBridge – стъклен мост над празното вътрешно пространство.
  • Киото - старата столица на Япония, за почти 12 века (794 – 1868). За разлика от Токио, Киото е строен специално за това да бъде столица. Неговото изграждане е започнало в края на VIII век. По това време японският император е бил в много отношения ориентиран към китайските традиции, и Киото, следвайки китайските образци, бил построен с прави улици, пресичащи се под прав ъгъл. Построили се храмове и светилища.

    От XIII век Киото безспорно станал културен и религиозен център на страната. Много будистки школи издигнали тук своите главни храмове. През Втората световна война, въпреки решението на американското правителство да хвърли атомна бомба над града, в крайна сметка Киото е пощаден. Днес той е единственият голям град в Япония, в който все още могат да се видят машия - традиционните японски къщи, както и окиа - къща, в която е живяла и се е създала като гейша момиче майко.
    Киото - старата столица на Япония, за почти 12 века (794 – 1868). За разлика от Токио, Киото е строен специално за това да бъде столица. Неговото изграждане е започнало в края на VIII век. По това време японският император е бил в много отношения ориентиран към китайските традиции, и Киото, следвайки китайските образци, бил построен с прави улици, пресичащи се под прав ъгъл. Построили се храмове и светилища.<br /><br />От XIII век Киото безспорно станал културен и религиозен център на страната. Много будистки школи издигнали тук своите главни храмове. През Втората световна война, въпреки решението на американското правителство да хвърли атомна бомба над града, в крайна сметка Киото е пощаден. Днес той е единственият голям град в Япония, в който все още могат да се видят машия - традиционните японски къщи, както и окиа - къща, в която е живяла и се е създала като гейша момиче майко.
  • Квартала "Гион", известен с нощния си живот, дори и днес. За това свидетелства присъствието на гейшите – жени, предлагащи традиционни развлечения и гостоприемство, които работят при най-строги правила за поведение.
    Квартала "Гион", известен с нощния си живот, дори и днес. За това свидетелства присъствието на гейшите – жени, предлагащи традиционни развлечения и гостоприемство, които работят при най-строги правила за поведение.
  • Да се разхождате тук означава да се докоснете до града такъв, какъвто вероятно е бил през втората половина на 19-и век и да вкусите онази Япония, за която тогавашните европейски творци са могли само да мечтаят. Не си мислете обаче, че е достатъчно да се поразходиш из уличките и непременно да срещнеш гейша.

    Повечето западняци изобщо не правят разлика между гейша и проститутка, нещо, което напълно обижда японците. Днес достъпът до гейша не е никак лесен. Все по-малко са 14- и 15-годишните момичета, които имат желание да се обучават като майко и на 20 години, когато стават пълнолетни, да могат да решат дали да се посветят на тази традиционна японска професия, или да напуснат.
    Да се разхождате тук означава да се докоснете до града такъв, какъвто вероятно е бил през втората половина на 19-и век и да вкусите онази Япония, за която тогавашните европейски творци са могли само да мечтаят. Не си мислете обаче, че е достатъчно да се поразходиш из уличките и непременно да срещнеш гейша.<br /><br />Повечето западняци изобщо не правят разлика между гейша и проститутка, нещо, което напълно обижда японците. Днес достъпът до гейша не е никак лесен. Все по-малко са 14- и 15-годишните момичета, които имат желание да се обучават като майко и на 20 години, когато стават пълнолетни, да могат да решат дали да се посветят на тази традиционна японска професия, или да напуснат.
  • Храмът "Дайтоку-джи", който е тясно свързан с историята на този обичай.
    Храмът "Дайтоку-джи", който е тясно свързан с историята на този обичай.
  • Кулата на Киото не е само красива забележителност. Оборудваната с телескопи площадка за наблюдение, намираща се на 100 метра над земята, разкрива панорамни гледки.
    Кулата на Киото не е само красива забележителност. Оборудваната с телескопи площадка за наблюдение, намираща се на 100 метра над земята, разкрива панорамни гледки.
  • Отражение на кулата в сградата на общината.
    Отражение на кулата в сградата на общината.
  • Водната, цветна феерия пред общината в Киото.
    Водната, цветна феерия пред общината в Киото.
  • Киото. В общата картина липсват небостъргачите. Като всяка провинция, независимо на кой континент, животът е по-спокоен, изпълнен със ценности и традиции.
    Киото. В общата картина липсват небостъргачите. Като всяка провинция, независимо на кой континент, животът е по-спокоен, изпълнен със ценности и традиции.
  • Киото
    Киото
  • Киото
    Киото