Откриването на "Лаокоон" предизвиква интерес към античното изкуство и постава началото на Ренесанса...
Вървим, следвайки стрелките, покрай високата стена, която обгражда Ватикана. В сградата отсреща е отсядал Леонардо, когато е бил на посещение при папата. След досадната проверка за метални предмети влизаме в двора Белведере. Дворецът с шишарката и Златният глобус. Изкачваме се по стълбите към ослепителните по своето великолепие и разкош музеи на Ватикана, църквата на безсребърника Христос. Откриването на "Лаокоон" предизвиква интерес към античното изкуство и постава началото на Ренесанса. "Възкресението" в залата с гоблените. В залата с картите вниманието е насочено изключително към тавана и много по-малко към окачените по стените от двете страни карти на италианските провинции. В прочутата "Атинска школа" на Рафаело в една от стаите на папските апартаменти в Апостолическия дворец Платон е в образа на Леонардо и на преден план Хераклит, нарисуван допълнително е Микеланджело, той единствен е с ботуши. Мускулестата картина в тази фреска на Рафаело е предизвикателство към Микеланджело - ето, и аз мога да рисувам като тебе - но всъщност показва друго, че не може да рисува като него. Стенописите на Микеланджело в Сикстинската капела ме зашеметиха - "Сътворението" на тавана и "Страшният съд" на стената отсреща - ярките и чисти цветове на фреските, създадени от един единствен човек, на когото Бог е позволил да се доближи до него. Снимката е от фотосите в градината Белведере, в капелата е забранено да се снима. Базиликата "Свети Петър" е най-голямата в света, на пътеката в средата са изписани имената на 12-те най-големи църкви в света, послушахме малко хора и органа, но не стояхме до края на месата. Куполът на църквата по проект на Микеланджело отвътре. От този балкон папата изнася своите проповеди. От купола на църквата се открива главозамайваща гледка към площад "Свети Петър" и Рим.