За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Дедо Либен
Рейтинг: 1284 ЛюбопитноИталианците, като наследници на древните римляни най-обичат да строят пътища, мостове и виадукти!
De Michelis
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#1] от "Дедо Либен":
Строили са, и строят и доста други неща....Не ги мисли италианците, Дедо Либчо:-)
ralita68
Рейтинг: 668 НеутралноИ нито дума за двореца на Дождите? Ужасната тъмница и мостът на въздишките отвътре! Не сте видели две трети от Венеция.
Дедо Либен
Рейтинг: 1284 ЛюбопитноДо коментар [#2] от "ohg30520577":
Да, например тяхната фирма Technip построи каталичична инсталация за хидрокрекинг в бургаската рафинерия на Лукойл България. След пуска на новото съоръжение, остарелите инсталации като "Термичен крекинг" и "Газова сяра-2" ще бъдат изведени от експлоатация.
В света има малък брой подобни действащи инсталации, които са позиционирани в САЩ, Канада, Полша, Кувейт и др. „Новата инсталация ще позволи да се повиши до над 90% дълбочинната преработка на нефта вместо досегашните 75%. Също така ще доведе до намаляване на вредните емисии в атмосферата на този курортен район“, според Владимир Некрасов, първи вицепрезидент на "Лукойл".
De Michelis
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#4] от "Дедо Либен":
Виж как знаеш:-)
Умник:-)
klimentm
Рейтинг: 3197 ВеселоДо коментар [#1] от "Дедо Либен":
klimentmНо не се пъчат и дуят като гърците и не тръбят непрекъснато че те са цивилизовали света!
Браво за хубавата галерия!
Тsonkooo
Рейтинг: 1291 НеутралноДо коментар [#3] от "ralita68":
В Двореца на дожите бях миналата година, дори го документирах.
https://www.dnevnik.bg/ot_vas/novini_ot_vas/2017/11/18/3079971_dvorecut_na_dojite/
DDR
Рейтинг: 580 ЛюбопитноСни.ка 6 —византийските икони са се озовали в музея сигурно по линията на международният кръстоносен обмен 😉
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Payakoff
Рейтинг: 621 ЛюбопитноКакво е предназначението на тази релса в средата на пътя (сн. 1)?
Post tenebras spero lucemБоян Таксиров
Рейтинг: 206 НеутралноДо коментар [#9] от "Payakoff":
ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bgНикакво.
daskal1
Рейтинг: 2305 НеутралноДо коментар [#6] от "klimentm":
Не си чел турски учебници, според тях не Гърция, а Турция е люлката на цивилизацията на Запада. Я виж къде е Троя, Омир е писал в днешна Турция и т.н.
iavorski
Рейтинг: 213 НеутралноАйде сега турски - виж македонските! На влизане в Македония получих СМС на английски:
Welcome to Macedonia - the cradle of the civilization!
bramasole
Рейтинг: 2206 НеутралноДо коментар [#7] от "Тsonkooo":
"На народите с къса памет преходите са им много дълги.." Тони Филипов, Д-рБлагодаря за галерията, особено за снимките от библиотека "Марчиана", която не съм разглеждала. Настроението ми вече е друго. :)
https://www.youtube.com/watch?v=YToObFU0eoc&index=7&list=RDYToObFU0eoc
Petleshev
Рейтинг: 2870 НеутралноДо коментар [#9] от "Payakoff":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Може би, за нещо такова...
https://en.wikipedia.org/wiki/Clermont-Ferrand_tramway
Има и такива обществени превозни средства, дето са с една релса. Колегата Таксиров е, много далеч от истината. Едва ли са сложили релса, маркировка и контактна мрежа само, за да се намират на работа... :)
Payakoff
Рейтинг: 621 НеутралноДо коментар [#14] от "tww09306483":
Post tenebras spero lucemЯвно това е трамвай по системата „транслор“ с една релса, но не се вижда самият трамвай...
Antikelesh
Рейтинг: 213 ВеселоДо коментар [#1] от "Дедо Либен":
и дворци, катедрали, кампании, галерии, пиаци…
70% от чудесата на изкуството и архитектурата на съвременния свят са в Северна Италия! Красиво отвсякъде.
jif44392826
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#15] от "Payakoff":
Точно трамвай си е. Това лято бях там. Движи се от Местре до Венеция по една релса. Беше ми много интересно как точно седи прав, но се оказа, че само задвижването е по едната релса, а иначе самият трамвай си има спомагателни гумени колелета, които го държат изправен.
И така вместо 4 релси за 2 линии, хората използват 2 релси за 2 линии. Евтино и ефикасно.
historama
Рейтинг: 623 НеутралноДо коментар [#8] от "DDR":
След 1453г. повечето византийски артисти, и изобщо константинопорският елит са емигрирали в Италия (Венеция, Генуа). И до голяма степен на тях се дължи италианското Възраждане, съчетано разбира се с перфекционизма на местните наследници на римските артисти, архитекти и строители.
''zms15783''
Рейтинг: 201 НеутралноПриятна галерия. Галериите ги разглеждам рано сутрин, с кафето.
Мондиана
Рейтинг: 416 НеутралноПрекрасна галерия за един приказен град! Изданието на Омир на снимка 14 и подът на снимка 15 ме впечатлиха най-много.
Пожелавам Ви следващата година пак във Венеция, защото останаха Ка' д'Оро, Ка' Редзоноко и галерията на Академията! И на мене са ми останали тези като неизпълнени задачи :)
half truth
Рейтинг: 969 НеутралноВенецианските рицари от похода през 1204 са отнесли във Венеция 4-те коня Quadriga на Теодосий 2-ри. Той пък ги бил донесъл от остров Хиос в Константинополис . Направени са от Lisippos, скулптура на Александър Македонски от бронз и са били изцяло позлатени. Популярни са с това, че за да могът да ги пренесът е трябвало да им отреажат главите . После пак ги монтирали. Сега са на главния вход на катедралата San Marco .
Благодаря за галерията!