Стопове се използват едва ли не за всяко кръстовище...
Няма да го коментираме – всеки практикуващ автомобилист би трябвало поне да се досети какво означава. Интересното следва след него... Знакът "Стоп". Всичко на пръв поглед изглежда ясно, докато човек не се вгледа в малката доуточняваща табелка под знака – на всяка пресечка на кръстовището има по един знак "Стоп". Постъпва се по следния начин – който първи е стигнал до кръстовището и спрял на знака, той тръгва и първи. Няма значение кой се намира отляво, отдясно, отпред или накъде ще завива. Понякога тази система от стопове се използва едва ли не за всяко кръстовище и в продължение на километри на всеки сто метра се "тренира" тръгване и спиране... В началото много дразни, после се свиква и след време дори се откриват ползите на системата – стоп на всяка пресечка за всички. "Стоящ полицай" указващ разрешената скорост. Моето мнение е, че психологически е по-ефективен от "легналият полицай", защото човек инстинктивно намалява, за да не закачи колчетата. Особено през нощта е много въздействащо. Табела която предупреждава, че тук преминава пътя, по който децата отиват на училище - почти задължително е комбинирана със системата "Стоп за всички". Автобусна спирка... На магистралата. Знакът дава разрешените скорости за движение по магистрала.Максималната скорост е 100 км/ч за всички превозни средства, а минималната е 60 км/ч. Указателна табела колко точки струва карането с превишена скорост по магистралата. Указателна табела колко долара струва карането с превишена скорост по магистралата.Прави впечатление, че както административните, така и финансовите санкции започват от 120 км/ч, при положение че максимално разрешената скорост е 100 км/ч. Масово и леките коли, като и огромните камиони и автовлакове карат със 119 км/ч. "Народното" обяснение е, че до 110 км/ч се толерира, защото се счита, че може да има грешка в измерването. От 111км/ч до 119 км/ч е нещо като сива зона – могат да те санкционират, но по-вероятно е, ако не създаваш ситуации на пътя, да не те закачат. За любителите на големите скорости – незабравими финансови преживявания. Указателна табела на място, където се извършва ремонт на пътя. За съжаление не е попаднала цялата в кадър но текстът на английски гласи:"Speed fines doubled in construction zones when workers present."Кратко и ясно – ако не спазваш ограничението на скоростта и в този участък има работници, глобата е двойна. Бързата лентата за автобуси и таксита. Доброто решение е, че всеки, който не пътува сам в колата, може да използва тази лента. Условието е броят на пътниците да не е по-малък от указания на табелата – в показания случай всеки автомобил с двама и повече пътници може да използва бързата лента. Има видеосистема, която следи за спазването на правилата. Разказват се смешни случаи, когато в началото на въвеждането на тези правила доста тарикати са слагали кукли/чучела на първата седалка, за да се опитат да заблудят системата за видеоконтрол. Непосредствено преди канадско-американската граница. В Канада използването на продукти от канабис за забавление е легално и магазините за продажбата им са държавен монопол. В САЩ не навсякъде марихуаната е легална. Табелата напомня този факт на пресичащите канадско-американската граница. Доста разпространен тунинг. В Квебек моторните превозни средства притежават само един регистрационен номер, който е поставан от задната страна. Предната страна или е празна, или си слагат невалидни немски номера или някакви лепенки. Всяка провинция на Канада има свой девиз, който е изписан на регистрационните табели на превозните средства. На снимката: квебекарски номер – девизът е Je me souviens, в свободен превод – помня, спомням си, не съм забравил. "Народното" обяснение на девиза е, че помнят мъките, които са преживели под английска власт.На много жители на Квебек, включително франкофони, този девиз не им е по-сърце и го премахват/закриват от номера на превозното си средство. Някои пък си слагат за украса дъгата.