За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Dr_Doolittle
Рейтинг: 1186 НеутралноАсфалтовите тротоари са също полуевропейска работа. Повечето цивилизовани държави на Запад избягват да асфалтират тротоари, а ги правят с друг вид материал-цимент, гранит, други видове естествен камък. В училищните им дворове също е забранено използването на асфалт заради канцерогенните изпарения за децата. А тук се радваме и на дзифта само да е нов...
http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/Вонин
Рейтинг: 120 Веселоджвакащите счупени плочки - това е чиста проба романтика!
Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=_rVSwXloXoM https://www.youtube.com/watch?v=Sp_LA2qE4aMStefan
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#1] от "Dr_Doolittle":
Асфалтови тротоари има във всеки един европейски град. Само центровете са с гранитна или друга настилка. Аз сто пъти предпочитам асфалтови тротоари в кварталите, които хем издържат повече, хем по-лесно се поддържат, отколкото разрухата сега. И за да не съм голословен ето една пресечка на Шанс Елизе - асфалтов тротоар, но с удоволствие бих се разхождал по него.
https://www.google.bg/maps/ @48.8779611,2.2856461,3a,75y,151.81h,68.84t/data=!3m7!1e1!3m5!1sUnfY94v0rwdy8dhkCpL2bA!2e0!6s//geo1.ggpht.com/cbk?panoid=UnfY94v0rwdy8dhkCpL2bA&output=thumbnail&cb_client=maps_sv.tactile.gps&thumb=2&w=203&h=100&yaw=162.9652&pitch=0&thumbfov=100!7i13312!8i6656
Боян Таксиров
Рейтинг: 228 НеутралноДо коментар [#3] от "Stefan":
ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bgАз не харесвам асфалтовите тротоари - имат евтин вид, но също бих се разхождал с удоволствие по тези асфалтови тротоари из Хановер например :)
https://www.google.com/maps/ @52.3688778,9.7127921,3a,75y,10.98h,85.83t/data=!3m6!1e1!3m4!1swRTudQHoEUcgRYBYNcjvwQ!2e0!7i13312!8i6656
Lutz
Рейтинг: 233 Неутрално"вечно джвакащите счупени плочки" - Какво не му харесваш, не знам :)
Никога не съм позволявал на училището да попречи на образованието ми.tucker case
Рейтинг: 684 Веселоплочкаджийското лоби у българия наверно е бая силно...
Now what's a few miles between the beauty and the beast...donj78
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар №1
Да кажеш,че в Европа избягват асфалт,значи толкова си бил и в Европа.Разходете се в град №1 за живеене в последните 10 години(Виена) и вижте колко ги избягват.В София,ако се асфалтират повече тротоари няма да може да се краде от ремонт,защото са по издържливи.Данчето кога е ходила по тротоар та да знае....на Мерцедеса му е все тая какъв е тротоара
Сахаров
Рейтинг: 507 НеутралноВъв Виена не съм бил, но мога да гарантирам, че в Германия и в най-затънтеното село тротоарите са павирани, както и почти всички вътрешни улици. Защо? 1. Бетонът има мин. два пъти живота на битума. 2. Бетонът може да бъде моделиран. 3. Когато има нужда от ремонт или ревизия на подземната инфраструктура, павето може да се извади и в последствие да се пренареди, без загуби. А асфалтът трябва да се кърти. 4. При паважа може да се играе с цветове и форми и да се постигне по-добър естетически вид. В България не се павира, защото: 1. По-скъпо е. 2. При павирането имаме човекочасове, а при асфалтирането машиносмени. I shave with Occam's razor
herbaltea
Рейтинг: 807 НеутралноДо коментар [#7] от "donj78":
https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2022/12/02/4423244_putin_e_otkrit_za_dialog_spored_kremul_no_i_toi_ima/comments#comment-225 https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/04/28/4477090_ima_zaginali_pri_nova_vulna_ruski_raketi_sreshtu/comments#comment-51 https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/06/02/4491180_zelenski_naredi_proverka_zashto_ukrainci_zaginaha/comments#comment-33 https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/06/12/4494361_ukraina_obiavi_za_osvobodeni_tri_sela_v_donecka_oblast/comments#comment-157 https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2024/05/28/4630833_da_ostavim_putin_da_gadae_polsha_ne_izkljuchi/comments?#comment-75Не си спомням да съм виждал асфалтови тротоари във Виена а последните 7-8 години пътувам често до там.
dito
Рейтинг: 233 НеутралноВижте, проблемът при нас е не вида настилка, а начинът на полагането и. И плочките, и обикновеният, и оцветеният, и формованият бетон, и паважът могат да бъдат прекрасна настилка, ако се направят качествено. От своя страна, асфалтът може да се скапе след 2-3 години от лошото уплътняване или дрениране на основата, от корени, от паркиращи автомобили, от недосатъчното количество битум или полагане при дъжд или отрицателни температури (както е твърде възможно да стане на конкретната снимка, не искам да съм лош пророк). Така че, нека не виним плочките, а общинарите и "бизнесмените", които са открднали, а също и работниците, които от мързел и липса на контрол не са си свършили добре работата и са опропастили малкото неоткраднати пари.
А според повърхностните ми наблюдения, в нормалните европейски градове се полага не само обикновен асфалт, но и настилки, които приличат на него и е възможно да ви подвеждат - например различни видове бетони. Не че има голямо значение, пак казвам, проблемът при нас не е във вида настилка.
aa1830
Рейтинг: 318 НеутралноВъв Виена, който град ама изобщо не е европейски 99% от тротоарите са асфалтирани, с изключение на най-централната част и търговската улица, където настилката от разни гранити.
Аман от европейски разбирачи по всички въпроси!
dito
Рейтинг: 233 НеутралноРазликата между асфалт и бетон е основно във вида свързващо вещество - битум срещу цимент. Добавъчните материали може да се пясък, чакъл, но може да има и други - например полимери, рециклирани автомобилни гуми и т.н., които допълнително да ни объркат. Аз лично не съм сигурен дали мога да различа състава на настилката, въпреки че по образование съм строителен техник. Допускам, че и вие в голям процент от случаите наричате "асфалт" настилки, които не са на битумна основа. Не че е чак толкова важно, просто изтъквам на какво може да се дължи неразбирателството между някои от горните мнения, тъй като виждам, че за един и същ град (примерно Виена) изказвате коренно различни твърдения.
kykyyy
Рейтинг: 177 НеутралноТъжен факт е, че асфалтовите тротоари имат ревностни фенове сред народонаселението. Отдавам го на срастването и симбиозата на много хора с техните автомобили. Както знаем, именно автомобилите обичат асфалта. Разбира се, и майсторлъка на опредлени "фирми", които "редат плочки" си казва думата. И все пак, относно "европейщината": Асфалтов тротоар се слага изключителни от финансови съображения. Асфалтът капсулира почвата с всичките негативни последици от това. Някъде комбинират асфалт с паваж по края, което е един компромис, но не е такъв случая на снимката. Отделно, тротоарът трябва да е красив и интересен, а асфалта опредлено не се вписва в това изискване. Ето затова, при ремонти, хората гледат да заменят старите си асфалтови тротоари, положени в години на икономии с плочки или клинкери. В някои общини в Германия си има и съответните строителни наредби, които ограничават полагането на асфалтов тротоар само там, където и преди е имало такъв, т.е. принципът е поне да не се влошава завареното положение.
хм
Рейтинг: 1416 Неутралнона полуевропейска улица, в полуевропейска столица на полуевропейска държава, се извършва половин ремонт с половинчато положен асфалт.