За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
ironhorse
Рейтинг: 770 НеутралноДневник, не дейте се правете на утрепани, а публикувайте засечените разговори от ДАНС на Божков с Огнян Стефанов и депутат Паунов от БСП, относно организацията на протестите ....
ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата, но ПП/ДБ ги надминаха само за няколко месеца!Ооколо 10 до 15 000 от протестиращите са хора на Божков.
Христо Иванов може а си направи сметката как беше употребен !
Ако иска още повече да се дискредитира, тази вечер пак да ходи да се меша с БСП/Мнолова/Череп
Божков е организирал държавен преврат, в който участва и пРезидента !!!
Petleshev
Рейтинг: 2870 НеутралноДо коментар [#1] от "ironhorse":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ..."... Ооколо 10 до 15 000 от протестиращите са хора на Божков..."!
А хората на банкера Цветан Василев къде са? А хората на Баневи и Миню Стайков?
А откъде тръгва автобуса за контрапротеста на ГЕРБ? Щото съм от селата и не знам... Само питам. ;)
Petleshev
Рейтинг: 2870 Неутрално"... Съдейки по стила на тази украса, храмът датира от XIV в. ...".
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Бастуне, малко се излагаш. Стилът си е точно византийски. Дали е от XIV-ти или от XIII-ти век не знам, но стилът няма как да го сбъркам.
Веселин Дечев
Рейтинг: 213 ЛюбопитноНикопол ми е едно от любимите места-тихо спокойно грасче, с няколко кафенета и чудесен ресторант. Много е труден ожапе транспорта до там ако не си с личен автомобил. И има само един хотел, в който зимата е голям студ.
Миний аав адуучин хүнkarabastun
Рейтинг: 1115 ЛюбопитноДо коментар [#4] от "Веселин Дечев":
[email protected]Никопол на практика е бил българска столица до 1395 г.
karabastun
Рейтинг: 1115 ЛюбопитноДо коментар [#4] от "Веселин Дечев":
[email protected]След падането на Никопол градът става център на Никополския санджак, който обхващал територията на Търновското царство в границите от края на съществуването му. Към него са спадали казите Иврача (бълг. Враца), Ловча (бълг. Ловеч), Плевне (бълг. Плевен)...Никопол в последните дни на османското владичество е с население около 20 000 души / за сравнение София е била през февруари 1878 г. по данни на общината - 11 694 души, от които 6560 българи, 3538 евреи, 839 турци и 737 цигани....
karabastun
Рейтинг: 1115 РазстроеноДо коментар [#4] от "Веселин Дечев":
[email protected]По данни от 2011 - е 3186 , а сега предполагам, че са и наполовина....
Иво
Рейтинг: 2904 ЛюбопитноКарабастуне, а вътре в църквата влезе ли? Ако, да как изглежда отвътре?
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36karabastun
Рейтинг: 1115 ЛюбопитноДо коментар [#8] от "Иво":
[email protected]Заключени решетки.
mesambria
Рейтинг: 213 НеутралноТочно като църквите в Несебър от Късното Средновековие!
Иво
Рейтинг: 2904 ЛюбопитноДо коментар [#9] от "karabastun":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Ясно. :-/
Октавиан
Рейтинг: 213 НеутралноФасадите: български декоративен живописен стил, характерен за цялото ни средновековие и особено развит в Западна България и особено Кутмичевица, но също и Несебър.
вестник дневник е медия контролирана от голяма северна държава-бензиностанция. вестник дневник не е искрен с читателите си и ги третира като материал за облъчване и манипулация. списвачите на вестник дневник нямат професионално ниво и не биха си намерили работа в свободния свят.За времето си е абсолютен контрапункт на византийските църкви, които чак през 13 век започват да възприемат този чужд дотогава за тях стил.
Днес учени наричат това "провинциален стил" т.е. такъв, който не се среща на представителните византийски места. Поради русофилство, комунизъм, глупост и комсомолски нагласи по папагалстване на казаното злоумишлено против Българската култура, днес няма "уста", която да защитава тези стилови белези.
Торбеш
Рейтинг: 1045 НеутралноДо коментар [#3] от "Petleshev":
Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.Колега, не сте прав за стила.
Първо, нямало е такова нещо “Византия”.
Ромейска империя. Името Византия е късно, след като нея вече я няма.
На Балканите теорията на изкуството съвсем ясно различава ДВА СТИЛА в средновековната църковна архитектура - Български и Ромейски.
Разликите идват от различния тип богослужение. Защото макар формално да са в “една” православна църква, различията в богослужението водят до яростно събаряне (често до метър-метър и половина от земята) и набързо преизграждане на стотици и стотици църкви при ромейското надмощие между двете български държави, Първата и Втората. Това са видими археологически факти!
Характерните отлики на Българския Стил са:
- Декоративно третирани фасади до степен на ясно внушение на ПРАЗНИЧНОСТ и живост - фигурални мотиви -много често със слънчеви символи със средствата на тухлени зидарии;
- Слепи, неконструктивни арки пак с цел за украса на фасадите;
- Често живописване на външните фасади - в Западна България - Костур, Берат, Москополе, дори в Съборната черква на Рилския манастир и сега има запазени фасадни фрески. Изобщо подчертаното внимание към фасадите е най-характерно за БЪЛГАРСКИЯ СРЕДНОВЕКОВЕН СТИЛ.
Нищо подобно няма в РОМЕЙСКИЯ СРЕДНОВЕКОВЕН СТИЛ, когото невежо наричат “византийски”.
Вижте Света София в Цариград - тя няма изобщо фасада, има блестящ ИНТЕРИОР. Тази църква при целия ѝ блясък вътре, отвън е безформен възгрозен ботур.
Защо?
Различна богослужебна догма и съответно различно поставена задача пред архитектите. Всичко е обърнато навътре. Исихазмът, насложен върху иконоборството, може би близостта с исляма водят до неоформени фасади и разточителни интериори.
Тъкмо обратното е в БЪЛГАРСКИЯ СТИЛ - там празничното е външен белег с много хармонична традиция.
PavelCZ
Рейтинг: 1153 НеутралноИнтересна църквичка. Макар да съм ходил в Никопол като момче, преди около 40 години вече, не съм я знаел.
E PLVRIBVS VNVMДо коментар [#12] от "Октавиан":
Тогава как бихте характеризирал стила на църкви като Панагия Халкеон в Тесалоники или Панагия Паммакаристос (Карие Джами) в Константинопол, или Хосиос Лукас - на 30 км от Делфи ? Възхождат към късната Македонска и към Комниновската епоха (т.е. XI - XII векове), а са в подобен стил - особено Панагия Халкеон. Верно, Панагия Паммакаристос е била оправяна и разширявана в началото на XIV век.
Византийската цивилизация има много школи, но и стиловете в много са се преливали, не може да се слага ясна граница. Самите цехове са пътували.
Октавиан
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#14] от "PavelCZ":
вестник дневник е медия контролирана от голяма северна държава-бензиностанция. вестник дневник не е искрен с читателите си и ги третира като материал за облъчване и манипулация. списвачите на вестник дневник нямат професионално ниво и не биха си намерили работа в свободния свят.XIII-XIV век, така ще ги характеризирам.
Бъдете здрав, за друго е късно.
PavelCZ
Рейтинг: 1153 НеутралноДо коментар [#15] от "Октавиан":
E PLVRIBVS VNVMПросто не е вярно, строени са между 150 и 200 години по-рано и мнението не е мое, а на специалисти по византийска архитектура. С тях спорете.
Торбеш
Рейтинг: 1045 Неутрално--- специалистите като "гърка" Муцопулос, нали?! В науката за изкуството и архитектурата само фанариотите слагат табелата "това е византийско", но специалистите ясно отличават стиловите разлики именно заради различния тип богослужебни канони в една ромейска и в една българска църква.
... В България бяха индоктринирани цели поколения с фалшивата дума "византийци", при това с една задължителна конотация на омраза.
"Византия" винаги е била определяна като нещо чуждо, подло и перфидно, нещо свързано с "българоубиване", с "вечен враг" и вечно подозрение във всички грехове срещу нас, българите. Като добавим и неоснователната претенция на днешните "гърци" да бъдат наследници на "византийското наследство", като добавим и смехотворната претенция на едни финско-монголски сатрапи за "Трети Рим", започваме да разплитаме постановката.
Нужно е да се вгледаме във фактите и да кажем - става дума за една И българска Източна Римска Империя, в която поне една трета от императорите са били с български произход, а останалите с арменски, сирийски и елинистичен произход, а населението - кажи-речи в същото съотношение също е наше, близко родствено. Императорите от династиите Македонска, Комнини, император Юстиниан и много други са с български произход. Династическите бракове засилват тази тенденция - император от Кападокия се жени за бъдещата императрица от Търново, родена от брака на български Цар с унгарска принцеса и техният наследник е ... ? Дори прочулия се Василий Българоубиец е владетел с български произход от Македонската династия.
В средновековието "етносът" е имал третостепенно значение, първостепенно е било значението на религията, сетне кой те владее и му плащаш дан и чак почти накрая - родът, народността.
Сетнешните претенции на "гърците"-ромеи-фанариоти за всеобщо владеене на Константинополската Империя, за тотално историческо, етническо и културно надмощие над българския народ са успели да отровят И съзнанието на българите, които и днес се чувстват едва ли не втора категория хора в сравнение с надутите наследници на "империи".
Такова съзнание, освен че е неправомерно, то е плод на перфидна ментална агресия, подготовка за претопяване и същинска агресия.
Успели да претопят поне половината от българския етнос, "гърците", неочаквано и за тях, са се превърнали в наш родствен етнос. На пропагандно ниво - чисти елини. На генно, ментално и на нивото на обичаите и народното творчество - поне половин българи.
Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
Jordan Dimitrov
Рейтинг: 316 НеутралноПриказно място.
PavelCZ
Рейтинг: 1153 НеутралноДо коментар [#17] от "Торбеш":
E PLVRIBVS VNVMНе говорете глупости. Канонични разлики между поместните православни църкви не може да има - иначе не бииха били в литургично общение. Ритуалните разликии са по-скоро козметични и не произвеждат архитекрутни разлики. Последниите са наистина по-скоро в резултат на местна школа, но и така са в циркулация елементи, които присъстват в целия православен свят..
А терминът Византия е бил в циркулация в самата (Източна) Римска Империя, но със смисъл Константинопол (Византион). Като термин за цялата държава е въведен през XVI век от италианските ренесансови учени (първо от историците) и в момента е общоприет в Света, макар всички да знаят, че става въпрос за "Василиа тон Ромейон". Така че ншма абсолютно нищо общо с фанариотите. Самият термин фанариоти не съществува преди XIX век.
Торбеш
Рейтинг: 1045 НеутралноС общението с мен сте дотук.
ТЪПАК Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
bobyb
Рейтинг: 178 НеутралноВизантион е едно селце докато Константин Велики премества столицата там и основава Константинопол. Никога римляните не са наричали себе си "византийци" и много малко хора в Източната Римска Империя са знаели, че преди 1000+ години на мястото на Константинопол е имало някакво селце на име Византион. Терминът Византия е от много по-късно, както сам признаваш.
PavelCZ
Рейтинг: 1153 НеутралноДо коментар [#21] от "bobyb":
E PLVRIBVS VNVMСамите византийски хронисти го използват като синоним на Константинопол. Не и за държавата, както писах. Тракийският, по-късно гръцкият град съвсем не е бил малък и определено не е "селце" по античните мерки. Заемал е "Първия хълм" и крайбрежието под него - това и по описания, и по археологичен материал. Днес на това място е Топ Капъ Сарай и ЖП гара Сиркеджи, както и останките от морските стени на върха на полуострова.
PavelCZ
Рейтинг: 1153 НеутралноОтносно стабилността на укреплението на Византион - бил е почти непревзимаем. Персите успяват да го превземат в началото на V век пр. Хр., но с помощта на Атина бързо се освобождават. После разкарват и атиняните. Римляните са го овладели окончателно чак при Септимий Север - през 196 година сл. Хр. До това време е бил васален, по тогавашните термини - федератен на империята полис
E PLVRIBVS VNVMhalf truth
Рейтинг: 969 НеутралноБлагодаря, че напомняте за съществуването на такава сграда . За времето си е внушителна.
Това предполагам е византийска архитектура. Старите сгради в Истанбул са построени по сходен начин със същите материяли .
Значи ,до идването на османците сме споделяли византийската култура. После сме включили и османците в нея.