Замъкът Бран (продължение)

karabastun

Замъкът Бран (продължение)

През 1212 година рицарите от Тевтонския орден построяват на това място крепост от дърво за контрол над важния търговски път през планинската долина в Трансилванските Алпи...

  • През 1212 година рицарите от Тевтонския орден построяват на това място крепост от дърво за контрол над важния търговски път през планинската долина в Трансилванските Алпи. Първото писмено сведение за замъка Бран е документ от 19 ноември 1377 година, с който унгарският крал Лайош I дава разрешение на сасите от Кронщат (немското име на Брашов) да построят укрепление от камък на мястото на дървената постройка, около което по-късно възниква селище.

    В 1438 –1442 крепостта е използвана за защита срещу нападенията на османските турци. През втората половина на ХVІІІ век замъкът в Бран загубва значението си като крепост, а след преместването на границата – и като митница.
    През 1212 година рицарите от Тевтонския орден построяват на това място крепост от дърво за контрол над важния търговски път през планинската долина в Трансилванските Алпи. Първото писмено сведение за замъка Бран е документ от 19 ноември 1377 година, с който унгарският крал Лайош I дава разрешение на сасите от Кронщат (немското име на Брашов) да построят укрепление от камък на мястото на дървената постройка, около което по-късно възниква селище.<br /><br />В 1438 –1442 крепостта е използвана за защита срещу нападенията на османските турци. През втората половина на ХVІІІ век замъкът в Бран загубва значението си като крепост, а след преместването на границата – и като митница.
  • На 1 декември 1920 година градският съвет на Брашов взема единодушно решението замъкът Бран да бъде подарен на кралица Мария, която го преустройва и обзавежда с артефакти главно от нейно време, включително с традиционни мебели и гоблени, събирани лично от нея.
    На 1 декември 1920 година градският съвет на Брашов взема единодушно решението замъкът Бран да бъде подарен на кралица Мария, която го преустройва и обзавежда с артефакти главно от нейно време, включително с традиционни мебели и гоблени, събирани лично от нея.
  • Няма доказателства Стокър да е знаел нещо за този замък, който има само допирни асоциации с Влад Цепеш, войвода на Влашко, предполагаемото вдъхновение за Дракула.
    Няма доказателства Стокър да е знаел нещо за този замък, който има само допирни асоциации с Влад Цепеш, войвода на Влашко, предполагаемото вдъхновение за Дракула.
  • Влад III Дракула едва ли е стъпвал в замъка Бран.Замъкът сега е музей.
    Влад III Дракула едва ли е стъпвал в замъка Бран.Замъкът сега е музей.
  • В дъното на хълма се намира малък музей на открито, показващ традиционни румънски селски структури (вили, плевни, машини, задвижвани с вода и др.)
    В дъното на хълма се намира малък музей на открито, показващ традиционни румънски селски структури (вили, плевни, машини, задвижвани с вода и др.)