Най-награждаваният криейтив директор в света Дейвид Дрога идва в България на 27 май като презентатор на четвъртия поред Marketing Innovation Forum, организиран от вестник "Капитал".
Най-награждаваният криейтив директор в света Дейвид Дрога идва в България на 27 май като лектор на четвъртия поред Marketing Innovation Forum, организиран от вестник "Капитал". Той е създал едни от най-успешните вирусни и интегрирани кампании като изпълнителен криейтив директор на Saatchi & Saatchi London (заел тази позиция едва на 29-годишна възраст), след това като първи главен криейтив директор за света на Publicis Network, а сега и като създател на агенцията Droga5.
Седмица преди да говори в София - темата на лекцията му е "Бъдещето беше вчера" -ви представяме ви някои от последните му кампании. А повече за Marketing Innovation Forum можете да прочетете на: http://www.miforum.eu/
Този кадър е част от viral видео за марката облекла Ecko Unltd., в което неизвестни лица "уж" изписват слогана на бранда "Still Free" върху президентския самолет Air Force 1. "Направихме филм, който да изглежда като истинско събитие и го изпратихме анонимно до около 20 уебсайта", разказва самият Дейвид Дрога. "Беше толкова полемизирано, че влезе в мейнстрийм медиите.
" Всъщност самият клип е сниман в Калифорния със самолет, който е боядисан, така че да изглежда като Air Force 1. Първоначално видеото е било гледано от 20 млн.души онлайн, а след това големи тв мрежи като CNN и NBC разпространяват историята. На него са посветени общо около 100 новинарски репортажа. Налага се Пентагонът да отрича няколко пъти, че това се е случило с президентския самолет.
"Имахме около седем адвоката, които седяха до нас на креативните срещи и които ни казваха какво можем и какво не можем да правим", спомня си още Дрога."Когато пазарите се сриват, дрехите на нашите модели също падат и те остават само по Puma BodyWear. Така, че ако вие загубите ризата си и те ще го направят", тези две изречения посрещат посетителите на специалния сайт, който Droga 5 създават за промо кампанията на линията за бельо на спортната марка, която адресира рецесията по забавен начин. http://theindex.puma.com/ Дейвид Дрога успява да убеди хип-хоп звездата да се включи в програмата The Million Program, която цели да повиши грамотността сред учениците в Ню Йоркските обществени училища като говори на техния език. За целта са им раздадени мобилни телефони с всякакви апликации, които помагат на учебния процес енциклопедии, инструменти за проверка на правописа, речници и т.н. Колкото повече ги използва и колкото по-добре се справя детето в училище, толкова повече награди за труда си получава – а те са най-разнообразни - отстъпки за кино прожекции, нови кецове, безплатно сваляне на музика от интернет.
Сред допълнителните стимули за прилежните ученици е сутрешно събуждане от Jay-Z или поздравително съобщение на гласовата поща от бейзболната звезда Дерек Джетър.На пръв поглед може би виждате разлята розова боя върху билборда на Calvin Klein, но ако се вгледате по-внимателно можете да забележите формата, която се образува в средата и която очертава силуета на сградата на New Museum в Бауъри, Ню Йорк.
Съвместната неконвенционална кампания на модната марка и музея е по повод откриването му и идеята е да подчертае, че той ще бъде среда за ново изкуство и алтернативни идеи.През 2007 г. Droga5 се захващат с The Tap Project за UNICEF. Кампанията насърчава посетителите на ресторанти в Ню Йорк да даряват един долар за водата, която получават с обяда или вечерята си.
Средствата отиват за осигуряване на питейна вода в над 100 държави. В началото участващите ресторанти са 300, година по-късно те вече са над 2000. Тази кампания взима награда в Кан.The Great Schlep е една от най-шумно коментираните кампании на Droga 5. Преди последните президентски избори в САЩ Еврейският съвет за обучение и изследвания възлага на агенцията създаването на кампания, която да повиши избирателната активност сред евреите в полза на Барак Обама.
Освен успех спрямо поставената задача, кампанията получава купища награди и обира овациите извън рекламния свят, като немалък принос за това има брилянтното изпълнение на комедийната актриса Сара Силвърман. (http://www.thegreatschlep.com/ )Shiny Suds са развратни и досадни говорещи балончета от кампанията "Хора срещу мръсотията", която настоява за по-подробни етикети, указващи всички съставки на продуктите за почистване на дома. Чрез балончетата от агенцията насочват към проблема с остатъците от химикали, които остават след почистване. (http://www.peopleagainstdirty.com/ )