В Уолтъм, Масачузетс се провежда фестивалът Watch City Festival. На него среща си дават почитателите на стийм пънка. Стилът далеч не е еднакъв навсякъде, има различни подвидове, като всеки от тях добавя свои собствени черти към основната тема. Въпреки това основния принцип на стиймпънка е да се хвърли един поглед назад към технологията от индустриализацията през 19 в.
В Уолтъм, Масачузетс се провежда фестивалът Watch City Festival. На него среща си дават почитателите на стиймпънка. Стилът далеч не е еднакъв навсякъде, има различни подвидове, като всеки от тях добавя свои собствени черти към основната тема. Въпреки това основния принцип на стиймпънка е да се хвърли един поглед назад към технологията от индустриализацията през 19 в. В стиймпънка като стил най-често се срещат зъбчати колела, часовникови механизми, материали като мед и месинг, дирижаблите, старите колела тип "паяк", карти, секстанти, лабораторно оборудване, барометри, телескопи и др. Часовниковите механизми са може би най-често срещания стиймпънк елемент, представляващ не само присъщата за стила любов към разглобяването на определен тип технология, но и концентриращ вниманието върху времето като основна тема в изкуството и литературата на стиймпънка. Точно както стиймпънкът "пътува във времето" чрез съчетаването на елементи от няколко различни епохи в един модерен сетинг, използването на часовниковите механизми в изкуството, на тяхното движение и външен вид, символично "разглобява" времето и го "сглобява" отново, за да създаде нещо истински красиво. Стиймпънка е насочен основно към осезаемостта. Въпреки че той се възхищава на технологията, това не се изразява в радиовълни и лазери, а по-скоро в клапани, бутала, тръби и колела - тежки, големи, веществени предмети - които съставляват стила като цяло. За да запази Викторианската тема за "лудия учен", аксесоарите в стиймпънка са направени от тежки, трайни, естествени материали. Най-характерни са медта, месинга и желязото - както като близки до епохата материали, така и като съставни части на стиймпънк дизайна. Други естествени материали от миналото са стъклото, кожата и дървото. Сара Брумфийлд, автор на блога за дизайн The Steampunk Home, говори пламенно относно любовта си към тъмното дърво, което придава отлична стиймпънк атмосфера. Кожените сандъци и куфари, лабораторните стъкларии и викторианските библиотеки са често срещани елементи в стиймпънк домовете. Стиймпънкът като стил може да бъде вдъхновен и от Втората световна война, или дори от 20те години на 20в., но "традиционния" стиймпънк се базира на викторианската ера - най-вече като мода, научни постижения и научна фантастика. Някои от по-особените елементи, взаимствани от 18 в., включват малките шапчици, носени от дамите. Стиймпънкът отразява също така и викторианската мания по класифициране и каталогизиране на природата. Често във вдъхновените от стиймпънка домове се наблюдават т.нар. "Стаи на чудесата", също така стари карти и глобуси, колекции от препарирани насекоми, природонаучни рисунки и т.н. Костюмите от викторианския стиймпънк имат тенденция да използват платове с високо качество и смесена техника. Структурни елементи като корсети, дантели, пера, стъклени мъниста и кристали Сваровски са най-често срещани в различни свободни комбинации. Обичайни са и промишлени елементи, директно добавени към дрехите - връзка ръждиви ключове, висящи от някой колан, подгъв на пола или рокля, закачен с карфица във формата на зъбчато колело, гривна, украсена с циферблат от часовник и т.н. Дизайна на този стил често си служи с приглушени и неутрални цветове, например бронзово, ръждиво, кремаво и кафяво. Това позволява да се подчертаят ярките метални и естествени материали. Тъмночервеното най-често се използва като цвят за акцент в стиймпънк вдъховени стаи, а готическия стиймпънк щедро употребява големи количества черно. Някои любители на стиймпънк комбинират черното с ярко розово, най-вече в костюмите си. Въпреки че съществуват множество сайтове за стиймпънк изделия, сред любителите на стила е разпространено едно особено предпочитание за изработване на костюми и аксесоари. Приспособяването на модерната технология към стиймпънк стила така или иначе по необходимост се прави самостоятелно, а и по-сложните костюми също най-често се правят от своите собственици. Наблягайки на рециклирането и обновяването, стиймпънкът в по-голямата си част е твърде екологично настроен, за да насърчава консуматорството. Движението също така е склонно да привлича инженери, които с наслада се заемат с предизвикателството да конструират механични ръце, шлемове или крила. В София на 26 април се проведе първият стийнпък фестивал.