Дванадесетото издание на регатата "Cor Caroli", тази година носеща името "Cor Caroli - Bavaria Yachts, powered by LEXUS", се проведе между 10 и 14 август. В тазгодшиното издание участваха 38 яхти и 250 участници, които плaват под флаговете на България, Украйна, САЩ, Австрия, Франция и Панама.
Дванадесетото издание на регатата "Cor Caroli", тази година носеща името "Cor Caroli - Bavaria Yachts, powered by LEXUS", се проведе между 10 и 14 август. В тазгодшиното издание участваха 38 яхти и 250 участници, които плaват под флаговете на България, Украйна, САЩ, Австрия, Франция и Панама. Началото беше дадено на 10 август край Варна с първото от двете "Pro-Am" състезания, в които едновременно участваха професионалисти и аматьори. Тази година организаторите отчетоха рекорден награден фонд - над 20 000 лева. Интересното е, че тазгодишната регата съвпада с навършването на 35 години от подвига на капитан Георги Георгиев, който прекосява земното кълбо за рекордно краткото време от 201 дена, 21 часа и 36 минути и влиза с това свое постижение в "Книгата на рекордите Гинес". Постижение, повторено от мнозина, но яхтата Кор Кароли и капитан Георгиев са първите в България. По време на регатата LEXUS организира две премиери за България - на новите Lexus GS 450h и Lexus RX 450h. Стартът на регата беше дадена на 11 август от председателят на Народното събрание на Република България г-жа Цецка Цачева. Първата гонка се състоя на 11 август между Варна и Созопол, като участниците изминаха 53 морски мили. Организаторите бяха решили още при старта на регатата лодките да мината два пъти покрай бреговете на Варна, за да бъде демонстрирано, че този спорт у нас продължава да се развива Регатата започна при слаб вятър, който обаче значително се усили при излизане от Варна и достигна скорост над 20 възела. Поривистият вятър към Поморие стана причина една от яхтите да счупи мачта, но за щастие инцидентът се размина без пострадали. Доста по-сериозно беше положението с други две яхти. Едната заседна в необезопасен и неосветен мидарник, а другата бедства в продължение на часове край скалите на Созопол, заради несветещия фар на пристанището. Вторият етап от регатата "Cor Caroli - Bavaria Yachts, powered by LEXUS", от Созопол до Балчик (63 морски мили) се проведе през нощта на 12 авугст. Това превърна регатата в една от малкото, които предлагат подобен тип изживяване на своите участници. Интригата в нощния преход се завърза още в самото начало, заради очакванията на част от екипажите вятърът да обърне своята посока. Някои от яхтите решиха да приложат тактика и да изчакат удобния, поривист вятър под нос Емине, но стихията така и не обърна своята посока и излезлите в открито море яхти взеха значително предимство. Интригата в нощния преход се завърза още в самото начало, заради очакванията на част от екипажите вятърът да обърне своята посока. Някои от яхтите решиха да приложат тактика и да изчакат удобния, поривист вятър под нос Емине, но стихията така и не обърна своята посока и излезлите в открито море яхти взеха значително предимство. Най-бързата яхта, коята за пореден път беше ‘’Evil Woman’’, пристигна в Балчик в 04.25ч., а най-бавните продължаваха да пристигат до 7 часа сутринта. В атракция на етапа се превърна актрисата Яна Маринова, която спази обещанието си и се включи в един от екипажите, като дори реши да прояви допълнителна смелост и да демонстрира опита си на каскадьор, качвайки се на една от мачтите при доста силен вятър. На 14 август регатата "Cor Caroli - Bavaria Yachts, powered by LEXUS" приключи след 18 мили морски преход между Балчик и Варна. Яхтата "Петра" (на преден план) предварително беше сочена за фаворит в регатата, но така и не стигна до отличие В понеделник -13 август беше време за второ състезание с участие на професионалисти и аматьори. На 14 август се състоя последният етап от регатата "Cor Caroli - Bavaria Yachts, powered by LEXUS" между Балчик и Варна (18 морски мили). Той се отличи с оспорвана борба в IRC Racers класа, като първите две яхти финишираха в рамките на едва няколко секунди. Все пак победата в този клас грабна "VENID YACHT" с шкипер Георги Михов, които спечелиха и победата в генералното класиране. Вторa остана яхта "Evil Woman", а екипажът грабна синята лента за най-бърза яхта на всички етапи. Трети се наредиха ветроходците от "Extrema". Много интересна беше и регатата в IRC Cruisers класа, където победата отиде при "LZ YACHTING", второто място при "ELAN 514", а третото при "DE MARIA". Купата в IRC Classic класа вдигна екипажът на "ALBIREO" Освен купите, екипажите си поделиха и рекордния тазгодишен награден фонд от 20 000 лева, осигурен от генералния спонсор LEXUS. Шкиперът на "DE MARIA" г-н Христо Досев, дари тяхната награда от 1000 лв. за детското ветроходство и получи специални благодарности от малките възпитаници на яхт клуб "Капитан Георги Георгиев’’. Наградите не подминаха и най-малкия участник в регатата, който е на едва 6 години. Това, както и факта, че миналата година второ място спечели 84-годишен участни, за пореден път демонстрира, че за този спорт няма възрастови граници. Дванадесетата международна регата "Cor Caroli - Bavaria Yachts, powered by LEXUS" се превърна в най-успешното издание на това престижно състезание. Равносметката от изминалите дни е две скъсани платна, две счупени мачти и три спасителни операции. Организаторите на "Cor Caroli - Bavaria Yachts, powered by LEXUS" са категорични, че една от целите им е да покажат, че ветроходството не е спорт само за богаташи. Те посочиха, че от участващите в регатата над 250 човека, около 40 са по-заможни и притежават яхтите, но останалите членове на екипажите са от различни социални категории Ветроходството извлича максимума от природата, казват участниците в регатата. С екипажи от свое обучени във ветроходството служители в регата се включиха представители на спонсорите "Лексус" и "Сожелийз" За цялата регата участниците изминаха близо 140 морски мили До подвига на капитат Георги Георгиев се стига след като през 1975 година, по решение на клубния съвет на варненския яхт куб той прави квалификационно плаване за Трансатлантическото състезание за самотници, известно тогава като ОSTAR (Observer Singlehanded Transatlantic Race), от Варна до Батуми. На 5 юни 1976 година яхтата "Кор Кароли" е една от 125-те допуснати до старта на ОСТАР-76. Българинът завършва 37-и от общо 73 участници, финиширали в най-тежките хидрометеорологични условия, при които то се е провеждало. За първи път загиват двама души, мнозина са спасени в морето, а унишожените от щормовете яхти са десетки. След дълъг престой за доокомлпектоване на яхтата в Ню Йорк, "Кор Кароли" отплава за Маями а оттам за Куба, където на 20 декември 1976 година стартира в околосветския си рейс. Той е завършен на следващата година, отново на 20 декември с рекордно за размерите и възможностите на яхтата проплавано време - под 202 денонощия. Три години по-късно, това постижение е включено в Книгата за рекорди на Гинес. През следващите години постижението е подобрено, но капитан Георги Георгиев остава единственият българин обиколил света по море сам Журналистите и официалните гости наблюдаваха старта на регата от подобни корабчета, като стоически издържаха на вълнението от над два бала