Фоторазказ: Приключенията на българската автомобилна експедиция в Африка

six-a.net

Фоторазказ: Приключенията на българската автомобилна експедиция в Африка

Експедицията с автомобил през Африка на българите Александър и Росен продължава с пълна сила. В тази галерия ви представяме любопитни картини и случки от Судан, Етиопия, Кения, Танзания, Замбия, Намибия.

  • Експедицията с автомобил през Африка на българите Александър и Росен продължава с пълна сила. Росен вече се прибра в България, а неговият съекипник е съвсем близо до финала – Иглен нос. В тази галерия ви представяме малка част от преживяванията в Судан, Етиопия, Кения, Танзания, Замбия, Намибия, запечатани в кадри.

    Може да следете пътешествието през Африка в "Дневник" през фотоисториите и на сайта на експедицията.
    <a href="http://www.dnevnik.bg/istorii_na_denia/2012/12/11/1965326_fotorazkaz_prez_afrika_s_avtomobil_ili_nachaloto_na/" target="_blank">Експедицията с автомобил през Африка</a> на българите Александър и Росен продължава с пълна сила. Росен вече се прибра в България, а неговият съекипник е съвсем близо до финала – Иглен нос. В тази галерия ви представяме малка част от преживяванията в Судан, Етиопия, Кения, Танзания, Замбия, Намибия, запечатани в кадри.<br /><br /><em>Може да следете пътешествието през Африка в "Дневник" през фотоисториите и <a href="http://www.six-a.net/index.php" target="_blank">на сайта на експедицията</a>.</em><br />
  • Авантюристите преминаха през Судан при зимни условия - 35 градуса температура и страшна суша. Българите определено предпочитат Судан пред Египет. В разказите си като предимство изтъкват трафика, който е много по-приемлив, а стилът на каране е близо до европейския. Документите им се обработват много по-бързо, но отново с помощта на известен стимул или иначе казано..."комисионни" в долари.
    Авантюристите преминаха през Судан при зимни условия - 35 градуса температура и страшна суша. Българите определено предпочитат Судан пред Египет. В разказите си като предимство изтъкват трафика, който е много по-приемлив, а стилът на каране е близо до европейския. Документите им се обработват много по-бързо, но отново с помощта на известен стимул или иначе казано..."комисионни" в долари.
  • Българите с изненада откриват и, че резервоарът на техния Land Rover Defender побира 95 литра гориво, а не 75, както твърди производителя.
    Българите с изненада откриват и, че резервоарът на техния Land Rover Defender побира 95 литра гориво, а не 75, както твърди производителя.
  • На 8 декември авантюристите напуснаха Судан, пресичайки границата с Етиопия при Галабат. В разказите в сайта на пътуването споделят, че "лицата на хората в Етиопия са тъжни, а облеклото им е бедно". Разказват и за неочаквано запознанство - в хотел в Гондар двамата срещат французойка, живееща в Лондон, която обича да пее български народни песни.
    На 8 декември авантюристите напуснаха Судан, пресичайки границата с Етиопия при Галабат. В разказите в сайта на пътуването споделят, че "лицата на хората в Етиопия са тъжни, а облеклото им е бедно". Разказват и за неочаквано запознанство - в хотел в Гондар двамата срещат французойка, живееща в Лондон, която обича да пее български народни песни.
  • В Етиопия е и един от най-екстремните маршрути, който прекосяват Александър и Росен. Пътят до Лалибела е на 3200 метра надморска височина, като проблем е разминаването с върволицата от хора и непослушни животни - "шосето представлява завой след завой, урва до урва и постоянна денивилация. 64-те км второстепен път са с пропасти от двете страни и траповете, редуващи се с тлъсти камъни".
    В Етиопия е и един от най-екстремните маршрути, който прекосяват Александър и Росен. Пътят до Лалибела е на 3200 метра надморска височина, като проблем е разминаването с върволицата от хора и непослушни животни - "шосето представлява завой след завой, урва до урва и постоянна денивилация. 64-те км второстепен път са с пропасти от двете страни и траповете, редуващи се с тлъсти камъни".
  • След 5 дни в Етиопия българите се насочват към следващата си дестинация – Кения. Там започва най-сериозното изпитание за човек и машина. Пътят е комбинация от пясък, скали, прах, камъни, макадам, кал до шнорхела на автомобила, трапове, ями и насечености. Средната скорост е около 10-15 км/ч.
    След 5 дни в Етиопия българите се насочват към следващата си дестинация – Кения. Там започва най-сериозното изпитание за човек и машина. Пътят е комбинация от пясък, скали, прах, камъни, макадам, кал до шнорхела на автомобила, трапове, ями и насечености. Средната скорост е около 10-15 км/ч.
  • По пътя в Кения...
    По пътя в Кения...
  • ...срещи на път в Кения.
    ...срещи на път в Кения.
  • Още от Кения...
    Още от Кения...
  • И носачи в Кения...
    И носачи в Кения...
  • В столицата на Кения – Найроби, предстои поредното предизвикателство за авантюристите. Навигацията им ги заблуждава и отклонява от пътя. Българите бързо осъзнават това и правят обратен завой при двойно непрекъсната линия. Изведнъж от нищото се появява полицай на мотор, който арестува Александър и Росен и ги отвежда в районното управление, като ги уведомява, че след два дни съдът ще се произнесе, като най-вероятно ги очаква глоба от 15 000 шилинга (малко над 130 евро). Полицаят открито иска 10 000 шилинга (около 87 евро), за да ги пусне веднага. Нашите герои му предлагат едва 100, за да си стиснат ръката на 2000 шилинга (17.40 евро) и два Ред була. В замяна като бонус авантюристите получават ескорт до края на града с ектра спиране на движението специално за тях.
    В столицата на Кения – Найроби, предстои поредното предизвикателство за авантюристите. Навигацията им ги заблуждава и отклонява от пътя. Българите бързо осъзнават това и правят обратен завой при двойно непрекъсната линия. Изведнъж от нищото се появява полицай на мотор, който арестува Александър и Росен и ги отвежда в районното управление, като ги уведомява, че след два дни съдът ще се произнесе, като най-вероятно ги очаква глоба от 15 000 шилинга (малко над 130 евро). Полицаят открито иска 10 000 шилинга (около 87 евро), за да ги пусне веднага. Нашите герои му предлагат едва 100, за да си стиснат ръката на 2000 шилинга (17.40 евро) и два Ред була. В замяна като бонус авантюристите получават ескорт до края на града с ектра спиране на движението специално за тях.
  • 36 часа след като са освободени от ареста в Найроби Александър и Росен са вече в Танзания. Основната забележителност по пътя им в тази страна е кратера на угасналия вулкан Нгоронгоро в резервата "Серенгети". Следващите няколко снимки са оттам.
    36 часа след като са освободени от ареста в Найроби Александър и Росен са вече в Танзания. Основната забележителност по пътя им в тази страна е кратера на угасналия вулкан Нгоронгоро в резервата "Серенгети". Следващите няколко снимки са оттам.
  • Нгоронгоро, Танзания
    Нгоронгоро, Танзания
  • Нгоронгоро, Танзания
    Нгоронгоро, Танзания
  • Нгоронгоро, Танзания
    Нгоронгоро, Танзания
  • Нгоронгоро, Танзания
    Нгоронгоро, Танзания
  • Нгоронгоро, Танзания
    Нгоронгоро, Танзания
  • Нгоронгоро, Танзания
    Нгоронгоро, Танзания
  • Нгоронгоро, Танзания
    Нгоронгоро, Танзания
  • Нгоронгоро, Танзания
    Нгоронгоро, Танзания
  • Нгоронгоро, Танзания
    Нгоронгоро, Танзания
  • Нгоронгоро, Танзания
    Нгоронгоро, Танзания
  • Два часа отнема на българите преминаването от Танзания в Замбия. Пресичането на границата им струва 50 долара за виза, 30 долара пътна такса и 5 долара за местната община.

    Най-изненадани са от въглеродната такса, с която се облага всеки автомобил в Замбия. Познатата от развитите европейски страни схема е заради замърсянавето на въздуха с въглеродни съединения.
    Два часа отнема на българите преминаването от Танзания в Замбия. Пресичането на границата им струва 50 долара за виза, 30 долара пътна такса и 5 долара за местната община.<br /><br />Най-изненадани са от въглеродната такса, с която се облага всеки автомобил в Замбия. Познатата от развитите европейски страни схема е заради замърсянавето на въздуха с въглеродни съединения.
  • Замбия е една от най- рядко населените африкански държави, което е огромно предимство за гонещите график пътешественици. При територия, 7 пъти по-голяма от България, населението на Замбия е едва 12 милиона.
    Замбия е една от най- рядко населените африкански държави, което е огромно предимство за гонещите график пътешественици. При територия, 7 пъти по-голяма от България, населението на Замбия е едва 12 милиона.
  • Експедицията преминаване от Замбия в Намибия, но от тези страни все още няма снимки.

    Коледа авантюристите посрещат в къща за гости с всички удобства в изграденото и населено предимно с германция селище Свакопмунд в Намибия. Въпреки удобствата и екзотиката, Александър споделя, че Коледа не е същата без сняг и близките хора до теб.
    Експедицията преминаване от Замбия в Намибия, но от тези страни все още няма снимки.<br /><br />Коледа авантюристите посрещат в къща за гости с всички удобства в изграденото и населено предимно с германция селище Свакопмунд в Намибия. Въпреки удобствата и екзотиката, <a href="http://www.dnevnik.bg/razvlechenie/2012/12/27/1975782_koleda_v_svakopmund/" target="_blank">Александър споделя, че Коледа не е същата</a> без сняг и близките хора до теб.<br />
  • Последният за момента пост в сайта на експедицията е от 25 декември, като Александър пише: Занапред ще е предизвикателство воденето на дневник на пътуването, тъй като сам ще се справям по-трудно с шофиране, навигиране, писане, снимане и дивене на природните красоти и социализиране с местните.
    Последният за момента пост в сайта на експедицията е от 25 декември, като Александър пише: Занапред ще е предизвикателство воденето на дневник на пътуването, тъй като сам ще се справям по-трудно с шофиране, навигиране, писане, снимане и дивене на природните красоти и социализиране с местните.
  • По пътищата на Танзания
    По пътищата на Танзания
  • Танзания
    Танзания
  • Танзания
    Танзания
  • Танзания
    Танзания
  • Танзания
    Танзания
  • Танзания
    Танзания