Фотогалерия: Последното плаване на "Коста Конкордия"

Reuters

Фотогалерия: Последното плаване на "Коста Конкордия"

Две години и половина след катастрофата с италианския туристически кораб "Коста Конкордия" край остров Джилио, взела 32 жертви, морският съд приключи днес последното си пътуване в пристанище Генуа, където ще бъде нарязан за скрап.

  • Две години и половина след катастрофата с италианския туристически кораб "Коста Конкордия" край остров Джилио, взела 32 жертви, морският съд приключи днес последното си пътуване в пристанище Генуа, където ще бъде нарязан за скрап
    Две години и половина след катастрофата с италианския туристически кораб "Коста Конкордия" край остров Джилио, взела 32 жертви, морският съд приключи днес последното си пътуване в пристанище Генуа, където ще бъде нарязан за скрап
  • Последните маневри в акваторията траеха няколко часа пред очите на стотиците зяпачи.
    Последните маневри в акваторията траеха няколко часа пред очите на стотиците зяпачи.
  • Корпусът на кораба, двойно по-голям от "Титаник", изправен на дъното и после качен на повърхността с цената на големи разходи през последните месеци, бе изтеглен до терминала с няколко буксира.
    Корпусът на кораба, двойно по-голям от "Титаник", изправен на дъното и после качен на повърхността с цената на големи разходи през последните месеци, бе изтеглен до терминала с няколко буксира.
  • Италианският премиер Матео Ренци проследи края на операцията днес.
    Италианският премиер Матео Ренци проследи края на операцията днес.
  • До момента "Конкордия" се намираше край тосканския остров Джилио, където претърпя трагичния инцидент през нощта на 13 януари 2012 г. с 4200 души на борда си.
    До момента "Конкордия" се намираше край тосканския остров Джилио, където претърпя трагичния инцидент през нощта на 13 януари 2012 г. с 4200 души на борда си.
  • По време на четиридневното пътуване до Генуа, дълго към 280 километра, останките от кораба бяха теглени с мощни буксирни съдове за действия в открито море, докато Франция се тревожеше операцията да не замърси корсиканското крайбрежие
    По време на четиридневното пътуване до Генуа, дълго към 280 километра, останките от кораба бяха теглени с мощни буксирни съдове за действия в открито море, докато Франция се тревожеше операцията да не замърси корсиканското крайбрежие
  • На 14 юли круизният кораб отново започна да плава.
    На 14 юли круизният кораб отново започна да плава.
  • Това беше първата фаза в операцията по изправянето му на повърхността и откарването му към пристанището на Генуа, за да бъде разглобен.
    Това беше първата фаза в операцията по изправянето му на повърхността и откарването му към пристанището на Генуа, за да бъде разглобен.
  • Първоначано екипите, участващи в операцията, успяха да повдигнат кораба с един метър над дъното. За да може лайнерът да бъде преместен, беше необходимо повдигането му с още един метър.
    Първоначано екипите, участващи в операцията, успяха да повдигнат кораба с един метър над дъното. За да може лайнерът да бъде преместен, беше необходимо повдигането му с още един метър.<br />
  • За целта екипите инжектираха въздух в около 30 непромокаеми камери, обкръжаващи останките от кораба, дълъг близо 300 метра и тежащ 115 000 тона.
    За целта екипите инжектираха въздух в около 30 непромокаеми камери, обкръжаващи останките от кораба, дълъг близо 300 метра и тежащ 115 000 тона.
  • След като приключи операцията, "Коста Конкордия" беше изместен на трийсетина метра в морето, източно от остров Джилио, и беше стабилно позициониран с помощта на 36 стомани въжета и 56 вериги.
    След като приключи операцията, "Коста Конкордия" беше изместен на трийсетина метра в морето, източно от остров Джилио, и беше стабилно позициониран с помощта на 36 стомани въжета и 56 вериги.
  • Ликвидирането на последиците от крушението на италианския круизен кораб "Коста Конкордия" струва 1.5 милиарда долара, съобщиха представители на компания "Карнивал", чиято дъщерна фирма "Коста Крочере" е собственик на кораба.
    Ликвидирането на последиците от крушението на италианския круизен кораб "Коста Конкордия" струва 1.5 милиарда долара, съобщиха представители на компания "Карнивал", чиято дъщерна фирма "Коста Крочере" е собственик на кораба.
  • Вече са похарчени 1 млрд. долара, но крайната сума ще бъде по-голяма, казаха от "Карнивал", като уточниха, че в нея не са включени разходите за изтеглянето на съда на буксир до пристанище Генуа, за неговия демонтаж, както и средствата, вложени във възстановяването на екосистемата на остров Джилио.
    Вече са похарчени 1 млрд. долара, но крайната сума ще бъде по-голяма, казаха от "Карнивал", като уточниха, че в нея не са включени разходите за изтеглянето на съда на буксир до пристанище Генуа, за неговия демонтаж, както и средствата, вложени във възстановяването на екосистемата на остров Джилио.
  • Маршрутът му от 370 км минa в близост до италианските острови Монтекристо, Капрая и Пианоза и френските Корсика и Елба, за да може да спре там в случай на усилване на вятъра или силно морско вълнение.
    Маршрутът му от 370 км минa в близост до италианските острови Монтекристо, Капрая и Пианоза и френските Корсика и Елба, за да може да спре там в случай на усилване на вятъра или силно морско вълнение.
  • Скоростта на кораба беше около 2.5 морски възела в час.
    Скоростта на кораба беше около 2.5 морски възела в час.
  • Силата на вятъра не трябва да превишава 15 възела, а вълните да не са по-високи от 2 метра.
    Силата на вятъра не трябва да превишава 15 възела, а вълните да не са по-високи от 2 метра.
  • Демонтирането му за скрап се очаква да трае около 22 месеца.
    Демонтирането му за скрап се очаква да трае около 22 месеца.
  • Фотогалерия: Последното плаване на "Коста Конкордия"
  • Фотогалерия: Последното плаване на "Коста Конкордия"
  • Фотогалерия: Последното плаване на "Коста Конкордия"