Фотогалерия: Парад на ретро автомобили в София

Анелия Николова

Фотогалерия: Парад на ретро автомобили в София

Традиционният за Деня на шофьора ретро парад се състоя днес на пл. "Александър Невски". Патронният празник на шофьорите е Спасовден, който отбелязахме на 21 май.

  • Традиционният за Деня на шофьора ретро парад се състоя днес на площад "Александър Невски".
    Традиционният за Деня на шофьора ретро парад се състоя днес на площад "Александър Невски".
  • Патронният празник на шофьорите е Спасовден, който отбелязахме на 21 май, но по традиция ретро парадът е в съботата след него.
    Патронният празник на шофьорите е Спасовден, който отбелязахме на 21 май, но по традиция ретро парадът е в съботата след него.
  • Решението Денят на шофьора да е точно Спасовден е взето през 1913 година от първата шофьорска организация в България.
    Решението Денят на шофьора да е точно Спасовден е взето през 1913 година от първата шофьорска организация в България.
  • След 1950 г. честването на празника се преустановява и е възстановено през 1990 г. по инициатива на Съюза на българските автомобилисти и Българския автомобилен клуб "Ретро".
    След 1950 г. честването на празника се преустановява и е възстановено през 1990 г. по инициатива на Съюза на българските автомобилисти и Българския автомобилен клуб "Ретро".
  • Двете организанции стоят и зад състоялия се днес авто ретро събор.
    Двете организанции стоят и зад състоялия се днес авто ретро събор.
  • Фотогалерия: Парад на ретро автомобили в София
  • Първият автомобил в България идва през 1896 г.
    Първият автомобил в България идва през 1896 г.
  • Към днешна дата колите в България са над 3.5 милиона, а шофьорите са повече от 4.7 милиона.
    Към днешна дата колите в България са над 3.5 милиона, а шофьорите са повече от 4.7 милиона.
  • Според статистиката на КАТ 39% от регистрираните МПС са на възраст над 20 години.
    Според статистиката на КАТ 39% от регистрираните МПС са на възраст над 20 години.
  • Между 16 и 20 годишни са 30 на сто от превозните средства в България.
    Между 16 и 20 годишни са 30 на сто от превозните средства в България.
  • За да бъде определен един като ретро обаче, той трябва да е на възраст на повече от 30 години.
    За да бъде определен един като ретро обаче, той трябва да е на възраст на повече от 30 години.
  • Българският Автомобилен Клуб Ретро е учреден през 1989 г.
    Българският Автомобилен Клуб Ретро е учреден през 1989 г.
  • В него членуват хора от регионални клубове от цялата страна.
    В него членуват хора от регионални клубове от цялата страна.
  • Неговите членове издирват и възстановяват ценни за историята и съхранени до днес велосипеди, мотоциклети и автомобили.
    Неговите членове издирват и възстановяват ценни за историята и съхранени до днес велосипеди, мотоциклети и автомобили.
  • Годишно БАК РЕТРО провежда около 10-12 мероприятия, като от тях 6 са традиционни и ежегодни, като сред тях е и парада за Спасовден.
    Годишно БАК РЕТРО провежда около 10-12 мероприятия, като от тях 6 са традиционни и ежегодни, като сред тях е и парада за Спасовден.
  • Най-старият автомобил в България е "Мерцедес" от 1905 година.
    Най-старият автомобил в България е "Мерцедес" от 1905 година.
  • Той обаче не присъства на парада, защото е част от експозицията на музея на София в бившата Централна баня.
    Той обаче не присъства на парада, защото е част от експозицията на музея на София в бившата Централна баня.
  • Най-старата ретро кола на площада беше "Крайслер" от 1917 г.
    Най-старата ретро кола на площада беше "Крайслер" от 1917 г.
  • Другите ветерани бяха два "Форд" А, произведени през 1928 и 1930 г., обновени изцяло до първоначалния си вид.
    Другите ветерани бяха два "Форд" А, произведени през 1928 и 1930 г., обновени изцяло до първоначалния си вид.
  • "Мерцедес" от 1936 г. и "Ситроен" от приблизително същия период бяха другите големи атракции.
    "Мерцедес" от 1936 г. и "Ситроен" от приблизително същия период бяха другите големи атракции.
  • Като цяло повечето от колите на днешния ретро парад бяха на 30-40 години, а като марки преобладаваха мерцедесите, беемветата и фолксвагените костенурка.
    Като цяло повечето от колите на днешния ретро парад бяха на 30-40 години, а като марки преобладаваха мерцедесите, беемветата и фолксвагените костенурка.
  • Познатите от близкото минало москвичи, трабанти, шкоди и волги се смесваха с гордостта на американското автомобилостроене - "Буик", "Шевролет", "Крайслер" и "Додж".
    Познатите от близкото минало москвичи, трабанти, шкоди и волги се смесваха с гордостта на американското автомобилостроене - "Буик", "Шевролет", "Крайслер" и "Додж".
  • Милиционерски "Москвич" от близкото минало.
    Милиционерски "Москвич" от близкото минало.
  • Ретро модели на "Опел", "Волво" и "Мерцедес".
    Ретро модели на "Опел", "Волво" и "Мерцедес".
  • Колкото по-малко бройки са произведени от един модел, толкова той е по-ценен и скъп като ретро екземпляр.
    Колкото по-малко бройки са произведени от един модел, толкова той е по-ценен и скъп като ретро екземпляр.
  • Няколко представителя на емблематичния "Фолксваген Костенурка".
    Няколко представителя на емблематичния "Фолксваген Костенурка".
  • Фотогалерия: Парад на ретро автомобили в София
  • Фотогалерия: Парад на ретро автомобили в София
  • Фотогалерия: Парад на ретро автомобили в София
  • Американски автомобили от различни модели и периоди.
    Американски автомобили от различни модели и периоди.
  • Фотогалерия: Парад на ретро автомобили в София
  • Гордостта на социалистическото автомобилостроене от средата на миналия век - "Жигули", "Дачия", "Москвич", "Лада".
    Гордостта на социалистическото автомобилостроене от средата на миналия век - "Жигули", "Дачия", "Москвич", "Лада".
  • Фотогалерия: Парад на ретро автомобили в София
  • Фотогалерия: Парад на ретро автомобили в София