Фотогалерия: Новият Суецки канал

Reuters

Фотогалерия: Новият Суецки канал

Според някои анализатори обаче мега-проектът може би няма да успее да удовлетвори високите очаквания.

  • Египет отвори разширението на Суецкия канал – основна част от програмата на президента Абдел Фатах ас Сиси за съживяване на икономиката на страната. Според някои анализатори обаче мега-проектът може би няма да успее да удовлетвори високите очаквания, пише "Ройтерс".
    Египет отвори разширението на Суецкия канал – основна част от програмата на президента Абдел Фатах ас Сиси за съживяване на икономиката на страната. Според някои анализатори обаче мега-проектът може би няма да успее да удовлетвори високите очаквания, пише "Ройтерс".
  • Ас Сиси обяви разширяването преди една година и го определи като основно национално постижение. Оценката му е 8.2 млрд. долара и включва 35-километров паралелен път, успореден на 145-годишният му предшественик, свързващ Азия и Европа.
    Ас Сиси обяви разширяването преди една година и го определи като основно национално постижение. Оценката му е 8.2 млрд. долара и включва 35-километров паралелен път, успореден на 145-годишният му предшественик, свързващ Азия и Европа.
  • Новият канал също така разширява с 37 км и увеличава дълбочината на стария. Това скъсява времето за транзит за корабите, пътуващи на юг, със седем часа и позволява на по-големите кораби да използват по-лесно маршрута.
    Новият канал също така разширява с 37 км и увеличава дълбочината на стария. Това скъсява времето за транзит за корабите, пътуващи на юг, със седем часа и позволява на по-големите кораби да използват по-лесно маршрута.
  • Колебанията обаче идват от мрачните прогнози за световната търговия, заради които възвращаемостта на инвестицията би могла да се проточи във времето. За да достигне проекта целите си за приходи, световната търговия трябва да расте с 9% на година до 2023 г., заявява икономистът Уилиам Джаксън от Capital Economics, а това е с 3% повече от прогнозира за следващите 4 години.
    Колебанията обаче идват от мрачните прогнози за световната търговия, заради които възвращаемостта на инвестицията би могла да се проточи във времето.
За да достигне проекта целите си за приходи, световната търговия трябва да расте с 9% на година до 2023 г., заявява икономистът Уилиам Джаксън от Capital Economics, а това е с 3% повече от прогнозира за следващите 4 години.
  • Друг риск е и планираното разширение на Панамския канал, което е насрочено за 2016 г – то може да "открадне" част от трафика от азиатско-северноамериканския маршрут, за който се конкурират двата канала.
    Друг риск е и планираното разширение на Панамския канал, което е насрочено за 2016 г – то може да "открадне" част от трафика от азиатско-северноамериканския маршрут, за който се конкурират двата канала.
  • Въпреки това властите правят всяко едно усилие да рекламират проекта пред египтяните и пред света. Цветни знамена и фестивални светлини могат да бъдат видени във всеки ъгъл на Кайро по случай откриването.
    Въпреки това властите правят всяко едно усилие да рекламират проекта пред египтяните и пред света.  Цветни знамена и фестивални светлини могат да бъдат видени във всеки ъгъл на Кайро по случай откриването.
  • На повече от 9 000 км, на Таймс Скуеър в Ню Йорк стои билборд с надпис: "Египет стимулира световната икономика".
    На повече от 9 000 км, на Таймс Скуеър в Ню Йорк стои билборд с надпис: "Египет стимулира световната икономика".
  • Властите обявиха деня за национален празник, градският транспорт беше безплатен, а днес специална проповед ще бъде проведена в джамиите – инициативите целят да изпратят съобщението, че "египтяните, във и извън страната, трябва да подкрепят гигантския проект".
    Властите обявиха деня за национален празник, градският транспорт беше безплатен, а днес специална проповед ще бъде проведена в джамиите – инициативите целят да изпратят съобщението, че "египтяните, във и извън страната, трябва да подкрепят гигантския проект".
  • Президентът нареди новият път да бъде построен за една година, като първоначалните изчисления сочеха, че ще бъдат необходими три. Според отговорните органи, за построяването му са работили 43 000 души по изкопаването и конструирането.
    Президентът нареди новият път да бъде построен за една година, като първоначалните изчисления сочеха, че ще бъдат необходими три. Според отговорните органи, за построяването му са работили 43 000 души по изкопаването и конструирането.
  • За финансирането на проекта правителството събра 8.5 милиарда долара от египтяните, които закупиха инвестиционни облигации с тримесечни дивиденти от 12%, обещани на всички инвеститори. Правителството се надява да удвои търговския си приход, както и да създаде 1 милион нови работни места в целия процес по развитието на зоната на Суецкия канал.
    За финансирането на проекта правителството събра 8.5 милиарда долара от египтяните, които закупиха инвестиционни облигации с тримесечни дивиденти от 12%, обещани на всички инвеститори. Правителството се надява да удвои търговския си приход, както и да създаде 1 милион нови работни места в целия процес по развитието на зоната на Суецкия канал.
  • Според някои ръководители на транспортни корабоплавателни компании обаче инвестицията на Египет е изключително дългосрочна, за да има по-широк канал за все по-големите кораби, а най-близките ползи от него по-скоро ще бъдат политически, отколкото икономически.
    Според някои ръководители на транспортни корабоплавателни компании обаче инвестицията на Египет е изключително дългосрочна, за да има по-широк канал за все по-големите кораби, а най-близките ползи от него по-скоро ще бъдат политически, отколкото икономически.
  • Египет претърпя сериозна криза от 2011 г. насам, а от тогава бяха свалени двама президенти. "Каналът ще обедини хората около един национален проект, върху който египтяните могат да се уповават", смятат властите.
    Египет претърпя сериозна криза от 2011 г. насам, а от тогава бяха свалени двама президенти.
"Каналът ще обедини хората около един национален проект, върху който египтяните могат да се уповават", смятат властите.
  • Спорно е обаче дали парите не са могли да се похарчат за образование, здравеопазване и инфраструктура.
    Спорно е обаче дали парите не са могли да се похарчат за образование, здравеопазване и инфраструктура.
  • Фотогалерия: Новият Суецки канал
  • Фотогалерия: Новият Суецки канал
  • Фотогалерия: Новият Суецки канал