Фотогалерия: Отвън и отвътре - събраните в Холандия отломки от полет МН17

Reuters

Фотогалерия: Отвън и отвътре - събраните в Холандия отломки от полет МН17

Гледката на реконструраният от отломките пътнически боинг на Malaysia Airlines говори сама за себе си за трагедията.

  • Холандия представи във вторник техническия доклад за причините за падането в Източна Украйна на самолета, летял на 17 юли 2014г. от Амстердам за Куала Лумпур с 298 души на борда. В него се потвърждава версията, че той е бил ударен от зенитна ракета на система "Бук" руско производство. Но комисията няма мандат да посочи кого смята за виновен за стрелбата и това не се съдържа в текста.
    Въпреки това Тиббе Яустра, ръководител на Съвета за сигурност, изработил доклада, каза по-късно за вестник Volkskrant: "Границите са били доста неустойчиви, но това е била област, контролирана от проруските опълченци."
    По време на презентацията той заяви: "Ако искате с точност да определите мястото, трябва да с евземат проби от почвата и да бъдат разпитани свидетели. А това е извън нашите компетенции."
    Холандия представи във вторник техническия доклад за причините за падането в Източна Украйна на самолета, летял на 17 юли 2014г. от Амстердам за Куала Лумпур с 298 души на борда. В него се потвърждава версията, че той е бил ударен от зенитна ракета на система "Бук" руско производство. Но комисията няма мандат да посочи кого смята за виновен за стрелбата и това не се съдържа в текста.<br />Въпреки това Тиббе Яустра, ръководител на Съвета за сигурност, изработил доклада, каза по-късно за вестник Volkskrant: "Границите са били доста неустойчиви, но това е била област, контролирана от проруските опълченци."<br />По време на презентацията той заяви: "Ако искате с точност да определите мястото, трябва да с евземат проби от почвата и да бъдат разпитани свидетели. А това е извън нашите компетенции."
  • Но гледката на реконструраният от отломките пътнически боинг на Malaysia Airlines говори сама за себе си за трагедията.
    Но гледката на реконструраният от отломките пътнически боинг на  Malaysia Airlines говори сама за себе си за трагедията.
  • Смачканите ламарини, монтирани върху скеле с формата на корпуса, ясно показват местата, където хиляди шрапнели и парчета от ракетата са пробили обшивката и взривът е откъснал пилотската кабина от основното тяло.
    Смачканите ламарини, монтирани върху скеле с формата на корпуса, ясно показват местата, където хиляди шрапнели и парчета от ракетата са пробили обшивката и взривът е откъснал пилотската кабина от основното тяло.
  • Пилотската кабина е направена буквално на решето и тримата души вътре са загинали мигновено.
    Пилотската кабина е направена буквално на решето и тримата души вътре са загинали мигновено.
  • Възстановяването, разказва "Ройтерс", е една от най-деликатни части от разследване, което остава сред най-сложните в историята на авиацията. Парчетата са събирани във военна зона с площ от 50 квадратни километра.
    Възстановяването, разказва "Ройтерс", е една от най-деликатни части от разследване, което остава сред най-сложните в историята на авиацията. Парчетата са събирани във военна зона с площ от 50 квадратни километра.
  • Седмици наред след катастрофата около отломките се водеха сражения и поради това властите се отказаха от стандартната процедура всичко първо да се огледа внимателно на място.
    Седмици наред след катастрофата около отломките се водеха сражения и поради това властите се отказаха от стандартната процедура всичко първо да се огледа внимателно на място.
  • Вместо това хилядите обезобразени късове бяха документирани със снимки на място и докарани в холандската военно-въздушна база "Гилзе-Рейен" с прицепи, жп платформи и самолети. Във вторник те бяха демонстирани на журналисти в хангар.
    Вместо това хилядите обезобразени късове бяха документирани със снимки на място и докарани в холандската военно-въздушна база "Гилзе-Рейен" с прицепи, жп платформи и самолети. Във вторник те бяха демонстирани на журналисти в хангар.
  • "В много редки случаи се стига до реконструкция на самолет след катастрофата. Подобен процес е мъчителет, отнема много усилия и време", се казва в доклада.
    "В много редки случаи се стига до реконструкция на самолет след катастрофата. Подобен процес е мъчителет, отнема много усилия и време", се казва в доклада.
  • Самолетът от полет 103 на компанията Pan Am, взривен над шотландското крадче Локърби през 1988г., както и полет 800 на компания TWA, паднал в океана край Ню Йорк през 1996г. също бяха възстановени парче по парче. И двата случая съдържаха загадки, за разкриването на които бяха нужни години.
    Самолетът от полет 103 на компанията Pan Am, взривен над шотландското крадче Локърби през 1988г., както и полет 800 на компания TWA, паднал в океана край Ню Йорк през 1996г. също бяха възстановени парче по парче. И двата случая съдържаха загадки, за разкриването на които бяха нужни години.
  • Първо, на пода на хангара е бил очертан контурът на самолета.
    Първо, на пода на хангара е бил очертан контурът на самолета.
  • После в него на съответните места са поставяни отломките, след като се разпознае от коя част са.
    После в него на съответните места са поставяни отломките, след като се разпознае от коя част са.
  • Така, стъпка по стъпка, придобива очертания реконкструкция в естествени размери, за която се използват данните от компанията Boeing и същият модел 777-200, детайлно сканиран от полицията.
    Така, стъпка по стъпка, придобива очертания реконкструкция в естествени размери, за която се използват данните от компанията Boeing и същият модел 777-200, детайлно сканиран от полицията.
  • Разположението и формата на дупките по корпуса от преминалите шрапнели дават нужните факти на следователите да заключат, че бойната глава е избухнала отляво и близо до пилотската кабина.
    Разположението и формата на дупките по корпуса от преминалите шрапнели дават нужните факти на следователите да заключат, че бойната глава е избухнала отляво и близо до пилотската кабина.
  • Експлозията е записана от 4 микрофона в кокпита и минималните разлики във времето позволяват чрез триангулация да се засече много точно къде точно извън корпуса е източникът на взрива.
    Експлозията е записана от 4 микрофона в кокпита и минималните разлики във времето позволяват чрез триангулация да се засече много точно къде точно извън корпуса е източникът на взрива.
  • Фотогалерия: Отвън и отвътре - събраните в Холандия отломки от полет МН17
  • Фотогалерия: Отвън и отвътре - събраните в Холандия отломки от полет МН17