Кампанията за местните избори на 25 октомври е към своя край. И ако в годините назад наблюдателите често са определяли предизборната агитация като "вяла", сега тя почти отсъстваше. Интерес в социалните мрежи предизвикаха соловите акции на кандидатите и странните им решения да предизвикат подкрепа. "Дневник" подбра втора част колоритни попадения в политическата реклама за местния вот.
На снимката: Кандидатът за кмет на Хасково от "Атака" Желю Желев агитира не просто с руското знаме, но и с лика на руския президент Владимир Путин. За патриотизма му намеква доста по-скромен по размери портрет на хан КубратБившият кмет на Сливен Йордан Лечков - "Данчо - Обединител - Революционер", се бори за трети мандат. Снимката на плаката му се разпространява в социалната мрежа "Фейсбук". Повечето от следващите примери също са от социалната мрежа Кандидатът на "Атака" за кмет на плевенското село Коиловци Петко Викторов е заложил на стил "Че Гевара" за предизборния си плакат. Обещава да върне социализма, но само ако стане кмет на Коиловци, което стана известно през зимата на 2013 с инцидента с петима френски парашутисти. И друг кандидат на "Атака" е с атрактивен плакат. Участието на деца в предизборната агитация е забранено, но изглежда за кандидат-кмета на Луковит няма проблем момиченце да държи "чифте пищови". Кандидат на партията Български социалдемократи е заложил на поетично обръщение към "обикновените хора": "И аз съм хлебоед, загрижен за цената на брашното; и аз търча за лук и зеле и вардя в магазина своя ред". Кандидатът за кмет на БСП за община Тетевен Цецка Димитрова събира най-голяма подкрепа в социалната мрежа "Фейсбук", където плакатът й се разпространява с призива й за втори шанс на тетевенската ракия. И пак агитацията от стената във "Фейсбук" на Цецка Димитрова. Този път - носталгия по социалистическата промишленост Внукът на Пеко Таков и син на Янчо Таков - Иван Таков, събира съмишленици с пикап, който обаче е паркирал неправилно през централата на БСП. Все по-често в опит да покажат патриотизма си кандидатите залагат на народната носия за предизборния плакат. Това обаче ги прави по-скоро смешни. Част от кандидатите очевидно сами правят рекламните си материали, без да се допитат до специалисти, и така рискуват да подразнят избирателите с прекомерна доза кич. Русофилският уклон присъства все по-често в агитацията на кандидати от БСП и "Атака". Възможността за първи път да се гласува с преференция на местни избори накара всеки кандидат да агитира сам за себе си и да измисля свои послания. Тодор Георгиев се заявява за "твоя личен общински съветник". В предизборната реклама влязоха и карнавални аксесоари. "Отборът на кмета", който Кирил Йорданов направи за мини футболно първенство, което организира предизборно. Снимката се споделя в социалните мрежи с въпроси дали това не е сводка на МВР и с какво точно земеделие се занимават кандидатите.