Фотогалерия: Новият ретротрамвай на София

Анелия Николова

Фотогалерия: Новият ретротрамвай на София

  • Софийската община пусна реставриран през тази година ретротрамвай в центъра на София като част от предпразничната подготовка за честването на Коледа. Тази вечер ще бъдат запалени светлините и на градската коледна елха в градинката до хотел "Рила".
    Софийската община пусна реставриран през тази година ретротрамвай в центъра на София като част от предпразничната подготовка за честването на Коледа. Тази вечер ще бъдат запалени светлините и на градската коледна елха в градинката до хотел "Рила".
  • Трамваят ще се движи по маршрут пл. "Възраждане" – пл. "Журналист" – пл. "Възраждане".
    Трамваят ще се движи по маршрут пл. "Възраждане" – пл. "Журналист" – пл. "Възраждане".
  • Мотрисата е произведена през първата половина на миналия век.
    Мотрисата е произведена през първата половина на миналия век.
  • Реставрацията е осъществена с финансовата подкрепа на Siemens.
    Реставрацията е осъществена с финансовата подкрепа на Siemens.
  • През последните пет години възможността за пътуване с ретрамвай около Коледа и в дните окол Празника на София се превърна в традиция за софиянци.
    През последните пет години възможността за пътуване с ретрамвай около Коледа и в дните окол Празника на София  се превърна в традиция за софиянци.
  • Трамваят МАН-СИМЕНС е възстановен по идея на сдружение "Градски транспорт и инфраструктура", като част от проекта за съхраняване и възстановяване на историческите трамваи на София и изграждане на музей на градския транспорт на столицата.
    Трамваят МАН-СИМЕНС е възстановен по идея на сдружение "Градски транспорт и инфраструктура", като част от проекта за съхраняване и възстановяване на историческите трамваи на София и изграждане на музей на градския транспорт на столицата.
  • Мотрисата с инвентарен номер 553 (първоначално 83) е произведена през 1935 г. в Германия, и пристига в София като част от доставката на 12 двуосни мотриси за столичния градски транспорт през същата година. Кошът е произведен в заводите на МАН в Нюрнберг, а електрооборудването в завода на "Сименс" в Берлин.
    Мотрисата с инвентарен номер 553 (първоначално 83) е произведена през 1935 г. в Германия, и пристига в София като част от доставката на 12 двуосни мотриси за столичния градски транспорт през същата година. Кошът е произведен в заводите на МАН в Нюрнберг, а електрооборудването в завода на "Сименс" в Берлин.
  • При доставката мотрисите получават номера от 81 до 92 и са пуснати по най-новата трамвайна линия в града – до Семинарията, която започва да функционира през 1933 г.
    При доставката мотрисите получават номера от 81 до 92 и са пуснати по най-новата трамвайна линия в града – до Семинарията, която започва да функционира през 1933 г.
  • Този тип трамваи са първите с метални рамки и механизъм с ръчка за сваляне на прозорците. Преди това трамваите са били с дървени рамки с каишки.
    Този тип трамваи са първите с метални рамки и механизъм с ръчка за сваляне на прозорците. Преди това трамваите са били с дървени рамки с каишки.
  • Трамваите МАН-СИМЕНС са в редовна експлоатация с пътници над 36 години, а след това два от тях – с номера 83 и 92, продължават да работят като служебни трамваи чак до средата на 80-те години на ХХ век. 
    Трамваите МАН-СИМЕНС са в редовна експлоатация с пътници над 36 години, а след това два от тях – с номера 83 и 92, продължават да работят като служебни трамваи чак до средата на 80-те години на ХХ век. 
  • Именно при преминаването на трамваите към служебни мотриси те получават номера, започващи с 55Х. "83" получава номер 553, а "92" - 555.
    Именно при преминаването на трамваите към служебни мотриси те получават номера, започващи с 55Х. "83" получава номер 553, а "92" - 555.
  • Вагонът е съхраняван в "Трамкар", където тази година е извършена реставрацията.
    Вагонът е съхраняван в "Трамкар", където тази година е извършена реставрацията.
  • По информация на сдружението трамваят може да побере 14 седящи и 92-ма стоящи пътници и може да развие максимална скорост от 40 км/ч.
    По информация на сдружението трамваят може да побере 14 седящи и 92-ма стоящи пътници и може да развие максимална скорост от 40 км/ч.
  • Фотогалерия: Новият ретротрамвай на София
  • Фотогалерия: Новият ретротрамвай на София
  • Фотогалерия: Новият ретротрамвай на София
  • Фотогалерия: Новият ретротрамвай на София
  • Фотогалерия: Новият ретротрамвай на София
  • Фотогалерия: Новият ретротрамвай на София
  • Фотогалерия: Новият ретротрамвай на София
  • Фотогалерия: Новият ретротрамвай на София
  • Фотогалерия: Новият ретротрамвай на София