Фотогалерия: Електромобили, хибриди и коли на газ стартираха в еко рали България

Юлия Лазарова

Фотогалерия: Електромобили, хибриди и коли на газ стартираха в еко рали България

Общо 11 екипажа застанаха на старта еко рали България, което тръгна днес от София.

  • Общо 11 екипажа застанаха на старта еко рали България, което тръгна днес от София. Надпреварата е в календара на FIA Световна купа "Алтернативни енергии" и е включена в програмата на община София - кандидат за Европейска столица на спорта 2018.
    Общо 11 екипажа застанаха на старта еко рали България, което тръгна днес от София. Надпреварата е в календара на FIA Световна купа "Алтернативни енергии" и е включена в програмата на община София - кандидат за Европейска столица на спорта 2018.
  • За победата ще се борят 3 електромобила, 3 хибридни автомобила и 6 коли, задвижвани с алтернативни горива като природен газ и пропан-бутан.В ралито има и три дамски екипажа.
    За победата ще се борят 3 електромобила, 3 хибридни автомобила и 6 коли, задвижвани с алтернативни горива като природен газ и пропан-бутан.В ралито има и три дамски екипажа.
  • Свои екипажи ще имат Пътна полиция, Съюза на българските автомобилисти и Българската фотоволтаична асоциация.
    Свои екипажи ще имат Пътна полиция, Съюза на българските автомобилисти и Българската фотоволтаична асоциация.
  • Маршрутът на Еко Рали България 2016 ще отведе участниците от София до Старосел и обратно, като за изцяло електрическите возила ще е през Мирково и медодобивния завод "Аурубис" в Пирдоп, а за останалите участници ще е през Панагюрище и Копривщица.
    Маршрутът на Еко Рали България 2016 ще отведе участниците от София до Старосел и обратно, като за изцяло електрическите возила ще е през Мирково и медодобивния завод "Аурубис" в Пирдоп, а за останалите участници ще е през Панагюрище и Копривщица.
  • Над 100 км от трасето са отделени за т. нар. регулаторни тестове, в които, според поставените задачи, ще се оценяват състезателите.
    Над 100 км от трасето са отделени за т. нар. регулаторни тестове, в които, според поставените задачи, ще се оценяват състезателите.
  • От всички, участващи в състезанието се изисква да демонстрират сериозна загриженост към околната среда. Така, освен да карат икономично и еко, състезателите ще се грижат да оставят местата, на които са били дори по-чисти, отколкото са ги заварили.Автомобилите, допуснати до участие в рали от този тип са разделени в категории според вида задвижване – електрическо, хибридно или на алтернативни горива (пропан-бутан, метан, биогаз и др.), според Техническия правилник на FIA за автомобили с "алтернативна енергия".
    От всички, участващи в състезанието се изисква да демонстрират сериозна загриженост към околната среда. Така, освен да карат икономично и еко, състезателите ще се грижат да оставят местата, на които са били дори по-чисти, отколкото са ги заварили.Автомобилите, допуснати до участие в рали от този тип са разделени в категории според вида задвижване – електрическо, хибридно или на алтернативни горива (пропан-бутан, метан, биогаз и др.), според Техническия правилник на FIA за автомобили с "алтернативна енергия".
  • Еко рали България, както и другите надпревари от този тип, насърчава използването на новите автомобилни технологии за съхраняване и пестене на енергия, изхвърляне на възможно най-малко количество въглероден двуокис, както и други замърсители на въздуха.
    Еко рали България, както и другите надпревари от този тип, насърчава използването на новите автомобилни технологии за съхраняване и пестене на енергия, изхвърляне на възможно най-малко количество въглероден двуокис, както и други замърсители на въздуха.
  • Ралито също така насърчава водачите да променят своите навици при управлението на автомобила, като се даде приоритет на опазване на околната среда и устойчивостта на транспортния сектор, чрез използване на алтернативни горива и електрическа енергия като източник за задвижване на техните машини.
    Ралито също така насърчава водачите да променят своите навици при управлението на автомобила, като се даде приоритет на опазване на околната среда и устойчивостта на транспортния сектор, чрез използване на алтернативни горива и електрическа енергия като източник за задвижване на техните машини.