Фотогалерия: Защо в Канада хранят прасета с мента

Issei Kato

Фотогалерия: Защо в Канада хранят прасета с мента

Япония е вторият по големи вносител на месо в света, а свинското е второто по консумация в страната след рибите.

  • Прасетата в специални ферми в Канада получават петзвездно обслужване. Те са предназначени за Япония, където растящото търсене на свинско доведе износа на прясно месо от Канада и САЩ до рекордни нива и битка сред производителите за всяка възможност да разширят пазара си.Япония е вторият по големи вносител на месо в света, а свинското е второто по консумация в страната след рибите.
    Прасетата в специални ферми в Канада получават петзвездно обслужване. Те са предназначени за Япония, където растящото търсене на свинско доведе износа на прясно месо от Канада и САЩ до рекордни нива и битка сред производителите за всяка възможност да разширят пазара си.Япония е вторият по големи вносител на месо в света, а свинското е второто по консумация в страната след рибите.
  • Канадската Olymel, например, има ферма в Саскечуан, където прасетата се хранят с добавки на мента и джинджифил. От компанията казват, че това не променя вкуса на месото, но им дава маркетингово предимство.Други като Lucyporc оставят прасетата да си починат 16 до 24 часа ( до 12 пъти по-дълго от обичайнто) преди да ги заколят, за да намалят стреса у животното, който прави месото по-сухо.
    Канадската Olymel, например, има ферма в Саскечуан, където прасетата се хранят с добавки на мента и джинджифил. От компанията казват, че това не променя вкуса на месото, но им дава маркетингово предимство.Други като Lucyporc оставят прасетата да си починат 16 до 24 часа ( до 12 пъти по-дълго от обичайнто) преди да ги заколят, за да намалят стреса у животното, който прави месото по-сухо.
  • От HyLife отвориха ресторант в Дайкняма - популярен квартал на Токио, за да демонстрират продукцията си. "Японските клиенти са вероятно най-могъщите потребители на свинско в света и разбират разликата в качеството", коментира Клод Вилфор.
    От HyLife отвориха ресторант в Дайкняма - популярен квартал на Токио, за да демонстрират продукцията си. "Японските клиенти са вероятно най-могъщите потребители на свинско в света и разбират разликата в качеството", коментира Клод Вилфор.
  • Японците също така плащат доста високи цени и това доведе до партньорството между северноамериканския производител "Смитфийлд" и японския търговец "Сумитомо", както и между HyLife и "Иточу". В конкуренцията се включиха големи производители като Tyson Foods, Maple Leaf Foods, преботвателни компании като NH Foods и Itoham Yonekyu и търговци на месо като Starzen.
    Японците също така плащат доста високи цени и това доведе до партньорството между северноамериканския производител "Смитфийлд" и японския търговец "Сумитомо", както и между HyLife и "Иточу". В конкуренцията се включиха големи производители като Tyson Foods, Maple Leaf Foods, преботвателни компании като NH Foods и Itoham Yonekyu и търговци на месо като Starzen.
  • За първите 8 месеца на годината американците са внесли 147 000 това свинско. За това време канадците са продали на японски клиенти месо за 507 млн. американски долара, което е най-бързият ръст за последните 11 години.
    За първите 8 месеца на годината американците са внесли 147 000 това свинско. За това време канадците са продали на японски клиенти месо за 507 млн. американски долара, което е най-бързият ръст за последните 11 години.
  • Японците плащат по 1.20 канадски долара на килограм повече, отколкото се плаща на канадския пазар и то след като вносителите са калкулирали печалбата си, транспортните разходи и митата.За елитен клас свинско месо премията достига 5.40 долара на цени на едро.
    Японците плащат по 1.20 канадски долара на килограм повече, отколкото се плаща на канадския пазар и то след като вносителите са калкулирали печалбата си, транспортните разходи и митата.За елитен клас свинско месо премията достига 5.40 долара на цени на едро.
  • Затова HyLife, в която 49% от собствеността е на японската "Иточу", отделя 125 милиона канадски долара за експания на преработката и увеличаване на прожадбиге в Азия.Такаши Коисо, ръководител на Асоциацията на производителите на свинско в Япония, разказва, че в страната се отглежда малко над половината потребявано месо. Но фермерите остаряват, а производствените разходи са два път ипо-високи, отколкото в Северна Америка. Премиерът Шиндзо Абе опитва да увеличи японския дял до 58%.
    Затова HyLife, в която 49% от собствеността е на японската "Иточу", отделя 125 милиона канадски долара за експания на преработката и увеличаване на прожадбиге в Азия.Такаши Коисо, ръководител на Асоциацията на производителите на свинско в Япония, разказва, че в страната се отглежда малко над половината потребявано месо. Но фермерите остаряват, а производствените разходи са два път ипо-високи, отколкото в Северна Америка. Премиерът Шиндзо Абе опитва да увеличи японския дял до 58%.
  • Европейските вносители трудно се състезават със Северна Америка, защото времето за превоз е по-дълго.В САЩ не всеки бърза да излезе на японския пазар - това изисква милиони долари инвестиции за оборудване при сезонно колебаещи се цени и оставяне в ръцете на клиентите да диктуват какво искат, а не на производителите какво да им продават.
    Европейските вносители трудно се състезават със Северна Америка, защото времето за превоз е по-дълго.В САЩ не всеки бърза да излезе на японския пазар - това изисква милиони долари инвестиции за оборудване при сезонно колебаещи се цени и оставяне в ръцете на клиентите да диктуват какво искат, а не на производителите какво да им продават.