"Индустрията може да продължава да се прави, че не забелязва момичетата с по-големи размери, но идва момент, в който населението вече не ползва твоите продукти", казва главният дизайнер Елизабет Муньоз.
Марката за макси мода Torrid направи дебюта си на Нюйоркската седмица на модата вчера с колекцията, която комбинира женствени рокли с флорални мотиви и дръзки кожени аксесоари. Над 60% от американските жени са макси размер, или макси размер според разбиранията на модния свят, обясни пред "Ройтерс" главният дизайнер на Torrid Елизабет Муньоз. "Индустрията може да продължава да се прави, че не ги забелязва, но идва момент, в който по-голямата част от населението вече не ползва твоите продукти." Марката, която произвежда дрехи, обувки и аксесоари в размер от 42 нагоре (по европейски стандарт), използва случая да представи и 10-те финалистки от третия й годишен конкурс за модели, които се състезават да станат лице на Torrid. Една от тях, Мария Химена, отдаде куража да се яви на подобен конкурс по примера на Ашли Греъм, едно от първите известни лица на макси модата. "Все пак имах колебания. Приятелите ми ме убедиха." Друга финалистка, Сиара Томпсън от Невада, обясни, че дълго време е смятала, че няма място в модата, защото носи дрехи с размер 10 (42 по европейския размер или XXL, 50 по българския). "Отне ми много време да разбера не само че я обичам, но и че имам пълното право да се занимавам с нея." Torrid, която има 500 магазина в САЩ, не срещнала проблем да открие 40-те момичета, представящи колекцията й. "Но няма твърде голям избор. Мисля, че има място за още модели в бизнеса, и понякога е трудно да ги събереш всички на едно място", добавя Елизабет Муньоз.