За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Още по темата
Последни галерии

Фотогалeрия: На червения килим на музикалните видеонагради на MTV

Фотогалерия: Между бомбите и сушата

deaf
Рейтинг: 2211 НеутралноМерцедесът на сн.6 е дзвер...
klimentm
Рейтинг: 3482 ВеселоМоля Запорожци,Москвичи,Варшави,Волги и Балканчета да се обособят в отделен раздел- Възпитание на чувствата!
klimentmЧардо
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#1] от "deaf":
НЕ е !
Звер е на сн.1 !
То и името му е такова
З А З - завод автомобилнь!х ЗВЕРЕЙ
В Е С Е Л О ! Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
klimentm
Рейтинг: 3482 ВеселоКомшията който беше шофьор в Тексим си докара от Западна Германия Опел Капитан
klimentmВ събота след обяд когато си беше в къщи слизаше долу пред блока отваряше капака на двигателя и вратите на колата и събираше всички мъже от махлата,започваше голямо цъкане с език, двусмисленно клатене на глави и така!
klimentm
Рейтинг: 3482 ВеселоДо коментар [#3] от "Чардо":
klimentmХа ха много вярно Чардо! Нов модел запорожец,а старите вечно загряваха и го караха с вдигнат заден капак за да се охлажда мотора
Танас
Рейтинг: 696 НеутралноСнимка.22 - Булгаралпин.
"Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.https://bg.m.wikipedia.org/wiki/Булгаралпин
Cosmo Bizon
Рейтинг: 171 Неутралновсичко чудесно, само онзи кретен с червената тениска СССР не разбирам какво послание има ... има ли въобще. може би и той не знае. просто е галфон.
crossfire hurricaneЧардо
Рейтинг: 1366 ЛюбопитноДо коментар [#5] от "klimentm":
Беше след март 1980-та
Тогава си купих от Мототехника Шкода 105 Л след около 4 г чакане. . .
карам о Орлов по бул Ленин и окол алея Яворов те таков цървен ЗаЗ ме изпревари, а аз бях малко над 100. .
Дадох пълна газ на по -ниска предавка и на колелот го настигнах и го спрях.
Сложил му двигател от Вартбург и върви , та върви !
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
koko65bg
Рейтинг: 845 ВеселоДо коментар [#3] от "Чардо":
Не - ЗАЗ означава Заплаха за Автомобилите на Запада. Само не знам дали този модел беше последното л@йно на Хрушчов или на Брежнев.
eti mehter
Рейтинг: 2785 ЛюбопитноДо коментар [#3] от "Чардо":
BukalemunТоя модел с водно охлаждане ли беше ?
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2016 НеутралноТова беше подигравката на автомобилостроенето от Украйна-правеха ги в Запорожие!
Бащата на мой приятел имаше такова чудо - голям "дзвер" с джобове за въздушно охлаждане, двувратки!
Libertarianism is just anarchy for rich people
deaf
Рейтинг: 2211 ВеселоДо коментар [#10] от "eti mehter":
С открито въздушно охлаждане. Ха-ха...
Чардо
Рейтинг: 1366 ВеселоДо коментар [#9] от "koko65bg":
Не !
Първия модел на ЗаЗ, дето му се отваряха вратите назад, понеже излезе малко преди да свалят Хрушчов , та за него казваха , че бе последното отмъщение на Хрушчов. . :-)
А някои зевзеци пък го оприличаваха на Лили Иванова . . . . .
Даже имаше един виц по тоя повод:
На Лили и се развалил ЗаЗ-а баш у Татарли маала!
Вдигнал с една ръка Капака отзад, с другата се почесвал нещо по цицата и едно цигане като я видяло и й рекло:
- Ей море како! Колко и фа го цицаш - Форд Мустанг нема фа стане !
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
eti mehter
Рейтинг: 2785 ВеселоДо коментар [#12] от "deaf":
Bukalemun:)....ама аз сериозно питах , щото имаше два модела. ...затова.....
danvan
Рейтинг: 7244 НеутралноГолямо недоразумение е тази кола ... нафтовата печка За отопление и бензинов двигател ... при това печката е по сложна Пт деигателя, който е с въздушно охлаждане и загрява лятото нон стоп ...
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti SatЧардо
Рейтинг: 1366 ВеселоДо коментар [#10] от "eti mehter":
ЗаЗ никога не са имали модел с водно охлаждане!
А и на двата им модела двигателя е леко модифициран и то само в окачването на пусков двигател на самолетите Ил 14 и 18.
Та за това и двигателите им имаха малък ресурс
А иначе втория им модел , този на снимката без двигателя - е почти 1 : 1 копиран от NSU 1 200 . Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
koko65bg
Рейтинг: 845 ВеселоДо коментар [#13] от "Чардо":
Имах колега който караше такъв модел. Трепач! Даже си имаше печка за отопление със собствен резервоар. Ако много бързаш трябваше да се бута ама иначе вървеше. Животът му приключи през 1994 когато бихме Германия с 2-1. Тълпата от радост го обърна по таван. Не разбрахме защо точно него - отпред имаше Мерцедес - явно им е бил тежичък.
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1366 ВеселоДо коментар [#3] от "Чардо":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoДзвер ставаше Заза, когато му сложеха двигател от "Вартбург".
Заза задминава с около сто километра в час някое "Жигули", то се пъне стига до края си...към 140 км/ч. и тогава тариката в Заза го минава със 160 км.ч., а човекът в "Жигулито" се чуди какво се е случило дълго след като е стигнал крайната си дестинация.
И не говори много за този случай.
Чардо
Рейтинг: 1366 ЛюбопитноДо коментар [#15] от "danvan":
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#14] от "eti mehter":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoТоку що научихме, че не си бил в България по време на соца.
"Странно" е чий агент си. Ако беше руски щеше да знаеш елементарните неща за великият "Заз", но ти не ги знаеш.
Остава само да си отраснал на югоизток.
eti mehter
Рейтинг: 2785 ВеселоДо коментар [#16] от "Чардо":
BukalemunЖалко, че в колекцията няма лада Нива .....
У нас много се ценят от колекционерите .....
Руснацихе туритти ги използват под аренда ....особенно възрастните. ....
Голяма носталгия фърлят с тях.....
eti mehter
Рейтинг: 2785 ВеселоДо коментар [#16] от "Чардо":
BukalemunРуските туристи....
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#19] от "Чардо":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoИмаше едно нещо с врата ОТПРЕД. То не беше ли някакъв междинен "Заз" приятелю?
Дъртия заобленият го помня. Този дървеният от снимката горе също.
Помня и "Фиат"...номера му не помня. Оня ситният дето гореше по-малко от "Иже".
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#21] от "eti mehter":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoКакви колекционери бе?
"Лада Нива" още се продава в белият свят и струва нещо си към седем хиляди евро май.
eti mehter
Рейтинг: 2785 ЛюбопитноДо коментар [#20] от "Росен (Путлер капут)":
BukalemunНе знам .....останало ми е в акъла ,че зазките имаха две модификации , едната от които с водно охлаждане.
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1366 НеутралноПарното на Заза мисля беше доста ценено от шофьорите на камиони, защото беше независимо от двигателя...обяснимо. Отделен възел си беше.
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoТа го слагаха по дървените си "Шкоди Европа". Ползваха го, когато дълго са на място през зимата.
deaf
Рейтинг: 2211 НеутралноДо коментар [#16] от "Чардо":
Какво е това NSU 1 200?
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#25] от "eti mehter":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoНикога не е имало.
Вероятно се бъркаш....жокер да ти дам....с "Вартбурга" - големият пърдящ Ханс му викахме. Малкия беше "Трабанта".
Накрая пуснаха "Вартбург" с четиритактов двигател.
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1366 НеутралноИ една тайна за Заза.
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoПрез пясък откъде минава зор Заза друга кола НЕ може да мине никога.
Чардо
Рейтинг: 1366 ЛюбопитноДо коментар [#23] от "Росен (Путлер капут)":
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24[quote#23:"Росен (Путлер капут)"]До коментар [#19] от "Чардо":Имаше едно нещо с врата ОТПРЕД. То не беше ли някакъв междинен "Заз" приятелю?............../quote]
Нещото с вратата отпред е БМВ Изета !
Имахме такова в Завод 12 + Гогомобил + Месершмит + двата модела на Фолксваген в периода преди да се правят единствените 10 броя изцяло български леки коли БАЛКАН - та за копиране . . .
Вратата се отваря на дясно заедно с волана - колнката му е вързана с чупещо каре.
Сядаш, наместваш се и придърпваш врата да се затвори. . .
Чукни в Гуглето БМВ Изета и ще изскочи.
deaf
Рейтинг: 2211 НеутралноДо коментар [#23] от "Росен (Путлер капут)":
Ако не се заблуждавам и БМВ имат модел с врата отпред! Колкото и да е учудващо...
klimentm
Рейтинг: 3482 ВеселоДо коментар [#23] от "Росен (Путлер капут)":
klimentmМалкия Фиат си беше голям тарикаткък! Аз ги харесвах много!
eti mehter
Рейтинг: 2785 НеутралноДо коментар [#28] от "Росен (Путлер капут)":
BukalemunЗнам . Дядото имаше варбург на времето.
У нас има още застави и ниви .....
Почнаха да се ценят даже ....заради туристите....
klimentm
Рейтинг: 3482 ВеселоЧардо сигурно знае най добре какво стана с Булгарено защо го спряха. Чувал съм най невероятни слухове навремето
klimentmklimentm
Рейтинг: 3482 ВеселоДо коментар [#30] от "Чардо":
klimentmТакова видях пред Шведския хотел със западногерманска региетрация,вратата му беше отворена и кормилото закачено за нея!
Чардо
Рейтинг: 1366 ЛюбопитноДо коментар [#27] от "deaf":
Преди да стане Аиди в Некарзулм
Преди ВСВ , а и след нея имаха много добри мотори , а и мотопеди , като от НСУ Куикли е взет за образец двг на Балканчето!
https://en.wikipedia.org/wiki/NSU_Motorenwerke #/media/File:NSU_Prinz_4_(Audi_Forum_Neckarsulm).jpg Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
Чардо
Рейтинг: 1366 ЛюбопитноДо коментар [#27] от "deaf":
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24Извинявай, да допълня, че НСУ са и патенто носитела на единствения роторен двг с вътрешно горене на Ванкел! ! !
Те имаха и кола НСУ РО 80 с роторен двг !
Чардо
Рейтинг: 1366 ЛюбопитноДо коментар [#32] от "klimentm":
Кой от малките :
ФИАТ 500 , 600 , 600 Мултипла (дълга база 6 места), 850 купе и седан - от тях се сглобяваха и в Ловеч
Аз харесвах 850 купе - имаше спортна визия на купето . . . :-) Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
klimentm
Рейтинг: 3482 НеутралноДо коментар [#38] от "Чардо":
klimentmИмах предвид малките полски фиатчета
Чардо
Рейтинг: 1366 ЛюбопитноДо коментар [#35] от "klimentm":
А си представи сега , как е отместена седалката на пътника до шофьора, за да можеш да се наместиш на задната седалка и то там е само за ЕДИН !
Тези трите марки БМВ Изета , Гогомобил и Месершмит ( за двама - един зад друг и се повдига покрива на панти встрани) се създават малко преди и около 1950-та в Западна Германия - почти веднага след опоскването й след ВСВ.
В най-бедните им години . . . и пак са правели ! ! ! Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
penetrating
Рейтинг: 5672 НеутралноПаноптикум на стари соц. возила. Няма го тези от ГДР :) Една от тях я имах за известно време и аз : Трабант - най-дългата кола в света - 25 метра заедно с пушека.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilberteti mehter
Рейтинг: 2785 ВеселоДо коментар [#39] от "klimentm":
BukalemunИбиза ?.....:)
Илиян Колев
Рейтинг: 896 НеутралноАко някой до кола произведена през съответния период се появи с тениска със символите на Третия райх,като този на снимка 2о ,каква щеше да е реакцията.
Чардо
Рейтинг: 1366 ЛюбопитноДо коментар [#39] от "klimentm":
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24Те доста по-късно се появиха и интересното е , че този модел сее произвеждал само в Полша! А си е цялостна разработка на ФИАТ ( фабрика за италиански автомобили в Торино )
Байерише моторен верке - БМВ
klimentm
Рейтинг: 3482 ВеселоДо коментар [#41] от "penetrating":
klimentmНо пък има мотор от ГДР!
Чардо
Рейтинг: 1366 ЛюбопитноДо коментар [#11] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Пробвали сме - махаме тези въздухо заборници и веднага вдига максималнта скорост с още 15 км/час !
Те му бяха като въздушни спирачки на ЗаЗ 969 !
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1366 ВеселоДо коментар [#30] от "Чардо":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoА, да.
Триколка беше.
https://www.google.bg/search?q=БМВ +Изета&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=EiLbX1RYejTmEM%3A%2CKST13fHhhv6q5M%2C_&usg=__6DQf6TQeSiM_fJBn7asFjnahnw0=&sa=X&ved=0ahUKEwjngMT9-ZHbAhVSEVAKHctyDCoQ9QEIKTAA#imgrc=EiLbX1RYejTmEM:
penetrating
Рейтинг: 5672 НеутралноДо коментар [#45] от "klimentm":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert:) когато го вземах моят от Мототехника, един собственик-ветеран на Трабант каза, че първият му автомобил му го продали с резервен двигател :)
Чардо
Рейтинг: 1366 ЛюбопитноДо коментар [#34] от "klimentm":
Ами за Рено 8 , 10 и Алпин САМИ сме си виновни ! ! !
Нито СИВ нито някой друг да ни е подливал вода!
Говорил съм няколко пъти с Митето Альоков (лека му пръст! ) - точно той бе директор на единствената тогава дирекция към Балканкар за внос на автомобили в България! ! !По тези въпроси от онуй време нямаше кой друг да е по-вътре в нещата !
Имали сме отлични позиции в Режията Рено и когато започват преговорите за производството на Рено 12 сме си лежали на стари лаври пред Рено , а новите румънци без да се усетимпредлагат по-добри условия и там строят завода за Дачия - т.е. Рено 12 !
Изобщо не сме имали никакво фирмено разузнаване! Изобщо не сме и разбрали , че има и други кандидат! ! !
Всички останали приказки са градски легенди от пазара !
Но пък след този случай към външно разузнаване създават и то доста добро направление само за научно-техническо и икономическо разузнаване !
Сега му казват маркетинг :-)
Ама след дъжд - качулка . . . . . Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
Чардо
Рейтинг: 1366 ЛюбопитноДо коментар [#42] от "eti mehter":
СЕАТ, както и Шкода - са вързани към Фолксваген, а не към ФИАТ !
СЕАТ Ибиса . . . има и виц :-) Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
bat_plamen
Рейтинг: 3836 ВеселоОпределено снимка Номер1!Има два варианта за превод на култовото наименование ЗАЗ:
-Заплаха за Автомобилите на Запад
-Завод за Автомобилни Зверове
Чардо
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#46] от "Чардо":
Роска не е триколка Те отзад са ДВЕ колела , но са близо едно на друго някъде около 2 педи едно от друго!
Тук има по-добри и то много снимки:
https://www.hemmings.com/classifieds/cars-for-sale/bmw/isetta
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
deaf
Рейтинг: 2211 НеутралноДо коментар [#49] от "Чардо":
Чардо,може лично ти да вярваш на версията на този твой Митето Альоков само ако ти е много,ама много близък приятел. Ние от форума обаче не го познаваме...
deaf
Рейтинг: 2211 ВеселоВицът за Ибиса и Стоичков...
Чардо
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#47] от "Росен (Путлер капут)":
Нещо в № 52 е се е получило
https://www.hemmings.com/classifieds/cars-for-sale/bmw/isetta
Тук има много снимки, кликваш върху нея и изскачт 50 броя накъм всяка кола!На втората снимка има един доста малко произвеждан модел на Изета - дълга база и с дясна странична врата !
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
Чардо
Рейтинг: 1366 ЛюбопитноДо коментар [#53] от "deaf":
Макар и да съм доста по-млад от Альока с него се запознах още като почнах работа в Завод 12 като състезател по мотокрос на Балкан 350 см3 ( такива не се произвеждаха за пазара- само с 250 см3 ! ), а по-късно и като рали пилот до 1970-та (след първото рали Златни 1970-та спрях ) Та още тогава освен като директор на вноса на всички автомобили в България - Альока бе и до смъртта си шеф на техническата комисия към БФАС (българска федерация по авт.спорт). а имаше и години в които аз отговарях за целия авто спорт в България и тогава сме работили съвместно с Альока , така както и със сегашния шеф на БФАС Владо Илиев с когото сме и бягали на времето като изтезатели (не състезатели :-) ) по ралитата . . .
- = - = -
Има един момент, който съвременниците не го знаете и не го отчитате : макар Румъния да бе и тя член и на Варшавския пакт и на СИВ - тя си бе винаги с особено мнение - само те не бяха в Чехия 1968-ма, заради тях СССР направиха ферибоота Варна - Иличовск за да има директна връзка за армиите и техниката при военни действия, защото допускаха , че Румъния няма да ги пусне да преминат. Т.е. Румъния си бе малко встрани друга губерния
- = - = - = -
Как си представяш , че някой на собствена глава въпреки подписани договори ще вземе решение и да ги наруши ! ? ! ? ! ?
По онуй време за всяко самоволно мислене се влизаше в затвора , а камо ли за уронване престижа на страната ! ? ! ? ! ?
Тия легендарни измислени приказки от пазара са си наше ооравдание , пред самите нас , че не сме си свършили работата и сме се опитали да надхитрим Режията Рено ! ! !
Та нали ако сме имали влошени отношения с Режията Рено те на мига щяха да преустановят и договора с Илия Чубриков ! ! !
Защото и неговия договор пак бе сключен чрез Балканкар ! ! !
А Илия си остана с договора , че му дадоха и новИ Рено 5 Алпин турбо- 2 бегачки и 2 тренировъчни чак до към 1982/3 та , ако не ме лъже паметта !
Илия има сервиз близо до Аерогара София и до сега все свързан с Рено . . . . .
Та мисли сам !
И то без емоции, защото те винаги са лош съветник ! Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
Realist
Рейтинг: 2971 ВеселоСпомням си малкото полско фиатче, единственият автомобил, ауспуха на на който никога не събираше сажди отвътре и винаги изглеждаше чист. Ауспусите на всички останали соц. возила бяха черни отвътре, на Варбурзите и Трабантите, мазно черни, нагара от полуизгорялото масло беше по няколко милиметра.
Не знам как го постигаха, но с това си спомням от малкият полски фиат.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Тарасион
Рейтинг: 161 НеутралноДо коментар [#36] от "Чардо":
Поздравления, колега! Най-после някой да успее да изпише името на град Некарзулм без правописна грешка! Щото дори и самопровъзгласилите се за журналисти от Дневник го пишат със -с-... все едно е улмът на Некар (Некарс Улм), а не сливането на реките Некар и Зулм.. :-)
deaf
Рейтинг: 2211 НеутралноДо коментар [#56] от "Чардо":
Има версия,че Москва ни е натиснал ада се откажем от Рено? Та хем руснаците да си продават колите,хем да ни "отбият" от Запада.
И защо Рено трябва да закрият завода си у нас,та да го преместят в Румъния? Не е ли могло и в двете страни да се произвежда? Капиталистът не го интересува коя страна колко близка е с Москва,а да си подава стоката.
daskal1
Рейтинг: 2404 ВеселоДо коментар [#39] от "klimentm":
Два полски вица за р126:
1. Най-тихата кола - Защо? - Защото си затискаш ушите с колене
2. Защо р126 няма колани? - За да не го объркат децата с раница за училище
Скакауец
Рейтинг: 334 НеутралноКРЕТЕНЪТ на сн. 20 и 24 с фанелката сесесере чий го ... търси там? Пропаганда на соц. носталгията сред идиоти като него???
Слушкаш Шорош, папкаш грантове! (Верую на Киселото, миризливо и кресливо, неолиберално-марксистко л@йно ...невник...)Чардо
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#57] от "Realist":
- = - = -
Това се дължи на късото , почти никакво разстояние от горивната камера на цилиндъра до изхода на ауспуха.
Изгорелите газове са все още изключително горещи, нямат време за никакво кондензиране и окисление, т.е. да се образуват сажди и те да се залепят като нагар.
Виждал си огън на поляна, как близо да пламъка хвърчат искри и след това угасват , като стават на сажди . . . . .
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1366 ВеселоДо коментар [#55] от "Чардо":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoДа. Материалът е по-малко, отколкото за мотор с кош.
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1366 ВеселоДо коментар [#59] от "deaf":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoДоколкото аз знам сме почнали корав износ и затова са ни резнали.
Така беше поне с фото филмите (лентите иначе казано).
Получават в ГДР рекламация от средата на Африка, че филмите им не стават.
Проверяват партидата....изпратени в БГ.
И шат на патката главата. Няколко години нямаше филми "Орво".
Карахме на руски филми. На тях не знаеш кога ще излезе дупка. Място без емулсия изобщо.
Realist
Рейтинг: 2971 ВеселоБаща ми имаше Булгаррено 10, чудесна кола, 4 пъти превъртя километража и след това я продаде за 2- 3 хиляди лева. Спомням со тогава бяха много пари за 26 годишна кола.
След това имаше Лада, която буквално изгни за 10 години. Един ром я взе за мисля 300 лева след 10-ти ниоемвти. 127 000 километра, на толкова я продяде. Издишате отвсякъде, а беше Лада 1500S, може би най- добрата кола, която СССР успя да произведе.
Иначе, аз за няколко години имах Варбург, големият пърдящ Ханс. Той не гниеше поне като Ладата, но си имаше свои, източно- германски проблеми. Хубавото беше, че като закъса, слизам и хващам автобуса.
Имали сме и Шкода. Москвич имаше съседа и постоянно лежеше под него. Избата му беше пълна със всякакви боклуци (резервни части) за тази кола.
От всички соц. коли до които съм се докосвал, Булгарреното беше най- добра. Баща ми няколко пъти ми даде да я карам на черни пътища, бях на 13 години тогава.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Realist
Рейтинг: 2971 ВеселоСега разбирам. Това е нещо с което помня (и ми правеше впечатление) с малкият полски Фиат.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
chichka
Рейтинг: 1529 НеутралноТова на снимката е ЗАЗ-968-А. Имах такъв 10 г, един основен ремонт, вдигаше 140 км/ч, но трудно се държеше в пътя. Имаше два въздухозаборника отстрани. После имах 968-М , той си беше копие на купето НСУ- охлаждането беше през прозорец отгоре на задния капак. Сложих една ламарина и тя вкарваше струята, никога не загряваше. Карах го 20 г!!! С него не съм вдигал повече от 135 км/ч. Бях поизпилил отворите на центробрежния регулатор в делкото и изпреварването на искрата при над 3500 оборота беше с 10 тина градуса повече!
Русия е проказата на планетата Земя.Късоходов двигател, хода на буталото бе 66 мм, позволяваше форсаж, но масата на повдигачите/големи инерционни моменти/ не позволяваше повече от 4500-4800 оборота.
И двете ги карах с промишлени масла, по-голямо изпреварване на запалването и по-големи луфтове на клапаните.редовно бяха с температура на маслото над 120 градуса. Обикновено звука от двигателя пристигаше преди мен! 1978-2008 г това ми бяха колите.
angeles
Рейтинг: 857 ВеселоДо коментар [#7] от "cosmo":++++++
Чардо
Рейтинг: 1366 ЛюбопитноДо коментар [#59] от "deaf":
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24Написал съм ти го :
"".. Та мисли сам !
И то без емоции, защото те винаги са лош съветник ! ...."""
- = - = -
По онуй време съветския пазар бе още много по- голям от сегашния руски пазар !
И сега , а и тогава -
този пазар е огромен , НЕ задоволен, ГЛАДЕН за стока ! ! !
Та на СССР не им пукаше , че ние ще произведем нещо от което и те ще намажат за техния пазар ! ! !
Ще ти дам един пример с нашите мотоциклети Балкан 250 см3 :
В ония години F I M - международната федерация по мотоциклетизъм - провеждаше всяка година ШЕСТ дневни затворени състезания по мотокрос със СЕРИЙНИ мотоциклети - САМО ЗА ПРОИЗВОДИТЕЛИ на мотоциклети !!!
В тези 6 дневни състезания всичко бе пломбирано ! ! ! Можеше да подменишп САМО спукана гума или изгоряла крушка! При други повреди влиза резервата ( 1963-та бях аз но така си и останах само резерва- не се наложи да влизам с моя мотор), като основния отбор са ТРИМА Миладин Миладинов, Димитър Василев и Димитър Джонгов!
Това бе фирмения отбор на Завод 12 1963-та!
Та ТРИ години подред - 1961, 1962 и 1963-та нашия заводски отбор БИЕ ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ ПРОИЗВОДИТЕЛИ В СВЕТА !! ! ! !!!!!!!!!!!!!!!!!
И кой ни сложи пръст в СИВ тогава ?
Чехите (има поговорка , че чех се ражда - евреин плаче!) че губеха пазар за техните Ява 125, 173, 250 и 350 см3 и ЧЗ (същите ), както и ГДР заради техните МЗ 125, 175 и 250 см3, АВО 250 и 350 и Симсон 50, 250 и 350 см3 ! ! !
- = - = -
А тогава СССР правеше техните Урал (това е БМВ 750 см3 с кош) на поточната линия конфискувана след ВСВ от Германия, ИЖ 350 см3 и Ковровец 125 см3
А ние правехме само 50 и 250 см3 и ТО не в специализирани за това заводи , а като СЪПЪТСТВАЩО производство !
В Завод 12 правехме само двигателите ( конструктори Цветан Ташков и Тодор Тодоров на двг и Христо Николов на инструменталната екипировка) и ги караха в Ловеч където ги монтираха на рамките тяхно производство !
А ги бихме !
И чрез СИВ ни наложиха България да се насочи не към мотори , коли и камиони, а към консерви и компютри
Та как мислиш, дали един незадоволен , гладен пазар няма да ти иска стока и ще ти забранява да я произвеждаш, и че не му трябва стока ! ?
Царе сме на конспиративни теории!
Примери и тук във форума колко щеш !
Realist
Рейтинг: 2971 НеутралноНа Булгаррено 10 двигателят беше отзад, движеше задните гуми. Двете задни колелета бяха на чупещи се полуоски, колелото се накланяше настрани по време на завой, което правеше колата изключително устойчива и управляема на остър завой с висока скорост.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Страхотна коли бяха за времето си, Булгаррено- 8, 10, Алпин.
angeles
Рейтинг: 857 ВеселоДо коментар [#62] от "Чардо":++++++
''zms15783''
Рейтинг: 216 ВеселоЯ да видим какво ще си купя...сн. 22 :-)
deaf
Рейтинг: 2211 НеутралноЧардо,въпросът е прост - защо Рено напусна България и се "пресели" в Румъния?! Не може да е станало БЕЗ никаква причина! Разбираш ли?!
В случая Румъния не е можела да ни натисне както са направили "братските" Чехия,ГДР и СССР.
А и защо французите от Рено мълчат и до днес? От гузност или за да не засрамят българите ако изнесат истинските факти за причините да се преместят в Румъния? Вярно,това са фирмени и търговски тайни,но вече са се минали петдесетина години! Какво толкова има да се крие?
Но да оставим французите. Защо всъщност българската държава МЪЛЧИ и до днес за "случая Булгаррено",вместо ОФИЦИАЛНО да каже какво е станало?! СИВ и Варшавският договор,и СССР вече отдавна ги няма. Какво има да се крие? Съгласи се,че е много съмнително.
angeles
Рейтинг: 857 ВеселоДо коментар [#72] от "xali":Заработи ли???
Храбър
Рейтинг: 1366 НеутралноДа!
Думата "ретро" е доста пресилено използвана за каруци като "Москвич" и 'Запорожец"! "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
citoyen
Рейтинг: 707 НеутралноВсе още се намират любопитни возила в България. Струва ми се, че все повече намаляват.
Чардо
Рейтинг: 1366 ЛюбопитноДо коментар [#70] от "Realist":
Интересно как се получава този ефект, който може да се получава САМО при ДВУколесни превозни средства като колелета и мотоциклети!
Стиснеш мотора между колената и само с наклон взимаш завоите !
Ама с кола не знам да става . . . . . . .
Полуоските се "люлеят " в диференциала , но към главината не !
Предните колела на коли и камиони съвсем леко се накланят , но то се получава защото шенкелите са захваните под определн НЕ 90* ъгъл към рамата(купето).
Но това е само при управляемите колела , които не винаги са и двигателни.
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
Чардо
Рейтинг: 1366 ВеселоДо коментар [#64] от "Росен (Путлер капут)":
Да си се обадил! Веднага щях да те уредя с някоя кино касета с Орво или Илфорд от киноцентъра и с ""бракувана"" фотохартия от Фохар . . . . .
Аз си взимах от там , навивах си ги в празни касетки (събираха почти 50 кадъра) и в хладилника . . .
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
Гарван
Рейтинг: 776 НеутралноДо коментар [#16] от "Чардо":
Мисля, че се бъркаш. ЗаЗ-966 чийто производство започва през 1966г е копие на NSU Prinz 4. NSU 1200 се произведа от 1965г и е невъзможно някой от бившият СССР толкова бързо да го изкопира. Само Ил-12 и предсерийните Ил-14 са с двигатели чийто запуск е със сгъстен въздух ( двигател АШ-82ФН с пневмостартер РВ-02, които нямат общо с двигателя на ЗаЗ). Двигателите на Ил-14 и Ил-18 са с електр. стартер.
Realist
Рейтинг: 2971 НеутралноДо коментар [#77] от "Чардо":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.https://www.youtube.com/watch?v=ZjKMIuO2IXM
Булгаррено 10 беше 2 модела: 1100 и по- мощният модел, 1300.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Realist
Рейтинг: 2971 ВеселоИ това ли не знаете бре, къде ви намира Кутев, толкова необразовани. Ето ви Булгаррено 8, 10, Алпин, и завода за производството им, който се намираше в Пловдив:
https://youtu.be/pBzPmnTtvCE?t=236
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Lou
Рейтинг: 967 ВеселоЩо е то голямо, грозно, тежко, бавно, шумно, постоянно в ремонт, гълтащо много гориво и неподвижно? - Руски автомобил.
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Чардо
Рейтинг: 1366 ВеселоДо коментар [#79] от "Гарван":
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24Мисля, че се бъркаш. ЗаЗ-966 чийто производство започва през 1966г е копие на NSU Prinz 4. NSU 1200
- = - = - = -
Така е !
Ама си видях грешката след като вече бе публикувана !Ч
Просто навик
В онези години имах едно NSU 1 200 TTS с д.к.№ С Р 54 -54, което даже го и разглобявах на улицата и то в центъра на София - на Веслец 40 вх.А
Та по навик си пиша за голямото . . . . а и те бяха само 2 в България,
До като Принц го внасяха за инвалиди и имаше доста бройки и бяха все един цвят
В Е С Е Л О
Чардо
Рейтинг: 1366 ЛюбопитноДо коментар [#80] от "Realist":
Извинявай, но това което си написал и показваш , какво общо има с това което съм написал в моя пост № 77 ?
Нито го оспорва и с нищо не доказва , че една ""ТВЪРДА"" връзка може да бъде раздвижна ! ! ! ! ! ! !
- = - = -
И друго , Булгаралпина бе с двг 1 300 см3, а Булгаррено 10 с 1 100 см3 и са ДВА различни модела .
Рено Гордини имаше , но то е пък съвсем друга бира
А на Осмицата е стария двг от на Рено Дофин както и основната база Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 ВеселоДо коментар [#67] от "chichka":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!не си се сетил за електронно запалване.На снимката 966 А. ЗАЗ с водно охлаждане е ТАВРИЯ-та. Печката беше бензинова. Никога не загряваха ако се почистваше масления радиатор, който бе скрит под една ламарина. Най-проходимата кола заради големия въртящ момент и чупещите се полуоси , както и заради задно разположения двигател. Много икономичен с електронното запалване , модул за усилване на искрата и свещи Шампион. Падаше ми под 5.5 на извънградско и вдигаше 145.
много стабилен на завоите - един път обиколих Ал. Невски с 90км. с общо 3 ма големи мъже в купето. Още са живи и здрави и стават за свидетели.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 ВеселоДо коментар [#86] от "Чардо":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Алпин имаше и 1100 ако се не лъжа.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 ВеселоДо коментар [#85] от "Чардо":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!май го пребоядиса това НСУ ако не го бъркам при един майстор на Чумерна. Бежаво ?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 ВеселоДо коментар [#64] от "Росен (Путлер капут)":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!в София имаше.
Чардо
Рейтинг: 1366 ЛюбопитноДо коментар [#89] от "КМЕТ В СЯНКА":
Че го пребоядисах - пребоядисах го !
И си близо и за цвета
от бяло в кадмиев оранж - най-яркия и забележим цвят!
За боята помня - взех си я завода- Глазомакс, с нея боядисваха мотокарите за второ направление, сиреч за капиталистите,
ама къде я пребоядисаха - нямам спомен . . .
Ти пък от къде го знаеш ? !
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
Realist
Рейтинг: 2971 НеутралноТи бъркаш, ето ти Рено 10 1300, по- големият и по мощен модел на Рено 10. Мисля че съм виждал такова Булгаррено с 1300 кубическият двигател. :
https://youtu.be/hLkJfuBEBrc?t=51
Ето ти цялото видео:
https://www.youtube.com/watch?v=hLkJfuBEBrc
Иначе, колата на баща ми беше 1100.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 ВеселоДо коментар [#91] от "Чардо":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!върти ми се нещо в главата ? ама отдавна беше.
Bullet
Рейтинг: 338 НеутралноПървият акт, още преди да имам свидетелсво за правоуправление, на 16 год, ми беше на булгаррено 10. Баща ми имаше такова, бордо.
Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.Актът беше заменен с мъмрене пред класа и отказ от включването ми в редиците на комсомола.
chichka
Рейтинг: 1529 НеутралноДо коментар [#87] от "КМЕТ В СЯНКА":
Русия е проказата на планетата Земя.И на двете ми запалването бе с чукче и палец в делкото. Аз си сложих вместо кондензатора електронно за усилване и спиране на обратната искра. Чукчето ставаше вечно. И двете ми бяха накачулени с оборотомер, волтмер и манометър за вакуума в смукателния колектор! Сега карам Туинго и освен тези джаджи има и ламбда-монитор!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 НеутралноДо коментар [#95] от "chichka":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Продаваха цял модул електронно универсално българско. Правеха ги в Сливенили в Пловдив Вече не помня 30 лева струваха и можеше всеки да си го монтира сам.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 ВеселоДо коментар [#95] от "chichka":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Вероятно си има серво на спирачките. Аз умах оборотомер и халогени от Полонез та нямах никакви грижи нощно време и често лекувах тия дето заслепяваха нагло . Като им присветна и те не минаваха на къси пусках халогените и гасяха всичко и дори спираха. После гредаха ЗАЗа като отровени.
malart
Рейтинг: 870 НеутралноДо коментар [#43] от "slonsco":
malart.blog.bgВ Полша директно арестуват и осъждат на затовор и сериозна глоба, носещите съветски символи с чукове и сърпове.
Чардо
Рейтинг: 1366 ЛюбопитноДо коментар [#93] от "КМЕТ В СЯНКА":
На мен нищо не ми се върти :-)
На Веслец съм жив,л от 1973 до 1980-та
НСУто го пребо,дисах н,къде 1974или 75-та
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
Цайко
Рейтинг: 931 НеутралноТи пък къде отиде, това с вратат отпред е БМВ Изета. https://www.google.com/search?q=bmw +isetta&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjH8_3L5ZPbAhVqJpoKHYbQBvAQsAQIJg&biw=1012&bih=619