13 съвременни автори представят творбите си на тема "бъдеще", които целят да провокират размисли на върху общуване и взаимоотношения, съпричастност.
По повод своята дванайсета годишнина фондация Credo Bonum обяви, че започва големия разговор за бъдещето във времето на технологичен бум, когато общуването и емпатията между хората ще бъдат поставени на изпитание.
Първото събитие е изложбата "Павилион на утрешния ден". В нея 13 съвременни автори представят творбите си на тема "бъдеще", които целят да провокират размисли на върху общуване и взаимоотношения, съпричастност, връзка с природата и други.
Изложбата може да видите до 16 юни всеки ден, от 11 до 19 ч. Галерия Credo Bonum се намира на ул. "Славянска" 2 (на ъгъла с "Бенковски").Проектът задава въпросите: Какво ще бъде времето утре? Ще се проясни ли? Ще бъде безоблачно? Или ще бъде мрачно? Ще чувстваме ли хлад, жега или няма да чувстваме изобщо? Ще говорим ли за това и как? Ще нахлуе ли изкуственият интелект в живота ни така, че да измести естествената сетивност? Какво ще стане? Прогнозите са различни според авторите. Обект, върху който може да се сяда, напомнящ сал, но всъщност точно копие на елемент от котвена верига. Това е творбата "Слаба връзка" на художника Симеон Стоилов. Марта Джурина, която по-рано тази година беше включена и в проекта "Арт Старт" за млади артисти на фондацията и "Гьоте институт", участва в изложбата със серия аналогови фотографии "Дематериализиране на ежедневието".
Избраните обекти са банални предмети като найлонови торбички, пакетчета чай, които се превръщат под определена филтърна светлина в напълно различни, а посетителят остава учуден за тяхната истинска същност.Калин Серапионов играе с думите под формата на светещ неон, който утвърждава схващането, че словото не може да бъде спряно, илюстрирано буквално с преминаването на текста през разбита стената. Иван Богданов участва с "БЪДЕЩЕТО е просто текст", видео на разтапящ се надпис Future. 13.Весела Данчева с дигитална анимация и платна, които изследват автентичния допир с платното и почерка на художника, но ангажирани в абстрактна анимирана хореография, задаващи въпроса "къде са границите между авторството и апроприирането, между автентичността и полуфабриката?" 14.В интерактивната игра VISEME на Вито Валентинов се търси диалог между хората, вглеждане в другия и "разгадаване" на думите му. Участниците се превръщат в изследователи. В работата тялото на другия е представено като код, чието разкодиране изисква вглеждане, търпение и разбиране.
В тази игра се търсят аналогови връзки между хората, интимност и емпатия. Работи се с лимитирани сетива и творческо въображение за интерпретация."Не си слагам цел лъчи=дървета, огледала=извори. Заигравам се с формите и пространството, които присъстват в мои картини. Забавлява ме, че магията на огледалата работи само от една гледна точка. Всяка дребна проява на интуиция се счита за свръхестествено събитие. Оттам и заглавието "От една страна е чудо"", разказва за инсталацията си художникът Станимир Генов. Музикантите Божидар Василев и Волен Милчев създават нетипична за тях звукова инсталация, в която чрез предварително зададен бийт, всеки може да чуе как думите му, изговорени на микрофон, се превръщат в музика от бъдещето.
Познатата главно като сценограф Ева Вентова също влиза в ролята на артист с инсталацията Connected, която разглежда отчуждението ни от света отново чрез звуците, чрез свободата да заглушиш околния свят само с поставянето на слушалките.Писателят Георги Господинов пише текст Future Cancelled специално за изложбата, който може да бъде взет от всеки посетител под формата на малка книжка. Към текстът е изработена и атрактивна видеоинсталация, маркираща пътуването в очакваното бъдеще.
На снимката част от VISEME на Вито Валентинов.На 29 май като съпътстващо събитие ще бъде организиран разговор с Диана Иванова, в което посетителите ще могат да поседят за 15 минути в мълчание заедно с други непознати, да наблюдават мислите и чувствата си.
Журналистът и изследовател Диана Иванова кани в експерименталната "лодка" на Симеон Стоилов, за да усетим заедно доколко бъдещето не зависи от това чувство на заедност.Цветелина Бориславова, основател на фондацията, благодари на множеството организации, институции, бизнеси и личности, които са били партньори в дейностите на Credo Bonum през изминалите 12 години. За да представи най-значимите си проекти през изминалите години по време на официалното откриване, фондацията поставя задание на артистите от колективите Praz Lab и miam да пресъздадат чрез храна техни кампании като "Книги за смет", "Форум дълголетие", "Дни на щастието", "Зелена светлина" и други. Проектът на фондацията, който превръща паркингите в паркове в рамките на един ден - PARK(ing) Day, беше маса с кълнове, като всеки сам трябваш да сглоби отделните съставки в него. За проекта "За пчелите и хората" беше изработен фонтан от мед, в които гостите можеха да потопят сладки, изработени във формата на застрашени паметници на културата, свързани с проекта SOS за старините на България. Софийска Света гора, маршрутът за поклоннически и културен туризъм, иницииран от фондация Credo Bonum в партньорство със Столична община с цел да съживи интереса към тези уникални паметници и да насърчи по-отговорно отношение към природата и историческото наследство чрез създаване на подходящи условия за културен туризъм, беше специален подарък за гостите под формата на барче от жито и мед, опаковано в карта.