Повечето от подлезите в столицата са опасни, неремонтирани, неосветени и недостъпни са майки с колички или хора в неравностойно положение.
Единственият начин, без да се нарушава Закона за движение по пътищата, да се пресече столичния булевард "Васил Левски" при кръстовището с улица "Г.С.Раковски" е, като се премине през подлеза. Видът на мястото обаче оставя впечатление, че не е особено безопасено. Неосветен и тъмен, мръсен, с издраскани стени, висящи кабели и неприятна миризма този подлез е едно неприятно пространство за преминаване както през деня, така и вечерта. Той е и напълно недостъпен за майки с колички и хора в неравностойно положение, заради лиспата на каквито и да било рампи по стръмните и коси стъпала. Макар и между две от основните пътни артерии в центъра на столицата, пространството не изглежда да е обновявано от години. Единственото, което се променя в него е имената и интериора на нощното заведението, което се намира там. Подлезът обаче не е много по-различен от повечето такива съоръжения в града. В голямата си част тези подземни проходи са непочистени, тъмни, опасни, като в тях се носи неприятна миризма, а стените са издраскани с често ксенофобски, расистки, незенцурни надписи. В някои случаи обаче от стените на пространствата са се възползвали и способни графити художници, които са успяли да придадат поне малко по-цветен и приятен облик. Поне за онези, които харесват графитите и стенописите. Пддръжката на подлезите е задължение на районните общини, в които се намират. Рядко обаче за тях достига бюджет, защото основните пари отиват за по-видимите - улици, тротоари, детски площадки, градинки, осветителни тела. Столичната община също изпълнява ремонти на подлези. Така сега тече ремонт на подлеза под булевардите "България" и "Иван Гешов". До началото на ремонта той бе показван в множество телевизионно репортажи като пример за опасен, неподържан и тъмен подлез. Сфастиката символ на Националсоциалистическа партия и на нацизма в Германия от 20-те години на ХХ век на стена в подлеза под бул. "Цариградско шосе" при Българската телеграфна агенция. По стъплата на някои подлези има рампи, които да позволяват качването и слизането с бебешки колички. От години обаче те не съвпадат с размерите им или са крайно ръждясали и неравни, които ги прави неизползваеми. В много от подлезите са изградени малки остъклени магазини, но повечето от тях днес не се изпозлват и стоят празни. В останалите се продават от дрехи, през храни и напитки, закуски или са кжижарници. Подлезът под "Цариргадско шосе". Подлезът под "Цариргадско шосе". Подлезът под "Цариргадско шосе". Подлезът под "Цариргадско шосе". Някои от подлезите претърпяват козметични ремонти от време на време. Така графитите и надписите по стените на подлеза под бул. "Ситняково" и ул. "Гео Милев" са заличени, а стените са боядисани в бяло. И той обаче няма рампи по стълбите си. В съседният му подлез - срещу посолството на Румъния в България, има всичко, с което софиянци са свикнали. Работещи и неработещи магазини. Дълги и неосветени тунели. Надписи - в случая - обръщение към "народа". Пространството пред Централна гара беше ремонтиано няколко пъти, като последно през 2015 г. Повечето от новоизградените магазини там стоят празни, а подземното пространство сякаш не се почиства. Типичните графити присъстват и тук. Влагата и разрухата също не са подминалите тунелите, мака и да бяха ремонтирани преди няколко години. За пространството беше обявен нов конкурс, който бе спечелен от "А и А архитекти". Проектът предвижда цялостна промяна на района, като автомобилите трябва да се движат в тунели под земята, а надземното пространство да е парк. Яснота кога ще се изпълни проекта обаче няма, като това може да отнеме години. Дотогава в тунелите ще се движат хората, които използват метрото или ще пътуват с жп транспорта.