Закупени са общо 20 влакчета, произведени от "Сименс", ще тръгнат до една година.
Кметът на София Йорданка Фандъкова, министърът на транспорта Росен Желязков и директорът на метрополитена Стоян Братоев бяха в новото метродепо "Земляне", където представиха 9 от новите влакове за третата линия на метрото. Новите влакове ще са общо 20 и са производство на "Сименс". Новите мотриси струват 418 млн. лв. без ДДС, или по около 20,9 млн. лв. на метровлак. Част от средствата са договорени по оперативна програма "Транспорт" и съфинансиране от българска страна. Мотрисите на "Сименс" се отличават с ниски експлоатационни разходи. Те ще са и първите, които не са произведени в Русия. Новите мотриси са със светъл интериор, имат атрактивното осветление и модерна климатична инсталация. Пероните на новите метростанции ще бъдат оборудвани с предпазни преградни врати. Стандартният влак с 6 вагона развива максималната скорост между 80 и 90 км/ч, има 256 седящи места и общ капацитет от 1450 пътници. В понеделник се очаква да пристигне още един метровлак, а след една година, когато бъдат пуснати първите станции от третата линия на метрото, новите мотриси ще тръгнат и на първите си курсове. За момента са завършени 76% от третата линия, като се очаква до края на 2019 г. да бъдат пуснати станциите до "Красно село", беше съобщено днес. Около 130 хиляди пътници дневно ще обслужва третият лъч на метрото. Новата линия на метрото ще е с обща дължина от 16 километра, като ще свърже кварталите "Хаджи Димитър" и Горна баня. Метростанциите по нея ще са 12. Пусковият срок на първия етап от 8 метростанции е есента на следващата година. Вторият етап от 4 км, които се изгражда до Околовръстния път, трябва да бъде готов в началото на 2020 г. Новите мотриси имат и възможност да се движат без машинист, ако инфраструктурата го позволява. За момента няма информации дали в София ще се ползват в такъв режим. За разлика от сегашните мотриси, които са разделени на вагони, новите са едно цяло като съчленените трамваи.