Като дете ми е, но е по-евтино: казват южнокорейците и глезят своите домашни любимци, вместо да имат деца.
Като дете ми е, но е по-евтино: казват южнокорейците и глезят своите домашни любимци.
Преценявайки, че разходите за отглеждане на деца са много повече, южнокорейците си взимат домашни любимци.
Продажбите на продукти за грижи за домашни любимци пък процъфтяват.
Появява се и нов вид бизнес, ангажиран с тях, разказва "Ройтерс".Канг Сунг-ир собственик на Санчо, купува играчка за кучето на всяко свое бизнес пътуване и на празника на Лунната Нова година ще го облече в нов костюм от 50 долара. Канг и съпругата му казват, че децата са твърде скъпи и носят твърде големи отговорности и напрежение.. Вместо това те са избрали да засипят Санчо с любов и подаръци. Те не са единствени. Южнокорейската индустрия за домашни любимци процъфтява, подхранвана от същите фактори, които са довели до най-ниската раждаемост в света: високата цена на образованието и жилищата, както и изключително дългите работни дни. "Социалният натиск в Южна Корея е такъв, че от родителите се изисква да предоставят ресурси в продължение на десетилетия от частното училище до уроците и часовете по изкуства", казва Канг, 39-годишен управител на погребален дом за домашни любимци.
Той казва, че му е трудно да си представи, че може да си позволи всичко това, но е щастлив да похарчи около 90 долара (100 000 вона) на месец за Санчо.В допълнение към разходите за образование, средното южнокорейско домакинство трябва да бюджетира приблизително 12.8 години доход, за да си купи жилище от среден клас, в сравнение с 8.8 години през 2014 г., показват данните на KB Kookmin Bank. Добавяйки към стреса си, южнокорейците работят най-много часове в света, преди тях са Мексико и Коста Рика. "Популацията на домашни любимци нараства, тъй като все повече хора избират да нямат бебета или дори да не се женят", казва Ким Со-кюнг, мениджър в Института за икономически изследвания.
Домакинствата, притежаващи домашни любимци, са се увеличили до 28% от всички южнокорейски домакинства през 2018 г., в сравнение с 18% през 2012 г., показват данни на правителството.Това на свой ред стимулира процъфтяващата индустрия за грижи за домашни любимци, чиито предложения включват специализирани диети и скъпи фотосесии.
Южнокорейската промишленост, свързана с домашните любимци през миналата година възлиза на 2.4 милиарда долара (2.7 трилиона вона). Тези данни могат да се увеличат повече от два пъти до 2027 г., според Корейския икономически институт.Една от фирмите, които се стремят да извлекат полза от бума, е Pet Pick, която произвежда адаптирани храни за над 10 000 животни. Това е една от четирите стартиращи компании, които получават инвестиции от GS Home Shopping, онлайн търговец на дребно,част от GS Holdings Corp.
"Ние използваме само висококачествени съставки, като сьомга и червена боровинка, така че нашите продукти са повече от два пъти по-скъпи от обикновените сухи храни за домашни любимци", казва съоснователят на Pet Pick, Парк Юн Бюл.
"Много от нашите клиенти са млади хора, които са склонни да плащат повече", казва Парк.Водещ фонд за рисков капитал, Korea Investment Partners, инвестира в два нови бизнеса за домашни любимци през 2018 г. - Bacon, изработват тематични играчки за празници като Коледа или Хелоуин и доставят продукти за домашни любимци в рамките на час. Фондът планира да инвестира в Picnic по-късно тази година. Идеята е да продават ръчно приготвени храни за домашни любимци. Утвърдените фирми също печелят. Meritz Fire & Marine Insurance установяват, че повече от 6000 клиенти за три месеца са направили нов вид застраховка на домашни любимци в сравнение с около 100 годишно за стария вид застрахователна програма. Продажбите на продукти за домашни любимци на CJ ENM са се увеличили три пъти след пускането на пазара на пречиствател на вода с форма на кактус за котки с цена от 100 долара.
"Този е два пъти по-скъп от обикновения пречиствател, но ние продаваме десетки всеки ден", казва Ли Да-Уун, който доставя продукти за домашни любимци.Погребалните услуги също стават все по-популярни.
Собственикът на Санчо Канг, казва, че вече има повече от 10 заявки на ден , в сравнение с 3 до 5, когато е открил погребалния дом преди две години.В Намиангжу, близо до Сеул, Лий Дже всеки ден ходи на разходка с урнтаа с пепелта на кучето си Котге по любимия за двамата маршрут. "Винаги съм възприемал Котге като единствен син, най-обичаният в света.", казва 51-годишният Лий в интервю у дома, до церемониална маса със снимки, храна и тамян.