Карл Лагерфелд - най-известният и плодотворен дизайнер на XX и XXI век, чиято кариера оформи прототипа на модерната луксозна модна индустрия, почина във вторник, 19 февруари, в Париж. Той беше на 85 години.
Карл Лагерфелд - най-известният и плодотворен дизайнер на XX и XXI век, чиято кариера оформи прототипа на модерната луксозна модна индустрия, почина във вторник, 19 февруари, в Париж. Той беше на 85 години. Карл Ото Лагерфелд е роден на 10 септември 1933 г. в Хамбург. Син е на бизнесмена Ото Лагерфелд и Елизабет Балман. Баща му притежава компания за кондензирано мляко, а дядо му по майчина линия е местен политик.
На снимката: Дизайнерът позира със свое творение през 1953 г..Заради бизнеса на бащата и интересите от него семейството остава защитено от несгодите на Втората световна война. Така Лагерфелд завършва частно училище, а след това продължава висшето си образование с рисуване и история на изкуството в Париж.
На снимката: Лагерфелд позира със свои модели в Крефелд, Германия през 1973 г..Лагерфелд започва модната си кариера през 50-те години, когато работи като асистент за различни модни дизайнери, сред които Пиер Балмен.
На снимката: Със свой модел в Хамбург през 1977 г..През 1954 г. печели конкурс на Балмен за дизайн International Woolmark Prize със скица на палто. В същия конкурс, но в категорията за рокля, печели Ив Сен Лоран. И това е началото на съперничество, продължило с години.
На снимката: Карл Лагерфелд, аплодиран от моделите си в Париж през 1979 г.Постепенно стига до първите си самостоятелни колекции, а след това се премества в екипа на луксозната модна марка Tiziani в Рим.
На снимката: Принцесата на Монако Каролин заедно с Карл Лагерфелед на събитие на "Шанел" в Монако през 1985 г.Покрай Tiziаni създава и по-голямата част от контактите си със знаменитостите от света на киното и музиката. По това време почитатели на марката са легендарната Елизабет Тейлър, както и Джина Лолобриджида и Дорис Дюк.
На снимката: Моделите аплодират Лагерфелд в края на ревюто му за есен-зима 1989-1990 г. в Париж.Лагерфелд заедно със Синди Крауфорд, Хелена Кристенсен и Клаудия Шифър през 1993 гг. Лагерфелд с моделите си на ревю през 2000 г. - едно от последните, преди да се подложи на драстична диета, с която сваля над 40 кг. През 2002 г. издава и книга, в която описва диетата си и която се превръща в бестселър. В средата на 60-те години започва работа като дизайнер на свободна практика за френската модна къща Chloe, която постепенно включва все повече негови модели в колекциите си и в крайна сметка го взима за основен дизайнер. През 1967 г. е вече част от състава на "Фенди". През 1983 - десет години след смъртта на Коко Шанел, става основен дизайнер на "Шанел". През първия му сезон там се носят слухове, че работи по 16 часа на ден и че го прави с удоволствие. Остава начело на модната къща за рекордните 36 години. "Повече от всеки друг, когото познавам, той олицетворява душата на модата: всеотдаен, визионер и ненаситно внимателен към нашата променяща се култура." С тези думи редакторът на американския "Вог" Ана Уинтур му връчва наградата за изключителен принос на Британските модни награди през 2015 г.
На снимката: Дизайнерът на изложбата "Малък черен жакет" в Гран пале през 2012 г."Неговият принос в модата не е създаването на нов силует, подобно на дизайнери като Кристобал Баленсиага, Кристиан Диор и Коко Шанел. Вместо това той създаде нов вид дизайнер: преобразувател на формите", пише за него още "Ню Йорк таймс". Изданието го нарича "моден полиглот", който владее езика на множество различни брандове наведнъж, а освен това говори перфектно английски, френски, немски и италиански. След като навършва 80 години, докато повечето му колеги вече отдавна са се пенсионирали, той продължава да създава модели за средно около 14 колекции на година, сред които има както висша, така и улична мода и всичко това, без да се броят отделните му колаборации и специални проекти. "Идеите идват при теб, когато работиш", споделя той на 83 години преди ревю на "Фенди". Затова и не спира да твори и извън модата с многобройни странични проекти, свързани с фотография и архитектура. Образът му се превръща в такъв култ, че дори през 2014 г. фирмата "Мател" пуска в продажба кукла "Карл Барби" на цена 200 долара, която се разпродава за няколко часа.