В Джакарта днес живеещи в индонезийската столица имаха възможност да изпробват първата метросистема. Тя е на стойност 3 милиарда долара и целта й е да подобри транспортните условия в град, известен с едни от най-тежките задръствания в света.
В Джакарта днес живеещи в индонезийската столица имаха възможност да изпробват първата метросистема. Тя е на стойност 3 милиарда долара и целта й е да подобри транспортните условия в град, известен с едни от най-тежките задръствания в света, предаде агенция "Ройтерс".
Официално метрото трябва да бъде открито на 26 март. То е разработено с подкрепата на японски финанси и опит в тази област и в същото време е основен елемент на инфраструктурния бум при управлението на президента Джоко Видодо, който се стреми към преизбиране.Десетки ентусиазирани жители на града се возиха в лъскавите, снабдени с климатици вагони, изпробваха машините за билети и се разходиха из метростанциите. Пътници се оплакаха, че съоръженията на някои станции не са довършени. Строителни работници с каски бързат да довършат, каквото все още не е завършено.
Първата фаза е отсечка от 16 километра, която частично минава под земята от южната част на Джакарта към центъра, успоредно с една от най-оживените транспортни артерии на града. Пътуването отнема около 30 минути спрямо над един час с кола при обичаен трафик.Строителството на втората линия - 8-километрова отсечка, която приключва в северната част на Джакарта, се изгражда в момента и се очаква да заработи през 2025 година. Първоначалната цена на билета е 10 000 рупии (60 евроцента), а влаковете могат да превозват над 28 000 пътници дневно. След 20-годишно забавяне проектът започна през 2013 година, като първоначално се очакваше първата линия да бъде пусната през 2018 година.