Професионалната гимназия по механоелектротехника и електроника в Бургас направи дебют на традиционния "Шел екомаратон" (Shell Eco-marathon). Състезанието за енергийна ефективност в транспорта се проведе в Лондон.
Професионалната гимназия по механоелектротехника и електроника в Бургас направи своя дебют на традиционния "Шел екомаратон" (Shell Eco-marathon). Състезанието за енергийна ефективност в транспорта се проведе в Лондон, като в него за 12-ата поредна година се включиха и български отбори. Липсата на достатъчно опит на бургазлии си пролича в класирането, като те останаха 36-и при прототипите, задвижвани с електрическа батерия, като успяха да изминат 80 км с 1kWh. Зад тях останаха десетки тимове, които не преминаха техническата инспекция или не завършиха сесията си от обиколки заради проблеми с колата. 36-ата позиция обаче по никакъв начин не помрачи доброто настроение на двамата ученици, които стоят зад създаването на "Баткомобил". Прототипът се превърна в една от най-големите атракции на надпреварата, тъй като се различаваше драстично от всички останали участници в категорията. "Баткомобил" може спокойно да бъде определен за най-луксозния прототип, участвал на "Шел екомаратон". С кожен салон, багажник, музикална тонколона, рутер, фарове и централен дисплей екомобилът беше един от най-коментираните и сниманите от другите участници в надпреварата. Централният дисплей на предното стъкло е с тъчскрийн, който отчита километража, моментния разход и всички останали параметри по навигацията. От него може да се пуска и музика. 17-годишният Велин Георгиев, който учи "Промишлена електроника", е пилот на "Баткомобила". Той е и негов дизайнер, като е взаимствал визията на прототипа от компютърна мишка. Още на пръв поглед се вижда, че голяма част от енергийно ефективния автомобил е покрита с фибростъкло, което прави видимостта много добра, което е важно при подобен тип състезания. Останалата част от шасито е изградена от алуминий. Самото шаси пък е проектирано от другия ученик в отбора - Атанас Христов. Той е и механик на прототипа. Бургаският екип беше воден от учителя в гимназията по механоелектротехника и електроника Красимир Кънчев. Около 4 месеца са били нужни да бъде създаден "Баткомобилът". Отборът призна, че той е кръстен на едни от най-известните представители на Бургас. Това са т.нар. батки, които се отличават с мускулести тела и понякога не толкова добри обноски към хората. Може би една от основните причини за слабото представяне на отбора се дължи на именно на много екстри в прототипа. С всички тях той достига 80 килограма, което е значително повече от останалите участници в категорията. Но именно заради това екипът се насочи в битката за най-добър дизайн на прототип, но не успя да я спечели. Това обаче не отказа учениците, които обещаха, че ще се включат и догодина в надпреварата.