Фотогалерия: Ердоган и първият изцяло турски електромобил

Reuters

Фотогалерия: Ердоган и първият изцяло турски електромобил

Става въпрос за кросоувър, направен по дизайн на прочутото дизайнерско ателие "Пининфарина".

  • Президентът на Турция Реджеп Ердоган показа днес прототип на първия електромобил, разработен и произведен в Турция. Става въпрос за кросоувър, направен по дизайн на прочутото дизайнерско ателие "Пининфарина", работило по куп модели на "Ферари", "Алфа Ромео" и "Мазерати".

    Изцяло електрическият автомобил се очаква да има двигател в две конфигурации - 200 конски сили или 400 конски сили. Автомобилът ще може да измине до 500 километра без зареждане и ще има литиево-йонна батерия турско производство.
    Президентът на Турция Реджеп Ердоган показа днес прототип на първия електромобил, <a href="https://www.dnevnik.bg/skorost/avtomobilna_industriia/2019/05/28/3912443_purviiat_izcialo_turski_avtomobil_shte_e_na_tok/" target="_blank">разработен и произведен в Турция</a>. Става въпрос за кросоувър, направен по дизайн на прочутото дизайнерско ателие "Пининфарина", работило по куп модели на "Ферари", "Алфа Ромео" и "Мазерати".<br /><br />Изцяло електрическият автомобил се очаква да има двигател в две конфигурации - 200 конски сили или 400 конски сили. Автомобилът ще може да измине до 500 километра без зареждане и ще има литиево-йонна батерия турско производство.<br />
  • Автомобилът, заедно с прототип на луксозен седан също на ток, беше разкрит в град Гебзе в провинция Коджаели. Плановете са бъдещите серийни модели да се правят в тази част на Турция от Gebze Information Technologies Valley (IT Valley). За момента проектът се оценява на почти 4 млрд. долара.
    Автомобилът, заедно с прототип на луксозен седан също на ток, беше разкрит в град Гебзе в провинция Коджаели. Плановете са бъдещите серийни модели да се правят в тази част на Турция от Gebze Information Technologies Valley (IT Valley). За момента проектът се оценява на почти 4 млрд. долара.
  • Моделът на кросоувър за момента носи означението TOGG, което идва от Турска автомобилна джойнт венчър група. Тя беше създадена от петте най-големи производители на автомобили в страната - Anadolu Grubu, BMC, Kok Grubu, Turkcell и Zorlu Holding и Съюзът на турските търговско-промишлени палати.
    Моделът на кросоувър за момента носи означението TOGG, което идва от Турска автомобилна джойнт венчър група. Тя беше създадена от петте най-големи производители на автомобили в страната - Anadolu Grubu, BMC, Kok Grubu, Turkcell и Zorlu Holding и Съюзът на турските търговско-промишлени палати.
  • Очакванията са производството на серийните електромобили да започне през 2021 година, а на пазара в Турция да се появят в началото на 2022 година. Плановете са до 2030 година да бъде развита гама от пет модела.
    Очакванията са производството на серийните електромобили да започне през 2021 година, а на пазара в Турция да се появят в началото на 2022 година. Плановете са до 2030 година да бъде развита гама от пет модела.
  • Преди да се избере сегмента, в който да е първият модел, беше проведено проучване сред 2000 души в цялата страна.
    Преди да се избере сегмента, в който да е първият модел, беше проведено проучване сред 2000 души в цялата страна.
  • Автомобилът ще бъде "от горе до долу турски", като целта е от каросерията до гумите всичко да бъде на 100 процента местно производство. Турският президент Реджеп Тайип Ердоган резервира за себе си първата сглобена кола.
    Автомобилът ще бъде "от горе до долу турски", като целта е от каросерията до гумите всичко да бъде на 100 процента местно производство. Турският президент Реджеп Тайип Ердоган резервира за себе си първата сглобена кола.
  • Турция има достатъчно опит и кадри за реализацията на подобен проект, тъй като в страната има десетки заводи за производство на автомобили на компании като "Тойота", "Хюндай", "Форд", "Пежо" и т.н. Страната привлече и новата производствена мощност на "Фолксваген груп", за която се бори и България.

    Заводът, в който ще се правят автомобилите се очаква да произвежда до 175 000 коли годишно, като в него ще бъдат заети над 4000 работници, твърди президентски указ, публикуван днес в турския Държавен вестник. Според него правителството предоставя терен, данъчни облекчения и гаранции за покупка на 30 000 коли до края на 2035 г.
    Турция има достатъчно опит и кадри за реализацията на подобен проект, тъй като в страната има десетки заводи за производство на автомобили на компании като "Тойота", "Хюндай", "Форд", "Пежо" и т.н. Страната привлече и новата производствена мощност на "Фолксваген груп", за която се бори и България.<br /><br />Заводът, в който ще се правят автомобилите се очаква да произвежда до 175 000 коли годишно, като в него ще бъдат заети над 4000 работници, твърди президентски указ, публикуван днес в турския Държавен вестник. Според него правителството предоставя терен, данъчни облекчения и гаранции за покупка на 30 000 коли до края на 2035 г.<br />