Предизборната кампания предложи най-различни превъплъщения от кандидатите за следващия парламент
Предизборната кампания през март бе по-нетрадиционна заради нивата на заболеваемост от COVID-19. Тогава кандидатите заложиха на повече онлайн и телевизионни изяви. Връщането й в традиционния вид и повечето публични мероприятия доведоха до най-различни нестандартни ситуации в опита на кандидатите да бъдат максимално близо до хората, идентифицирайки се с най-голяма част от тях. Безспорен рекордьор в броя превъплъщения беше Мая Манолова. Тя бе на рафтинг, игра футбол, жъна с комбайн, вози се на мотор, а седмица преди края на кампанията влезе и в ролята на диджей, което предизвика и най-различни интерпретации в социалните мрежи. Така Манолова активно се погрижи за имиджа си на политик, който е най-близо до хората от народа и техните проблеми. В тази насока Манолова активно се конкурира със социалистическата идея, съответно БСП и Корнелия Нинова. Този път Нинова бе засенчена за разлика от други кампании, когато се е появявала на кон например. Сега по-скромно – само със снимка как работи на шевна машина. За БСП кампанията имаше друг важен аспект – намалялата заболеваемост позволи провеждането на традиционния събор на връх Бузлуджа, който миналата година не се състоя. Така бе закрита и предизборната кампания. Бойко Борисов и ГЕРБ не проведоха кампания от позиция на действащо правителство и това обуслови някои разлики с март. Нямаше я традиционната джипка, от която да се показва направеното в страната. Борисов от разказвач предпочете да влезе в ролята на слушател, когото хвалят за постигнатото. За да бъде похвален от максимален брой различни източници, стигна до германка, живееща в Арбанаси, на която гостува, хапвайки специално направена торта. А в снимката, наподобяваща част от семеен албум, маркирала края на гостуването, се включи дори кучето. В отсъствието на лидерски дебат Борисов заложи на традиционния си лидерски поглед и лидерски разкопчана риза. И за тези избори Делян Пеевски не попадна в кандидатдепутатските листи на ДПС, след като бе санкциониран от САЩ чрез глобалния закон "Магнитски". Въпреки това от партията засвидетелстваха няколко пъти подкрепата си към него в речите на лидера Мустафа Карадайъ и с тениски, носени от симпатизантите. В опит да намали голямата разлика в електоралната си подкрепа в София и страната от "Демократична България" заложиха на нов подход. На последните избори обединението спечели два от трите столични района, но нито един в останалата част на страната. Това провокира мотообиколка из страната с различни превозни средства, от което най-отличителна бе караваната на партията с основен участник Антоанета Цонева. Друг екип на "Демократична България" тръгна на мотообиколка из България с два мотоциклета и микробус. Организатор бе Даниел Неделчев от листата на обединението в 24 МИР в София. Тазгодишният наследник на Корнелия Нинова на кон се оказа Васил Божков. В края на кампанията си се показа и от хеликоптер. Явно Божков изпробва различните варианти, с които да се прибере в България след изборите, каквато заявка даде. За да бъде колоритен завършекът, за накрая оставяме лидера на "Републиканци за България" Цветан Цветанов. След като преди изборите през април даваше заявки, че ще спечели между 350 и 400 хил. гласа и ще влезе в парламента, а реалността показа малко над 42 хил., сега бившият втори в ГЕРБ бе доста по-смирен. Дотолкова, че да влезе в ролята на розоберач. И тъй като облеклото му от това превъплъщение не разкри добрата спортна форма, Цветанов я засвидетелства допълнително с физзарядка на крайбрежната алея във Видин.