Фотогалерия: Сушата и високите разходи водят гиганти от САЩ в земите на кленовия сироп в Канада

Reuters

Фотогалерия: Сушата и високите разходи водят гиганти от САЩ в земите на кленовия сироп в Канада

Производителите в Калифорния харчат повече за защита на реколтата си, места като Канада стават все по-привлекателни

  • В една част от Канада, известна повече с кленовия сироп, се провеждат тестове за масово производство на плодове, които обикновено се отглеждат в по-топлите райони, което я превръща в неочакван бенефициент на екстремните климатични условия, местното търсене и нарастващите разходи в традиционните райони на отглеждане като Калифорния.

    Driscoll's и Naturipe Farms LLC, два от най-големите търговци на плодове в Северна Америка, тестват търговско производство на горски плодове в Онтарио и Квебек.
    В една част от Канада, известна повече с кленовия сироп, се провеждат тестове за масово производство на плодове, които обикновено се отглеждат в по-топлите райони, което я превръща в неочакван бенефициент на екстремните климатични условия, местното търсене и нарастващите разходи в традиционните райони на отглеждане като Калифорния.<br /><br />Driscoll's и Naturipe Farms LLC, два от най-големите търговци на плодове в Северна Америка, тестват търговско производство на горски плодове в Онтарио и Квебек.
  • Целта на усилията е да се провери дали най-населените провинции на Канада могат да бъдат рентабилни региони за по-мащабно производство на къпини, малини и ягоди въпреки по-студения климат, който обикновено ограничава плодовете до кратък летен сезон.

    Дългосрочната инициатива е продиктувана от голямото търсене на местни горски плодове - по-евтино е да се отглеждат и доставят в Канада, отколкото да се продават вносни горски плодове - и от недостига на вода и засушаването в Калифорния и извън нея.
    Целта на усилията е да се провери дали най-населените провинции на Канада могат да бъдат рентабилни региони за по-мащабно производство на къпини, малини и ягоди въпреки по-студения климат, който обикновено ограничава плодовете до кратък летен сезон.<br /><br />Дългосрочната инициатива е продиктувана от голямото търсене на местни горски плодове - по-евтино е да се отглеждат и доставят в Канада, отколкото да се продават вносни горски плодове - и от недостига на вода и засушаването в Калифорния и извън нея.
  • Никой в традиционните райони на отглеждане като Калифорния не се паникьосва от усилията за отглеждане на горски плодове в по-голям мащаб в Канада. Канадските опити например са все още в начален етап, поради което не е ясно дали Канада може да стане по-значим играч на пазара на горски плодове през следващите години.

    Дори при по-дълъг вегетационен период и нови сортове за Канада ще бъде трудно да се конкурира по обем с такива големи региони за производство на горски плодове като Калифорния.
    Никой в традиционните райони на отглеждане като Калифорния не се паникьосва от усилията за отглеждане на горски плодове в по-голям мащаб в Канада. Канадските опити например са все още в начален етап, поради което не е ясно дали Канада може да стане по-значим играч на пазара на горски плодове през следващите години.<br /><br />Дори при по-дълъг вегетационен период и нови сортове за Канада ще бъде трудно да се конкурира по обем с такива големи региони за производство на горски плодове като Калифорния.
  • Вместо това опитите с горски плодове подчертават дългосрочните предизвикателства, пред които са изправени производителите, тъй като изменението на климата променя световното селско стопанство, засягайки всичко - от зърнените култури до виното. Производството на зехтин в Италия например някога е било запазена марка за горещите и сухи райони, но сега се произвежда в северни региони като Вал д'Аоста, по-известен със своите ски курорти.
    Вместо това опитите с горски плодове подчертават дългосрочните предизвикателства, пред които са изправени производителите, тъй като изменението на климата променя световното селско стопанство, засягайки всичко - от зърнените култури до виното. Производството на зехтин в Италия например някога е било запазена марка за горещите и сухи райони, но сега се произвежда в северни региони като Вал д'Аоста, по-известен със своите ски курорти.
  • "Много от тези компании признават промените и ние виждаме, че изменението на климата нарушава пазарите. Адаптацията ще доведе до появата на печеливши и губещи", казва Химаншу Гупта, главен изпълнителен директор на Climate AI, който моделира риска от екстремни метеорологични условия за местата и въздействието върху ключови бизнес показатели.
    "Много от тези компании признават промените и ние виждаме, че изменението на климата нарушава пазарите. Адаптацията ще доведе до появата на печеливши и губещи", казва Химаншу Гупта, главен изпълнителен директор на Climate AI, който моделира риска от екстремни метеорологични условия за местата и въздействието върху ключови бизнес показатели.
  • Отглеждането на ягоди, малини и къпини в Централна Канада не е новост, въпреки че мащабите и сезонът на отглеждане, към които се стремят Driscoll's и Naturipe, са нови. За сметка на това страната е по-известна с боровинките, чийто производител е на второ място в света след САЩ, главно благодарение на производството в умерената долина Фрейзър в Британска Колумбия.
    Отглеждането на ягоди, малини и къпини в Централна Канада не е новост, въпреки че мащабите и сезонът на отглеждане, към които се стремят Driscoll's и Naturipe, са нови. За сметка на това страната е по-известна с боровинките, чийто производител е на второ място в света след САЩ, главно благодарение на производството в умерената долина Фрейзър в Британска Колумбия.
  • В разсадника Masse Nursery югоизточно от Монреал временни работници от Южна Америка берат малини и къпини, които ще се продават под марката Driscoll's - един от няколкото обекта в Квебек и Онтарио, които се тестват за по-голямо производство.

    Разсадникът започва да отглежда пробно горски плодове за Driscoll's миналата година и очаква да произведе от 80 до 100 тона плодове от края на юни до септември.
    В разсадника Masse Nursery югоизточно от Монреал временни работници от Южна Америка берат малини и къпини, които ще се продават под марката Driscoll's - един от няколкото обекта в Квебек и Онтарио, които се тестват за по-голямо производство.<br /><br />Разсадникът започва да отглежда пробно горски плодове за Driscoll's миналата година и очаква да произведе от 80 до 100 тона плодове от края на юни до септември.
  • Високите пластмасови тунели предпазват плодовете от валежи и генерират топлина, за да удължат вегетационния период с няколко седмици, казва Себастиан Дюгре, съсобственик със съпругата си Жюстин Мас.

    "Квебек не е традиционно място за отглеждане на къпини и малини в сравнение с други региони по света", казва Дюгре.

    "Но смятам, че с наличната сега инфраструктура можем да измислим по-стабилен начин за производство в търговски мащаб на малини с добър вкус за по-дълъг сезон."
    Високите пластмасови тунели предпазват плодовете от валежи и генерират топлина, за да удължат вегетационния период с няколко седмици, казва Себастиан Дюгре, съсобственик със съпругата си Жюстин Мас.<br /><br />"Квебек не е традиционно място за отглеждане на къпини и малини в сравнение с други региони по света", казва Дюгре.<br /><br />"Но смятам, че с наличната сега инфраструктура можем да измислим по-стабилен начин за производство в търговски мащаб на малини с добър вкус за по-дълъг сезон."<br />
  • Тъй като разходите в традиционните центрове за отглеждане на малини нарастват поради променливото време, Driscoll's вярва, че разликата с места като Квебек и Онтарио намалява и прави местното производство по-жизнеспособно.
    Тъй като разходите в традиционните центрове за отглеждане на малини нарастват поради променливото време, Driscoll's вярва, че разликата с места като Квебек и Онтарио намалява и прави местното производство по-жизнеспособно.
  • "Моето усещане е, че тази част на Канада... има голям потенциал да обслужва не само търсенето в Канада, но и в Съединените щати, особено в североизточната част на САЩ", казва Гупта.
    "Моето усещане е, че тази част на Канада... има голям потенциал да обслужва не само търсенето в Канада, но и в Съединените щати, особено в североизточната част на САЩ", казва Гупта.
  • В Калифорния например Институтът за обществена политика на Калифорния изчислява 1,1 млрд. долара загуби на приходи и увеличени разходи поради сушата.
    В Калифорния например Институтът за обществена политика на Калифорния изчислява 1,1 млрд. долара загуби на приходи и увеличени разходи поради сушата.
  • И тъй като производителите в Калифорния харчат повече за защита на реколтата си, места като Канада стават все по-привлекателни.
    И тъй като производителите в Калифорния харчат повече за защита на реколтата си, места като Канада стават все по-привлекателни.