Близо 300 ретро автомобила, включително уникални модели, произведени в много малко бройки бяха изложени днес на площад Княз Александър I в София.
Близо 300 ретро автомобила, включително уникални модели, произведени в много малко бройки бяха изложени днес на площад Княз Александър I в София. От 8:30 до 12:30 часа колите можеха да се разгледат свободно, а събитието завърши с парад: 13:00 - 13:30 ч. Интересът към устройството на колите, произведени преди десетилетия, беше голям. Софийският авто-ретро клуб (САРК) за втори провежда "Есенен авто-ретро салон и парад". Шоуто е част от културния календар по случай Деня на София. Участниците се бориха за няколко награди - купа на кмета на Столична община, The Best of Show, • Купа на Маргарит Карабуров за най-добра реставрация, Купа на Чичо Искрен за най-автентичен автомобил, както и купи по категории: янг таймери, американски, италиански, японски, английски; купета, кабриолети, седани, предвоенни, следвоенни; автобуси, камиони, мотоциклети, велосипеди. По традиция най-силно бяха представени автомобилите с марката "Мерцедес", както се вижда и от следващите кадри. Свой кът имаха поршетата... Както и модели на "Ролс-Ройс". Както на всеки ретро автосалон в България сериозно присъствие имаше и на соцмодели. Сред тях беше и гордостта на съветското автомобилостроене "Чайка". Волгите също се считаха за престижни автомобили преди десетилетия. Москвичи от различни поколения. Не липсваха и трабанти. Производителите на скромния и евтин автомобил от ГДР едва ли са предполагали, че той може да бъде тунингован така. Интерес предизвикаха и автомобили, разработени за Втората световна война, като този Willys MB от 1942 г., който е единствен в България. Имаше и превозни средства, използвани от Райха. Можеха да се видят и камиони, като този "Опел Блиц".