Авиационното изложение край Париж беше открито в понеделник
Авиационното изложение край Париж беше открито в понеделник със заключителните преговори за поръчка на реактивни самолети и главоболия по веригата за доставки, които се състезаваха за внимание с редиците от ракети, дронове и футуристичен транспорт. AutoFlight – един от електрическите прототипи за вертикално излитащ транспорт, търсещи клиенти на 54-ото изложение в Бурже. Най-голямото авиошоу в света, което се редува с Фарнбъро във Великобритания, е в Льо Бурже за първи път от четири години, след като изданието през 2021 г. стана жертва на пандемията. Френският президент Еманюел Макрон долетя с хеликоптер до препълнения авиокосмически базар с хеликоптер и наблюдава летателна демонстрация, включваща най-новата реактивна разработка на Airbus, A321XLR, и въздушната мощ на френския изтребител Rafale и американския F-35. Белгия заяви, че ще кандидатства за присъединяване като наблюдател към френско-германско-испанския проект за изтребител FCAS, потенциалният наследник на Rafale и многонационалния Eurofighter, въпреки различията между индустриалните партньори дали да разширят проекта. Демонстрация на френския Rafale. Модел на концепцията за бъдеща бойна система SCAF, разработена от три европейски държави. Авиошоуто се провежда под знака на конфликта в Украйна, без руско присъствие по пистите, в хангарите и изложбените зали, за разлика от последното събитие преди четири години. Очакваше се някои украински официални лица и аерокосмически фирми да присъстват на шоуто. На снимката: боен дрон Aarok на компанията Turgis & Gaillard. Хеликоптер AW169 на компанията Leonardo. От търговска гледна точка производителите на самолети пристигнаха с нарастващи очаквания за търсене, тъй като авиокомпаниите бързаха за капацитет, за да отговорят на търсенето и да помогнат за постигане на целите на индустрията за нетни нулеви емисии до 2050 г. Но те също така са изправени пред предизвикателство да отговорят на това търсене, тъй като доставчиците се борят с нарастващите разходи, недостига на части и недостига на квалифицирана работна ръка в резултат на пандемията. Ръководители от индустрията казват, че около 2000 поръчки са готови за сключване в световен мащаб на възраждащия се пазар на търговски самолети в допълнение към вече обявените условно, докато авиокомпаниите се опитват да запълнят празнотата, оставена от резкия спад в активността по време на пандемията. Демонстрация на Eurocopter EC665 Tiger. Airbus A321 XLR в полет над международното изложение край френската столица.