На 65-годишна възраст Барби не показва признаци, че ще се оттегли от 250-те си различни работни места.
На 65-годишна възраст Барби не показва признаци, че ще се оттегли от 250-те си различни работни места като пластмасова и фантастична кукла, чиито малки крачета са оставили голям културен отпечатък върху човешкия свят.
Оригиналната Барби на Mattel с емблематичната си руса коса, черно-бял бански костюм и очи, насочени под ъгъл настрани, е вдъхновена от дъщерята на създателката Рут Хендлър, Барбара, през 1959 г.През 2024 г. обаче, когато Барби празнува 65-годишнината си, куклите се произвеждат в разнообразни цветове, текстури на косата, форми на тялото и др.
"Преди Барби беше по-особено отражение на красотата и по-едноизмерна. Днес има много Барбита и ние имаме множество гледни точки към марката", казва пред Ройтерс Лиза Макнайт, изпълнителен вицепрезидент и главен директор по марките на Mattel, в дизайнерския център на компанията в Лос Анджелис.Барбитата се предлагат в 35 различни цветове на кожата, 97 прически и девет типа тяло, включително кукли в инвалидни колички, със синдром на Даун, витилиго и с големи размери, както и полово неутрални кукли.
Куклата се превърна и в модна икона, която напоследък вдъхновява Barbiecore и помага на много известни стилисти на прически и дизайнери на дрехи, като Карл Лагерфелд, да започнат своята работа.Към еволюцията на марката се прибавя и търговският успех на филма "Барби" от 2023 г. с 8 номинации за "Оскар", режисиран от Грета Гъруиг и с участието на Марго Роби и Райън Гослинг.
Тези успехи обаче не идват за една нощ."Толкова съм благодарна, че не съм израснала с Барби", казва активистката за правата на жените Глория Стейнъм в документалния филм за Барби на Hulu от 2018 г. "Малки рамене: "Преосмисляне на Барби".
"Барби беше всичко, което не искахме да бъдем и което ни се казваше, че трябва да бъдем", добавя тя, като се позовава на работата си като феминистка от втората вълна, която се застъпва за равенство между половете през 60-те и 70-те години на миналия век.И до днес куклата се асоциира от някои с нереалистични пропорции на тялото, роли на половете и евроцентрични стандарти за красота.
Като отчита тези опасения, Mattel продължава да добавя многолики кукли, които да бъдат красиви в розово.Марката е отворена за различни гласове, които надхвърлят тези на нейните дизайнери.
"Това, което е най-важно за нас, е, че когато проектираме, вземаме под внимание консултациите от всички видове общности", казва Ким Калмън, старши вицепрезидент (SVP) по дизайна.Въпреки че асортиментът се разширява, някои неща остават непроменени, включително ръчното рисуване на Барби и използването на същите шевни машини, които съществуват от 1959 г. насам.
Независимо дали става дума за ръчно извайване на нови кукли или за работа с усъвършенствани 3D-принтери, марката е отворена за промени.Куклите за 65-годишнината, създадени от филипинския водещ дизайнер на Barbie Signature Карлил Нуера, са преосмислени като оригинален бански костюм на Барби в черно-бяла рокля, придружена от бели слънчеви очила с котешки очила. Вместо само класическата бяла кукла с руса коса, има и черна кукла с плитки - популярен стил за чернокожите жени. "Ако продължавахме да правим едно и също нещо, което сме правили и преди, отново и отново, Барби нямаше да има успеха, който има днес", казва Калмън.