Фотоалерия: Линабел печели китайските сърца като използва емоционалната икономика

Reuters

Фотоалерия: Линабел печели китайските сърца като използва емоционалната икономика

Линабел се превърна в един от най-популярните герои на Дисни в Китай. Така нареченото "емоционално потребление" на играчки и герои, свързани с игри и комикси, процъфтява въпреки бавната икономика

  • Всяка седмица, когато има свободно време от работата си в сферата на маркетинга, Ида Джиа може да бъде намерена в Шанхайския Дисниленд, където чака на опашка с часове, за да прекара няколко минути с Линабел - пухкава розова лисица с големи сини очи.

    29-годишната жена не отива с празни ръце, носи меки играчки на лисица, облечени в богато украсени костюми, изработени по поръчка, както и ръчно изработени подаръци.
    Всяка седмица, когато има свободно време от работата си в сферата на маркетинга, Ида Джиа може да бъде намерена в Шанхайския Дисниленд, където чака на опашка с часове, за да прекара няколко минути с Линабел - пухкава розова лисица с големи сини очи.<br /><br />29-годишната жена не отива с празни ръце, носи меки играчки на лисица, облечени в богато украсени костюми, изработени по поръчка, както и ръчно изработени подаръци.
  • Линабел, която дебютира в Шанхай през 2021 г., помага на Disney да се възползва от бързо разрастващия се пазар в Китай на стоки, свързани с играчки, игри, комикси и аниме, които остават популярни сред тийнейджърите и младите хора през 2024 г., дори когато те намаляват разходите си за продукти за красота и луксозни чанти.

    Явлението е наречено "емоционално потребление" в китайските държавни медии и е оприличено на така наречения "ефект на червилото", при който потребителите търсят по-достъпни луксозни стоки, когато икономиката затъва.
    Линабел, която дебютира в Шанхай през 2021 г., помага на Disney да се възползва от бързо разрастващия се пазар в Китай на стоки, свързани с играчки, игри, комикси и аниме, които остават популярни сред тийнейджърите и младите хора през 2024 г., дори когато те намаляват разходите си за продукти за красота и луксозни чанти.<br /><br />Явлението е наречено "емоционално потребление" в китайските държавни медии и е оприличено на така наречения "ефект на червилото", при който потребителите търсят по-достъпни луксозни стоки, когато икономиката затъва.
  • Джиа се среща с Линабел за първи път в Шанхай Дисниленд преди три години и казва, че веднага е почувствала връзка с героя. В годините след това тя е преобразила дома и спалнята си със стоки на Линабел.

    "Тя има положително влияние върху мен, усещането за нейната красота и енергия е много успокояващо", казва тя.
    Джиа се среща с Линабел за първи път в Шанхай Дисниленд преди три години и казва, че веднага е почувствала връзка с героя. В годините след това тя е преобразила дома и спалнята си със стоки на Линабел.<br /><br />"Тя има положително влияние върху мен, усещането за нейната красота и енергия е много успокояващо", казва тя.
  • Джиа далеч не е единствена в Китай в своята привързаност към Линабел, която е спечелила много почитатели, откакто е създадена като част от поредицата герои "Дъфи и приятели", включваща още плюшени мечета, зайче и костенурка.
    Джиа далеч не е единствена в Китай в своята привързаност към Линабел, която е спечелила много почитатели, откакто е създадена като част от поредицата герои "Дъфи и приятели", включваща още плюшени мечета, зайче и костенурка.
  • Линабел, която е представена в парковете в Хонконг и Токио, е може би най-популярният герой на Дисни в Китай, привличайки поне толкова фенове, колкото Мики или принцесите на Дисни. Много възрастни, предимно млади жени, се редят ежедневно на опашки, за да видят Линабел, като искат да я прегърнат и да си направят селфи за спомен от деня, прекаран в Дисни.
    Линабел, която е представена в парковете в Хонконг и Токио, е може би най-популярният герой на Дисни в Китай, привличайки поне толкова фенове, колкото Мики или принцесите на Дисни. Много възрастни, предимно млади жени, се редят ежедневно на опашки, за да видят Линабел, като искат да я прегърнат и да си направят селфи за спомен от деня, прекаран в Дисни.
  • Наред с Линабел и "Дъфи и приятели", които имат свои собствени бутици в Шанхай Дисниленд, други, които се възползват от тенденцията, са марките за колекционерски играчки като Jellycat и китайският търговец на дребно на играчки в кутия Pop Mart 9992.HK, чийто герой Лабубу, подобен на заек, предизвика световна мания.
    Наред с Линабел и "Дъфи и приятели", които имат свои собствени бутици в Шанхай Дисниленд, други, които се възползват от тенденцията, са марките за колекционерски играчки като Jellycat и китайският търговец на дребно на играчки в кутия Pop Mart 9992.HK, чийто герой Лабубу, подобен на заек, предизвика световна мания.
  • "Те запълват емоционална празнота, продуктите са там, за да напомнят, че можеш да се радваш на малките неща в живота", казва Ялинг Дзян, основател на консултантската компания за проучвания и стратегии ApertureChina.

    "Вярвам, че това е свързано с икономиката."
    "Те запълват емоционална празнота, продуктите са там, за да напомнят, че можеш да се радваш на малките неща в живота", казва Ялинг Дзян, основател на консултантската компания за проучвания и стратегии ApertureChina.<br /><br />"Вярвам, че това е свързано с икономиката."
  • Според Сами Уонг, психотерапевт и управляващ директор на изследователската фирма 3Drips Psychology, ръстът на емоционалното потребление в Китай е част от еволюцията в поведението на по-младите потребители, които не купуват стоки само като символ на статус.

    "Всъщност става въпрос за разбиране на самите себе си и за това как да се свържат с вътрешните си нужди, за да могат да установят идентичност, която да се чувства последователна и съгласувана с тяхното самочувствие", казва тя.
    Според Сами Уонг, психотерапевт и управляващ директор на изследователската фирма 3Drips Psychology, ръстът на емоционалното потребление в Китай е част от еволюцията в поведението на по-младите потребители, които не купуват стоки само като символ на статус.<br /><br />"Всъщност става въпрос за разбиране на самите себе си и за това как да се свържат с вътрешните си нужди, за да могат да установят идентичност, която да се чувства последователна и съгласувана с тяхното самочувствие", казва тя.
  • 28-годишната Ся Сансан, заедно със съпруга си Руни Шенг, са горди собственици на най-голямата според тях колекция от стоки на "Дъфи и приятели" в света, като са купили всеки един артикул, пуснат от "Дисни" в Шанхай, Хонконг и Токио.

    Апартаментът им в Шанхай с площ 100 кв. м е претъпкан с колекцията им от хиляди играчки, подредени в шкафове от пода до тавана, заедно със стелажи с ленти за глава, чанти, ключодържатели и др. Ся смята, че са похарчили общо над 1 милион юана (136 429 долара).
    28-годишната Ся Сансан, заедно със съпруга си Руни Шенг, са горди собственици на най-голямата според тях колекция от стоки на "Дъфи и приятели" в света, като са купили всеки един артикул, пуснат от "Дисни" в Шанхай, Хонконг и Токио.<br /><br />Апартаментът им в Шанхай с площ 100 кв. м е претъпкан с колекцията им от хиляди играчки, подредени в шкафове от пода до тавана, заедно със стелажи с ленти за глава, чанти, ключодържатели и др. Ся смята, че са похарчили общо над 1 милион юана (136 429 долара).
  • "Когато потребявам, се съобразявам главно с емоционалната стойност", казва Ся.

    "Стойността идва от това, че всеки ден виждам толкова много кукли вкъщи, което ме прави много щастлива, това е такъв вид лечебно чувство", добавя Шенг.
    "Когато потребявам, се съобразявам главно с емоционалната стойност", казва Ся.<br /><br />"Стойността идва от това, че всеки ден виждам толкова много кукли вкъщи, което ме прави много щастлива, това е такъв вид лечебно чувство", добавя Шенг.
  • Ясмин Чен, творчески директор на мърчандайз в курорта Шанхай Дисни и част от екипа, създал Линабел, казва, че популярността на героинята е надминала очакванията им и че тя има потенциал да намери успех и извън Азия.
    Ясмин Чен, творчески директор на мърчандайз в курорта Шанхай Дисни и част от екипа, създал Линабел, казва, че популярността на героинята е надминала очакванията им и че тя има потенциал да намери успех и извън Азия.
  • "В днешно време всички гледат в телефоните си и използват компютри, взаимодействието между хората е по-малко и понякога може да има по-малко общуване с родители, приятели или семейство", казва тя.

    "Мисля, че в това отношение "Линабел" и "Дъфи и приятели" осигуряват голяма емоционална стойност".
    "В днешно време всички гледат в телефоните си и използват компютри, взаимодействието между хората е по-малко и понякога може да има по-малко общуване с родители, приятели или семейство", казва тя.<br /><br />"Мисля, че в това отношение "Линабел" и "Дъфи и приятели" осигуряват голяма емоционална стойност".