Фотогалерия: Новата туристическа атракция на Лондон

Reuters

Фотогалерия: Новата туристическа атракция на Лондон

Превръщането на тунелите, в които лондончани е трябвало да се крият при бомбардировките на нацистите, в туристическа атракция, което е одобрено от властите миналата година, ще струва около 120 млн. паунда (149 млн. долара).

  • Тунелите, построени, за да приютят лондончани по време на бомбардировките на Германия през Втората световна война, ще се превърнат в най-голямата нова туристическа атракция в британската столица от години насам, твърди компанията, която е купила обширната мрежа от проходи.

    Тунелите, които са дълги 1.6 км, а на места са достатъчно високи, за да поберат двуетажен автобус, се намират под Холбърн, в централната част на Лондон.

    Те са прокопани на ръка в края на 1940 г., когато германските самолети бомбардират града почти всеки ден и нощ в рамките на Лондонския блиц, или само Блиц (германски бомбардировки над Лондон и други градове през 1940 и 1941 г. по време на Втората световна война).
    Тунелите, построени, за да приютят лондончани по време на бомбардировките на Германия през Втората световна война, ще се превърнат в най-голямата нова туристическа атракция в британската столица от години насам, твърди компанията, която е купила обширната мрежа от проходи.<br /><br />Тунелите, които са дълги 1.6 км, а на места са достатъчно високи, за да поберат двуетажен автобус, се намират под Холбърн, в централната част на Лондон.<br /><br />Те са прокопани на ръка в края на 1940 г., когато германските самолети бомбардират града почти всеки ден и нощ в рамките на Лондонския блиц, или само Блиц (германски бомбардировки над Лондон и други градове през 1940 и 1941 г. по време на Втората световна война). <br />
  • До 1942 г., когато са завършени специално построените тунели, Блицът е прекратен, така че те никога не са били използвани за убежище.

    "Това е реално. Емоционално е", казва Ангъс Мъри, главен изпълнителен директор на "Лондонските тунели", застанал в сводеста стоманена пещера, докато над главите му бучат влакове на лондонското метро.

    Мъри, бивш инвестиционен банкер, се надява да превърне тунелите в мемориал на Блиц, който по думите му ще бъде отчасти музей, отчасти изложба и отчасти място за забавление.
    До 1942 г., когато са завършени специално построените тунели, Блицът е прекратен, така че те никога не са били използвани за убежище.<br /><br />"Това е реално. Емоционално е", казва Ангъс Мъри, главен изпълнителен директор на "Лондонските тунели", застанал в сводеста стоманена пещера, докато над главите му бучат влакове на лондонското метро.<br /><br />Мъри, бивш инвестиционен банкер, се надява да превърне тунелите в мемориал на Блиц, който по думите му ще бъде отчасти музей, отчасти изложба и отчасти място за забавление.<br />
  • През 1944 г., когато авторът на Джеймс Бонд Иън Флеминг е работил в тунелите за военноморското разузнаване, в тях се е помещавал шпионски щаб. Смята се, че мястото е вдъхновило Q Branch, където Бонд отива, за да получи специализираното си оборудване.
    През 1944 г., когато авторът на Джеймс Бонд Иън Флеминг е работил в тунелите за военноморското разузнаване, в тях се е помещавал шпионски щаб. Смята се, че мястото е вдъхновило Q Branch, където Бонд отива, за да получи специализираното си оборудване.
  • На тридесет метра дълбочина подземията представляват лабиринт от стари генератори, тръби и ръждясали болтове. От стените, осеяни с циферблати, превключватели и лостове, висят снопове кабели.

    Има и останки от бар и столова за персонала, в която са работили 200 души през 50-те и 60-те години на миналия век, когато тунелът е служил за телефонна централа.
    На тридесет метра дълбочина подземията представляват лабиринт от стари генератори, тръби и ръждясали болтове. От стените, осеяни с циферблати, превключватели и лостове, висят снопове кабели.<br /><br />Има и останки от бар и столова за персонала, в която са работили 200 души през 50-те и 60-те години на миналия век, когато тунелът е служил за телефонна централа.<br />
  • От 70-те години на миналия век тунелната мрежа в по-голямата част е празна.
    От 70-те години на миналия век тунелната мрежа в по-голямата част е празна.
  • Мъри изчислява, че планът за създаване на туристическа атракция, който е одобрен от властите миналата година, ще струва около 120 млн. паунда (149 млн. долара).

    Компанията му се надява, че до 3 млн. души годишно ще плащат над 30 паунда (37 долара), за да посетят пространството.
    Мъри изчислява, че планът за създаване на туристическа атракция, който е одобрен от властите миналата година, ще струва около 120 млн. паунда (149 млн. долара).<br /><br />Компанията му се надява, че до 3 млн. души годишно ще плащат над 30 паунда (37 долара), за да посетят пространството.
  • Той сравнява очакваното въздействие върху туризма с "Лондонското око", което е открито преди 25 години и привлича над 3 млн. посетители годишно.
    Той сравнява очакваното въздействие върху туризма с "Лондонското око", което е открито преди 25 години и привлича над 3 млн. посетители годишно.
  • Тунелите ще бъдат готови за посетители в края на 2027 г. или началото на 2028 г., казва Мъри и добавя, че те ще бъдат управлявани от развлекателна компания, която е запозната с управлението на атракции за посетители.
    Тунелите ще бъдат готови за посетители в края на 2027 г. или началото на 2028 г., казва Мъри и добавя, че те ще бъдат управлявани от развлекателна компания, която е запозната с управлението на атракции за посетители.
  • "В Лондон, ако едно нещо работи, това е туризмът", казва той.
    "В Лондон, ако едно нещо работи, това е туризмът", казва той.