Фотогалерия: Граждани протестираха срещу спирането на нощни линии в София

Дара Сапунджиева

Фотогалерия: Граждани протестираха срещу спирането на нощни линии в София

Протестът се проведе преди заседанието на Столичния общински съвет.

  • Граждани се събраха под прозорците на Столичния общински съвет (СОС) в подкрепа на нощния градски транспорт и срещу спирането на две от линиите в столицата.
    Граждани се събраха под прозорците на Столичния общински съвет (СОС) в подкрепа на нощния градски транспорт и срещу спирането на две от линиите в столицата.
  • Над 10 хил. души подписаха петиция за запазването на нощния транспорт, след като на 16 януари мнозинството в общинския съвет реши да спре голяма част от услугата. Кметът Васил Терзиев наложи вето и върна казуса за повторно разглеждане. Днес в общината ще бъде обсъден докладът за спирането на две линии на нощния транспорт.
    Над 10 хил. души подписаха петиция за запазването на нощния транспорт, след като на 16 януари мнозинството в общинския съвет реши да спре голяма част от услугата. Кметът Васил Терзиев наложи вето и върна казуса за повторно разглеждане. Днес в общината ще бъде обсъден докладът за спирането на две линии на нощния транспорт.
  • Граждани носеха плакати с надписи "София се нуждае от нощен градски транспорт" и "Имам нужда от безопасен транспорт". За кратко се скандираше "нощен транспорт", "не на такситата" и "София е европейски град".
    Граждани носеха плакати с надписи "София се нуждае от нощен градски транспорт" и "Имам нужда от безопасен транспорт". За кратко се скандираше "нощен транспорт", "не на такситата" и "София е европейски град".
  • Според протестиращите тази услуга подобрява достъпността и безопасността в София през късните часове на нощта. Те посочиха, че причините за използването на нощния градски транспорт са разнообразни – от работещи нощна смяна и туристи до хора без лични автомобили или такива, които трябва спешно да посетят роднини. Част от присъстващите жени споделиха, че се чувстват много по-сигурни, когато използват нощните автобуси, където има персонал и камери, в сравнение с придвижването по неосветените улици.
    Според протестиращите тази услуга подобрява достъпността и безопасността в София през късните часове на нощта. Те посочиха, че причините за използването на нощния градски транспорт са разнообразни – от работещи нощна смяна и туристи до хора без лични автомобили или такива, които трябва спешно да посетят роднини. Част от присъстващите жени споделиха, че се чувстват много по-сигурни, когато използват нощните автобуси, където има персонал и камери, в сравнение с придвижването по неосветените улици.
  • Друг аргумент в подкрепа на градския транспорт беше финансовият – протестиращите посочиха, че той е значително по-изгоден в сравнение с разходите за такси, които много млади хора не могат да си позволят.
    Друг аргумент в подкрепа на градския транспорт беше финансовият – протестиращите посочиха, че той е значително по-изгоден в сравнение с разходите за такси, които много млади хора не могат да си позволят.
  • Около 10 минути преди началото на заседанието на СОС организаторите на подписката се опитаха да разговарят с общинския съветник от БСП Ваня Григорова, един от вносителите на доклада за спиране на нощния градски транспорт. Тя обвини организаторите, че настояват за услугата основно заради "излизания по питие" на студентите от Студентски град, като добави, че недостатъчно внимание се обръщало на проблема със заспиването на шофьорите на автобусите.
    Около 10 минути преди началото на заседанието на СОС организаторите на подписката се опитаха да разговарят с общинския съветник от БСП Ваня Григорова, един от вносителите на доклада за спиране на нощния градски транспорт. Тя обвини организаторите, че настояват за услугата основно заради "излизания по питие" на студентите от Студентски град, като добави, че недостатъчно внимание се обръщало на проблема със заспиването на шофьорите на автобусите.
  • Инициаторите на подписката Панайот Желязков и Радослав Александров бяха допуснати да присъстват на заседанието на общинския съвет.
    Инициаторите на подписката Панайот Желязков и Радослав Александров бяха допуснати да присъстват на заседанието на общинския съвет.