През май британската футболна звезда Дейвид Бекъм сподели в Instagram снимка на своето Лабубу, прикрепено към чанта.
Във вторник аукционна къща в Пекин продаде фигурка Лабубу в човешки размер за 1.08 млн. юана (150 275 долара), поставяйки нов рекорд за играчката "сляпа кутия", която от мания се превръща в колекционерска.
Събитието, организирано от Yongle International Auction, която традиционно е специализирана в модерно изкуство, както и в бижута, отбеляза първия в историята търг, посветен на Лабубу - фигурки на зъбати чудовища, които се продават основно от китайската компания за играчки Pop Mart 9992.HK и през последната година са в центъра на световна мания.На търга бяха предложени за продажба 48 лота и на него присъстваха лично около 200 души, а над хиляда участници подадоха оферти чрез мобилното приложение на Yongle, съобщиха от аукционната къща. Началната цена за всички предмети започна от нула и в крайна сметка събра общо 3.73 млн. юана. Най-високо оцененият артикул - ментовозелена фигурка на Лабубу, висока 131 см, получи няколко наддавания, за да се продаде за 1.08 млн. юана. Водещият на търга заяви, че това е единствената налична фигура в света. Комплект от три фигури Лабубу, високи около 40 см и изработени от PVC материал, се продаде за 510 хил. юана. Комплектът, от серията, наречена "Три мъдри Лабубу", беше ограничен до тираж от 120 комплекта през 2017 г., а друг такъв беше продаден за 203 200 HKD (25 889 долара) на последния търг на "Сотбис" в Хонконг. Лабубу е създаден преди десет години от хонконгския художник и илюстратор Касинг Лунг.
През 2019 г. Лунг се съгласява да ги остави да бъдат продадени от Pop Mart - китайска компания за играчки, която предлага колекционерски фигурки, често продавани в "слепи кутии".Купувачът на играчка в сляпа кутия не знае точно какъв дизайн ще получи, докато не отвори опаковката. Началната цена на играчките в сляпа кутия, продавани в магазините на Pop Mart, е около 50 юана. Популярността на героя рязко нарасна, след като Лиза от корейската поп музикална група Blackpink беше забелязана с Лабубу и похвали куклата в интервюта и онлайн публикации. Много известни личности я последваха.
През май британската футболна звезда Дейвид Бекъм сподели в Instagram снимка на своето Лабубу, прикрепено към чанта.Една от участничките в търга за Yongle, собственичка на ресторант, която посочи само фамилията си Ду, каза, че е планирала да похарчи максимум 20 000 юана, но си е тръгнала с празни ръце, тъй като крайните цени са били твърде високи. "Детето ми го харесва, така че всеки път когато Лабубу пусне нови продукти, ще купим един или два артикула. Трудно е да се обясни нейната популярност, но тя трябва да е развълнувала това поколение", казва тя.