Фотогалерия: Солун - вкусен, древен и модерен

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ема Колева СУПЕР
    Ема Колева
    Рейтинг: 2086 Неутрално

    Много красив град!

  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 2789 Неутрално

    Има моменти в историята на Соун когато е контролиран от българи.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2749 Неутрално

    Има моменти в историята на Соун когато е контролиран от българи.
    —цитат от коментар 2 на КМЕТ В СЯНКА


    Добре че са само моменти.
    Солун в България нямаше да е Солун.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  4. 4 Профил на 100
    100
    Рейтинг: 177 Неутрално

    Има моменти в историята на Соун когато е контролиран от българи.
    —цитат от коментар 2 на КМЕТ В СЯНКА


    Ако е имало, добре че сега не е така!

  5. 5 Профил на rebelions
    rebelions
    Рейтинг: 765 Неутрално

    Метрото на Неапол също се строи така, че древната архитектура, погребана под метри земя, да бъде интегрирана и видима, един от входовете минава покрай основите на гигантска стара кула.
    И понеже строителството се проточва във времето, местните се шегуват, че строителите не строят метрото, а го търсят.

  6. 6 Профил на kalimanata
    kalimanata
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Името ти не го ли пише на някой кенеф там?

  7. 7 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 607 Разстроено

    До коментар [#3] от "dedoliben":
    А представяш ли си Пловдив ако не беше в България, каква перла би бил?
    Ама пуст късмет, анексиран незаконно от Княжеството...

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  8. 8 Профил на danvan СУПЕР
    danvan
    Рейтинг: 7038 Неутрално

    Красиво!

    Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Sat
  9. 9 Профил на bramasole СУПЕР
    bramasole
    Рейтинг: 2277 Неутрално

    Името на града дава цар Касандър, който го нарича на името на съпругата си Тесалоники, сестра на Александър Велики.
    Солун винаги ми припомня "Тютюн" на Димов - когато Борис Морев иска да закупи цигарената фабрика на Кондоянис.
    Обичам разходките из града, харесвам Солун - все пак имам роднини там. :)

    "На народите с къса памет преходите са им много дълги.." Тони Филипов, Д-р
  10. 10 Профил на freedom for ua
    freedom for ua
    Рейтинг: 978 Неутрално

    Строителството на метрото се проточи 20 г. само защото започна кризата в Гърция и имаше протести. Иначе щяха да го построят за отрицателно време. Те не го строиха като в София, на час по лъжичка от 80-те години и до сега.
    Разкопаха цял Солун и всички тунели се строяха наведнъж. Но започна кризата и започнаха протестите в Гърция и строежът на метрото беше спрян. Та затова се проточи 20 г.

    Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.
  11. 11 Профил на freedom for ua
    freedom for ua
    Рейтинг: 978 Неутрално

    Що се отнася до разкопките, както виждате от снимките, всичко е консервирано във видът в който е намерено. А не да се надгражда над намереното и да се унищожава реално оригиналът, както се прави много често в България.

    Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.
  12. 12 Профил на freedom for ua
    freedom for ua
    Рейтинг: 978 Неутрално

    Плажът на Солун, който е на краят на града е пълен само с руснаци. Гърците не ходят там на плаж. Гърците ходят извън града.

    Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.
  13. 13 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 722 Весело

    Древен да, вкусен е въпрос на вкус, модерен със сигурност не е. А отностно гърците, те гледат на Солун и Халкидики (севера) с надсмешка. Там ходят балканджиите...та така.

    Иначе хубава природа. Морски дарове на корем.

  14. 14 Профил на Big Ben
    Big Ben
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар [#12] от "freedom for ua":

    Who cares?

  15. 15 Профил на himler
    himler
    Рейтинг: 170 Неутрално

    До коментар [#3] от "dedoliben":

    Дядо Либене, преди окупацията ни от руските вандали, България не е била такава! Колко години е управлявал Стамболов - 7. Тогава са построени 70% от сегашните жп линии! Той е видял, че не можем да си върнем териториите под турска власт с война и за това чрез прегоеори е съумял да облекчи положението на българите там! За съжаление и тогара руските изверги са заплашвали България с окупация и за това не сме могли да смачкаме Сърбия! При управници като Стамболо Солун щеше да е перла в българската корона! Пловдив, Варна Русе щяха да са много развити и прекрасни градове! Но при сегашното положение си мисля, че по-добре е било след първата световна да бяхме поделени от съседите ни!

  16. 16 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2749 Неутрално

    До коментар [#15] от "himler":

    Браво макар и закъсняло аз не живея в форума за моя радост.
    Още по радостен съм че и друг е забелязал че реално Стамболов е изградено всьо и вся с което можем да се гордеем.
    Но не знаем за съжаление:
    Правителството на Стефан Стамболов, а не това на Бойко Борисов е построило най-много пътища у нас. В края на 19-ти век българската власт предприема мащабна политика на градежи, включително и на знакови институции и сгради, изцяло по държавническата визия на Стамболов.

    Според данните на НСИ към края на 2020 година у нас са изградени 806 км автомагистрали, 2883 км първокласни пътища, 4019 км второкласни и 12 209 км третокласна пътна мрежа – общо 19 917 км пътища. Разбира се в последните няколко десетилетия основните усилия на управляващите се насочват към рехабилитация на вече съществуващата пътна мрежа, но и в изграждането на нови трасета.

    Стефан Стамболов е смятан за един от най-значимите управници на страната ни. Правителството му е назначено с указ на княз Фердинанд на 20 август 1887 г. Това е петият кабинет, който управлява младата българска държава след Освобождението. А управлението е сравнително продължително на фона на нестабилната политическа обстановка в края на 19-ти век – до 19 май 1994 г.

    Българската стопанска камара прави любопитно сравнение кое българско правителство е изградило най-много километри пътища, жп линии, ВиК мрежа, обществени сгради?

    През трите кабинета на премиера Бойко Борисов той многократно е обявявал като свой приоритет инфраструктурата и строителството на магистрали. Реално властта е била в неговите ръце 3605 дни, доста повече от мандата на Стефан Стамболов, който е управлявал общо 2464 дни.

    От БСК съпоставят конкретни числа за строителните обекти и резултати от епохата на Стамболов и с последните няколко правителства от най-новата ни история преди Борисов – на Иван Костов, Симеон Сакскобургготски, Сергей Станишев. Те са избрани, защото са единствените с пълни мандати.

    Според историческата справка по времето на Стамболов (1887-1894 г.) в следосвобожденска България са били построени 5343 км пътища.

    За първите два мандата на Борисов от 2009 г. до 2013 г. и от 2014 г. до 2016 г., у нас са построени само 418 км пътища. От тях 316 км магистрали. Това е и времето на активно финансиране на инфраструктурните ни проекти от страна на Европа. Трябва да бъде отчетена и много по-съвременната техника и напреднали технологии, с които пътните строители разполагат повече от век по-късно.

    Любопитна е съпоставката с кабинета на Иван Костов. Той е бил на власт доста по-кратко време (1525 дни), но е постигнал почти същия резултат като Борисов – 391 км пътища, от тях 10 км магистрали. По-слаби са резултатите на правителството на Симеон Сакскобургготски с 214 км пътища. А последен с едва 157 километра е кабинетът “Станишев”.

    И още – по времето на Стамболов са изградени 529 км жп линии. Правителствата в най-новата ни история са много далеч от това постижение. Нови железопътни отсечки има само в актива на кабинета на Иван Костов” – 10 километра. Сега обаче се работи главно не по изграждането на нова железопътна инфраструктура, а по нейното модернизиране отново с европейски пари и именно на участъците, прокарвани в края на 19-и и началото на 20-и век.

    „Аз щях да я залея с асфалт тази държава. И въпреки всичко ще го направя“, думите са на Бойко Борисов в първите месеци на управлението му през 2010 г. През последния си мандат от 2017 г. до 2021 г. кабинетът „Борисов“ 3 е изградил още 72 км магистрали – 60 км от АМ „Струма“ и 11 км от АМ „Хемус“. Така трите кабинета на ГЕРБ събират общо 388 км магистрали.

    Важно е обаче да се уточни, че с рехабилитацията на пътища Борисов далеч изпреварва Стамболов и именно в това са най-сериозните постижения на трите му кабинета. Наскоро от ГЕРБ пресметнаха, че от 2014 г. до 2021 г. властта е ремонтирала 3815 км първокласни пътища. Реално това е близо 1/5 от всичките почти 20 хиляди километра републиканска пътна мрежа. Трябва да се отчете и фактът, че част от участъците, които бяха завършени в последната година или предстои да се завършат, са планирани и започнати именно при управлението на Борисов.

    Стамболов обаче остава като най-големият строител сред управниците ни и с цялостната си визия за градеж – докато е на власт в България са били вдигнати 1672 училища, 32 болници, 12 здания на банки, 38 обществени бани. Стават факт повечето жп гари у нас, както и пристанищата във Варна и Бургас, пощенските станции и читалищата в почти всички населени места.

    Отново в ерата на Стамболов са построени едни от най-красивите и значими обществени сгради като Народното събрание, БАН, Централна гара, БНБ. И е започнато изграждането на други ключови здания като Народния театър, Духовната семинария, Синодалната палата, Военния клуб и други.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  17. 17 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1192 Неутрално

    Ако доживеем да достроят магистралата, както вече сме в Шенген, дотам ще се стига за 2 часа и половина.

    "Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": Nessarox




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация

Последни галерии

Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #