За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Още по темата
Последни галерии

Фотогалерия: Световните снимки на деня - 5 септември 2025 г.

Фотогалерия: Армани – стилът на качеството

Ема Колева
Рейтинг: 2086 НеутралноМного красив град!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2789 НеутралноИма моменти в историята на Соун когато е контролиран от българи.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!dedoliben
Рейтинг: 2749 НеутралноДобре че са само моменти.
Солун в България нямаше да е Солун. "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
100
Рейтинг: 177 НеутралноАко е имало, добре че сега не е така!
rebelions
Рейтинг: 765 НеутралноМетрото на Неапол също се строи така, че древната архитектура, погребана под метри земя, да бъде интегрирана и видима, един от входовете минава покрай основите на гигантска стара кула.
И понеже строителството се проточва във времето, местните се шегуват, че строителите не строят метрото, а го търсят.
kalimanata
Рейтинг: 548 НеутралноДо коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":
Името ти не го ли пише на някой кенеф там?
DDR
Рейтинг: 607 РазстроеноДо коментар [#3] от "dedoliben":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?А представяш ли си Пловдив ако не беше в България, каква перла би бил?
Ама пуст късмет, анексиран незаконно от Княжеството...
danvan
Рейтинг: 7038 НеутралноКрасиво!
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Satbramasole
Рейтинг: 2277 НеутралноИмето на града дава цар Касандър, който го нарича на името на съпругата си Тесалоники, сестра на Александър Велики.
"На народите с къса памет преходите са им много дълги.." Тони Филипов, Д-рСолун винаги ми припомня "Тютюн" на Димов - когато Борис Морев иска да закупи цигарената фабрика на Кондоянис.
Обичам разходките из града, харесвам Солун - все пак имам роднини там. :)
freedom for ua
Рейтинг: 978 НеутралноСтроителството на метрото се проточи 20 г. само защото започна кризата в Гърция и имаше протести. Иначе щяха да го построят за отрицателно време. Те не го строиха като в София, на час по лъжичка от 80-те години и до сега.
Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.Разкопаха цял Солун и всички тунели се строяха наведнъж. Но започна кризата и започнаха протестите в Гърция и строежът на метрото беше спрян. Та затова се проточи 20 г.
freedom for ua
Рейтинг: 978 НеутралноЩо се отнася до разкопките, както виждате от снимките, всичко е консервирано във видът в който е намерено. А не да се надгражда над намереното и да се унищожава реално оригиналът, както се прави много често в България.
Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.freedom for ua
Рейтинг: 978 НеутралноПлажът на Солун, който е на краят на града е пълен само с руснаци. Гърците не ходят там на плаж. Гърците ходят извън града.
Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.Соколов
Рейтинг: 722 ВеселоДревен да, вкусен е въпрос на вкус, модерен със сигурност не е. А отностно гърците, те гледат на Солун и Халкидики (севера) с надсмешка. Там ходят балканджиите...та така.
Иначе хубава природа. Морски дарове на корем.
Big Ben
Рейтинг: 445 НеутралноДо коментар [#12] от "freedom for ua":
Who cares?
himler
Рейтинг: 170 НеутралноДо коментар [#3] от "dedoliben":
Дядо Либене, преди окупацията ни от руските вандали, България не е била такава! Колко години е управлявал Стамболов - 7. Тогава са построени 70% от сегашните жп линии! Той е видял, че не можем да си върнем териториите под турска власт с война и за това чрез прегоеори е съумял да облекчи положението на българите там! За съжаление и тогара руските изверги са заплашвали България с окупация и за това не сме могли да смачкаме Сърбия! При управници като Стамболо Солун щеше да е перла в българската корона! Пловдив, Варна Русе щяха да са много развити и прекрасни градове! Но при сегашното положение си мисля, че по-добре е било след първата световна да бяхме поделени от съседите ни!
dedoliben
Рейтинг: 2749 НеутралноДо коментар [#15] от "himler":
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIБраво макар и закъсняло аз не живея в форума за моя радост.
Още по радостен съм че и друг е забелязал че реално Стамболов е изградено всьо и вся с което можем да се гордеем.
Но не знаем за съжаление:
Правителството на Стефан Стамболов, а не това на Бойко Борисов е построило най-много пътища у нас. В края на 19-ти век българската власт предприема мащабна политика на градежи, включително и на знакови институции и сгради, изцяло по държавническата визия на Стамболов.
Според данните на НСИ към края на 2020 година у нас са изградени 806 км автомагистрали, 2883 км първокласни пътища, 4019 км второкласни и 12 209 км третокласна пътна мрежа – общо 19 917 км пътища. Разбира се в последните няколко десетилетия основните усилия на управляващите се насочват към рехабилитация на вече съществуващата пътна мрежа, но и в изграждането на нови трасета.
Стефан Стамболов е смятан за един от най-значимите управници на страната ни. Правителството му е назначено с указ на княз Фердинанд на 20 август 1887 г. Това е петият кабинет, който управлява младата българска държава след Освобождението. А управлението е сравнително продължително на фона на нестабилната политическа обстановка в края на 19-ти век – до 19 май 1994 г.
Българската стопанска камара прави любопитно сравнение кое българско правителство е изградило най-много километри пътища, жп линии, ВиК мрежа, обществени сгради?
През трите кабинета на премиера Бойко Борисов той многократно е обявявал като свой приоритет инфраструктурата и строителството на магистрали. Реално властта е била в неговите ръце 3605 дни, доста повече от мандата на Стефан Стамболов, който е управлявал общо 2464 дни.
От БСК съпоставят конкретни числа за строителните обекти и резултати от епохата на Стамболов и с последните няколко правителства от най-новата ни история преди Борисов – на Иван Костов, Симеон Сакскобургготски, Сергей Станишев. Те са избрани, защото са единствените с пълни мандати.
Според историческата справка по времето на Стамболов (1887-1894 г.) в следосвобожденска България са били построени 5343 км пътища.
За първите два мандата на Борисов от 2009 г. до 2013 г. и от 2014 г. до 2016 г., у нас са построени само 418 км пътища. От тях 316 км магистрали. Това е и времето на активно финансиране на инфраструктурните ни проекти от страна на Европа. Трябва да бъде отчетена и много по-съвременната техника и напреднали технологии, с които пътните строители разполагат повече от век по-късно.
Любопитна е съпоставката с кабинета на Иван Костов. Той е бил на власт доста по-кратко време (1525 дни), но е постигнал почти същия резултат като Борисов – 391 км пътища, от тях 10 км магистрали. По-слаби са резултатите на правителството на Симеон Сакскобургготски с 214 км пътища. А последен с едва 157 километра е кабинетът “Станишев”.
И още – по времето на Стамболов са изградени 529 км жп линии. Правителствата в най-новата ни история са много далеч от това постижение. Нови железопътни отсечки има само в актива на кабинета на Иван Костов” – 10 километра. Сега обаче се работи главно не по изграждането на нова железопътна инфраструктура, а по нейното модернизиране отново с европейски пари и именно на участъците, прокарвани в края на 19-и и началото на 20-и век.
„Аз щях да я залея с асфалт тази държава. И въпреки всичко ще го направя“, думите са на Бойко Борисов в първите месеци на управлението му през 2010 г. През последния си мандат от 2017 г. до 2021 г. кабинетът „Борисов“ 3 е изградил още 72 км магистрали – 60 км от АМ „Струма“ и 11 км от АМ „Хемус“. Така трите кабинета на ГЕРБ събират общо 388 км магистрали.
Важно е обаче да се уточни, че с рехабилитацията на пътища Борисов далеч изпреварва Стамболов и именно в това са най-сериозните постижения на трите му кабинета. Наскоро от ГЕРБ пресметнаха, че от 2014 г. до 2021 г. властта е ремонтирала 3815 км първокласни пътища. Реално това е близо 1/5 от всичките почти 20 хиляди километра републиканска пътна мрежа. Трябва да се отчете и фактът, че част от участъците, които бяха завършени в последната година или предстои да се завършат, са планирани и започнати именно при управлението на Борисов.
Стамболов обаче остава като най-големият строител сред управниците ни и с цялостната си визия за градеж – докато е на власт в България са били вдигнати 1672 училища, 32 болници, 12 здания на банки, 38 обществени бани. Стават факт повечето жп гари у нас, както и пристанищата във Варна и Бургас, пощенските станции и читалищата в почти всички населени места.
Отново в ерата на Стамболов са построени едни от най-красивите и значими обществени сгради като Народното събрание, БАН, Централна гара, БНБ. И е започнато изграждането на други ключови здания като Народния театър, Духовната семинария, Синодалната палата, Военния клуб и други.
nv
Рейтинг: 1192 НеутралноАко доживеем да достроят магистралата, както вече сме в Шенген, дотам ще се стига за 2 часа и половина.
"Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": Nessarox