Фотогалерия: Битката за Pecorino Romano

Reuters

Фотогалерия: Битката за Pecorino Romano

Цената му може да скочи рязко, ако настоящата 10% тарифа за стоки от ЕС, се увеличи до 30% от началото на август, както е обявено.

  • Производителите на Pecorino Romano, един от най-известните италиански хранителни продукти за износ, активно се борят срещу новите мита на Тръмп. Те биха повишили потребителските цени и значително намалили техния дял на експортния пазар.
    Производителите на Pecorino Romano, един от най-известните италиански хранителни продукти за износ, активно се борят срещу новите мита на Тръмп. Те биха повишили потребителските цени и значително намалили техния дял на експортния пазар.
  • Една от ключовите характеристики на Pecorino Romano е, че в Америка няма производство на сирене на базата на овче мляко, като италианското. Това означава, че продуктът не създава дисбаланс в местното производство, което е силен аргумент в преговорите за избягване на новите мита.
    Една от ключовите характеристики на Pecorino Romano е, че в Америка няма производство на сирене на базата на овче мляко, като италианското. Това означава, че продуктът не създава дисбаланс в местното производство, което е силен аргумент в преговорите за избягване на новите мита.
  • Джани Маоди, президент на Консорциума за защита на Pecorino Romano, подчертава дългогодишната връзка с американските потребители. Повече от 140 години сиренето е популярно в Съединените щати, като този пазар формира около 40% от неговия годишен износ.
    Джани Маоди, президент на Консорциума за защита на Pecorino Romano, подчертава дългогодишната връзка с американските потребители. Повече от 140 години сиренето е популярно в Съединените щати, като този пазар формира около 40% от неговия годишен износ.
  • За да защити своя продукт, консорциумът провежда разговори с кабинета на европейския комисар по земеделие и Службата на търговския представител на САЩ. Целта на тези преговори е да се обяснят характеристиките на Pecorino Romano и ползите за американския пазар, и така да се избегнат неблагоприятни тарифни промени.
    За да защити своя продукт, консорциумът провежда разговори с кабинета на европейския комисар по земеделие и Службата на търговския представител на САЩ. Целта на тези преговори е да се обяснят характеристиките на Pecorino Romano и ползите за американския пазар, и така да се избегнат неблагоприятни тарифни промени.
  • Джузепе Капуани, собственик на компанията за производство на Pecorino Romano "I Buonatavola", призовава за дипломатични и разумни преговори. Според него, Европа, политиците и предприемачите трябва да намерят решение на ситуацията, така че да защитят индустрията.
    Джузепе Капуани, собственик на компанията за производство на Pecorino Romano "I Buonatavola", призовава за дипломатични и разумни преговори. Според него, Европа, политиците и предприемачите трябва да намерят решение на ситуацията, така че да защитят индустрията.
  • В момента Pecorino Romano се продава в САЩ между 35 и 40 долара за килограм. Но тази цена може да скочи рязко, ако настоящата 10% тарифа за стоки от ЕС, се увеличи до 30% от началото на август, както е обявено.
    В момента Pecorino Romano се продава в САЩ между 35 и 40 долара за килограм. Но тази цена може да скочи рязко, ако настоящата 10% тарифа за стоки от ЕС, се увеличи до 30% от началото на август, както е обявено.
  • Най-големият риск от вдигането на тарифите е, че индустриалните купувачи, които представляват по-голямата част от продажбите в САЩ, ще преценят, че сиренето вече не е изгодно за тях. Това може да доведе до по-ниско потребление и дори до търсене на алтернативни продукти, което би било пагубно за производителите от Италия.
    Най-големият риск от вдигането на тарифите е, че индустриалните купувачи, които представляват по-голямата част от продажбите в САЩ, ще преценят, че сиренето вече не е изгодно за тях. Това може да доведе до по-ниско потребление и дори до търсене на алтернативни продукти, което би било пагубно за производителите от Италия.