За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Последни галерии

Фотогалерия: Световните снимки на деня - 5 септември 2025 г.

Фотогалерия: Армани – стилът на качеството

Полковник Паликъщов
Рейтинг: 2208 РазстроеноБерлин, в който живеят около 4 милиона души, е привлякъл 5.9 милиона посетители през първата половина на годината, което се равнява на 13.9 милиона нощувки, според статистическата служба на Берлин - Бранденбург. Това представлява спад от съответно 1.8% и 2.9% спрямо същия период на миналата година.
Снимка на прадядо ми ПАЛИКЪЩОВ, поборник._________________________________________________________
Дори туризмът в Германия е в "рецесия"?
В Берлин наемът на жилищата е поскъпнал много, понеже една част от жилищата стоят празни и се отдават само на туристи!
Костадин Иванов
Рейтинг: 3427 НеутралноЕдни реват от туристи, други за туристи..... Бях в Берлин преди 44 години, не може да не се е променил.
Еретикsim4o2
Рейтинг: 1959 НеутралноОсвен това мнозина отсядат в Бранденбург , където даже им е по-близо до някои забележителности ..
И според мен - в музеите и из дворците си е , както винаги..
Намаляха туристите за разните евенти : "Стрийт парад", фестивала "Лолапалуза Берлин", "Берлинале" и т.н.
Нинов
Рейтинг: 1543 НеутралноДо коментар [#2] от "Костадин Иванов":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Преди 44 г. си бил в Остберлин, който е само 1/3 от сегашния Берлин.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3427 НеутралноТака е, и ние, и времената бяхме различни. Еретик
Нинов
Рейтинг: 1543 НеутралноДо коментар [#5] от "Костадин Иванов":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Хората се качваха на телевизионната кула на Александър Плац да гледат как изглежда Вестберлин.... някакъв нереален съвсем друг свят.
danvan
Рейтинг: 7038 НеутралноИнтересно
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Satsim4o2
Рейтинг: 1959 Неутрално?????
То на запад се вижда най-вече Тиергартен , което си е най-обикновен парк ..
Иначе забележителностите - Унтер дер Линден, Музеуминзел с Ноес Музеум, Пергамон, Боде Музеум , Сан Суси , Бабелсберг - са си били в Изток ..
sim4o2
Рейтинг: 1959 Неутрално40% ..
nakokoren
Рейтинг: 384 НеутралноДо коментар [#6] от "Нинов":
Сега е още по-сюреалистичен. Имаш чувството, че си в Бангладеш. Само накичените навсякъде знамена с цветовете на дъгата контрастират на обстановката.
Нинов
Рейтинг: 1543 НеутралноДо коментар [#8] от "sim4o2":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Аз съм бил на тв.кула през 1970-те и 80-те.
Мнозинството от посетителите разглеждаше Вестберлин.
Виждаше се доста надалеко... улици, светещи реклами, осветени квартали, високоскоростни пътища с бързи автомобили с четиритактови двигатели.
sim4o2
Рейтинг: 1959 НеутралноКои ли ще да са били тези пътища?
В момента в града има една вътрешноградска магистрала - А100 , която обаче върви половината в Източен Берлин .. и е с ограничение до 100 км. май ..
Има ограниèние - сигурен съм, понеже имам маса снимки от нея и редовно плащам глоби ..
Може ни В96 сте гледали ??
Или Курфюрстердам? Ама тя си е с 70 км./ч
Костадин Иванов
Рейтинг: 3427 ВеселоИ аз съм се качвал, а спахме в хотел Щад Берлин, което за времето си беше гъзария. Ходихме в Пергамон музей и по някакви соц паметници. Момичетата обикаляха магазините като луди, аз мерех улиците и пиех бира. Еретик
Нинов
Рейтинг: 1543 НеутралноДо коментар [#12] от "sim4o2":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Ами другата половина на тази А100 е трябвало да съм видял.
Тогава много ясно се виждаше границата между източен и западен Берлин.
Вестберлин беше озарен от реклами, защото дори и най-малкото магазинче се е стремяло да привлече клиенти.
В Остберлин нямаше нужда от такива мероприятия.
Там се чакаше 20 год. ред за Вартбург и 10 г. за Трабант.
Нинов
Рейтинг: 1543 НеутралноДо коментар [#12] от "sim4o2":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Вътрешно‑градската автомагистрала A 100 в Берлин (Bundesautobahn 100) е започнала своето изграждане през 1950‑те години.
Първа копка е направена през април 1956 за участъка между Kurfürstendamm и Hohenzollerndamm .
Първите участъци са пуснати в експлоатация вече през 1958 година (между Kurfürstendamm и Hohenzollerndamm) .
През 1962 г. трасето получава официалния статут на автомагистрала (Автобан) .
От 1960 до края на 1960‑те са пуснати в експлоатация множество други сегменти – като 1961 (Funkturm до Hohenzollerndamm), 1962 (Charlottenburg до Kaiserdamm‑Süd), а 20 декември 1963 бележи завършек на ключов лъч, свързващ Charlottenburg‑Nord с AVUS и Halensee чрез Dreieck Funkturm .
iliev23
Рейтинг: 42 НеутралноДо коментар [#12] от "sim4o2":
Само да уточня - А100 е с ограничение 80км/ч. Нещо като софийското Цариградско шосе. Отчасти преминава по старата граница източен-западен Берлин (от Шьонефелд до Гренцалее), отчасти е изцяло в западен Берлин (от Гренцалее посока север).
Курфюрстендам е с ограничение максимум 50км/ч тъй като се намира в града.
Нинов
Рейтинг: 1543 НеутралноДо коментар [#16] от "iliev23":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.При създаването на ФРГ в началото не е имало ограничение на скоростта дори в населените места.
През 1949 г. е създадена Федерална република Германия (Западна Германия).
Автомобилният трафик е все още слаб, и в началото няма общонационално ограничение на скоростта извън населени места.
В градовете обаче остава ограничение от 50 km/h — въведено заради безопасността на пешеходците.
🔹 1970‑те: Петролната криза и нови регулации
Някои участъци от аутобани също имат лимити
След кризата, ограниченията се премахват, но:
Остава препоръчителната скорост от 130 km/h по аутобани (въведена през 1978 г.)
Постепенно се въвеждат ограничения по конкретни участъци от аутобаните (например заради шум, трафик, околна среда или опасни завои)
Нинов
Рейтинг: 1543 НеутралноДо коментар [#16] от "iliev23":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.В самото начало западногерманските политици са искали да дадат специални свободи на населението, преживяло строгата диктатура на Третия райх.
Били са премахнали абсолютно всички ограничения на скоростта, дори в населените места.
След това обаче бързо ги въвеждат, оставяйки извън населените места и накрая само аутобаните.
Нинов
Рейтинг: 1543 НеутралноДо коментар [#16] от "iliev23":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.През 1980 г. е нямало ограничение на скоростта на А100
Im Jahr 1980 galt auf der A100 (Berliner Stadtautobahn) grundsätzlich kein generelles Tempolimit.
Allerdings:
Seit 1978 war die sogenannte „Richtgeschwindigkeit“ von 130 km/h auf Autobahnen offiziell eingeführt.
➤ Das bedeutet: 130 km/h war empfohlen, aber nicht verpflichtend.
Полковник Паликъщов
Рейтинг: 2208 ВеселоНинов, и за камионите ли е важало? Спри се де!
Снимка на прадядо ми ПАЛИКЪЩОВ, поборник.
Нинов
Рейтинг: 1543 НеутралноДо коментар [#20] от "Полковник Паликъщов":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Щуцер, а за мотопеди няма ли да попиташ?
местоимение
Рейтинг: 557 Разстроено?...Беьитата, Китовете, Ьибите...да не свьшия? Вьеме е за неко уиБ.ЕН. УКваь...
По цвета на дрехите посрещат, по липсата на ум изпращат.sim4o2
Рейтинг: 1959 НеутралноТо и сега на много места скоростта е без ограничение ..
Напр. като стана дума за Берлин - А113 , А112 , А10 не помня да имат ограничения