За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Peni Nikol
Рейтинг: 1553 НеутралноЕ хайде сега, вчера добри, днес се влошават.
Да се ядосвате е равнозначно на това да държите горещ въглен с идеята да го хвърлите по някой друг.svoboden
Рейтинг: 1087 НеутралноНинова сега срещу Момчил Неков и Станишев ли скача!?
Vorknkx
Рейтинг: 443 ВеселоНякой се пука от яд, че ситуацията се разреши задоволително и сега няма да може да трупа политически дивиденти от чуждото недоволство :D
paf
Рейтинг: 785 НеутралноТози път КН е права. Прекалено сме наивни и рано надухме фанфарите.
karabastun
Рейтинг: 1127 ЛюбопитноТо това беше ясно - да не би някой да се е надявал - че едрите френски превозвачи са се закахърили да подобряват условията на българските ТИРаджии...!
[email protected]Реми
Рейтинг: 352 НеутралноНе завиждам на мъжа на такава жена. Хронична незадоволеност...каквото и да се случи, тя все разочарована. Ужас! Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
palav_nik
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#6] от "Реми":
Другарката е в деликатна възраст.
neut
Рейтинг: 165 Неутрално
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest"Вчера не биваше да се хвърлят фойерверки и пиар акции."
Не бива, разбира се. Трябва да се работи за хората, но първо се мисли за личния интерес
plamen_b
Рейтинг: 563 Неутрално"Трябва да се търсят съмишленици сред малките държави, чиито интереси са засегнати"
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)Всъщност, трябва да се търсят съмишленици сред по-бедните държави (независимо дали са малки или големи). Полша и Румъния не са малки държави, но полски и румънски (както и словашки и други) тирове са заляли магистралите в Германия, Франция, Холандия или Белгия. С по-ниски заплати на шофьорите те могат да се конкурират с тировете от тези страни за товарни превози както вътре в тях, така и между тях.
Свинчуга
Рейтинг: 1063 НеутралноКако Курнелио, ама вие нали бяхте социалисти, откога сте по-загрижени за собствениците на транспортни фирми, отколкото за самите тираджии, странна работа...
Обичам да грухтя и плюскам.yavooor
Рейтинг: 767 НеутралноФакт е, че ако фирмите се пререгистрират в Турция или Русия, ще са по-добре.
niakoi_si
Рейтинг: 583 НеутралноДо коментар [#5] от "karabastun":
Какви едри френски превозвачи, бе бастун. Ти имаш ли идея кой кой е в тоя бизнес?
Родолюбец
Рейтинг: 898 ВеселоАми кой им пречи да се регистрират там? 61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
The sphere
Рейтинг: 733 НеутралноКурнич, защо не си гледаш манджите и прическата? Не коментирай неща, които не разбираш.
"Социализма свършва, когато свършат парите на другите."aralambi
Рейтинг: 531 НеутралноНовата любимка на Дневник - видната юрисконсултка от Крушовица, пак не е разбрала за какво става въпрос и ръси поредните лъжи. Връщането на камионите важи за т.н. "каботажни превози" - когато камиони от страна в Изт.Европа извършват вътрешни превози в западноевропейска страна. Което си е дискриминация за нашите страни и противоречи на принципите за общ пазар. За камиони, които извършват международни превози, примерно от България за Португалия, това не важи, ще се върнат когато си свършат работата. В групата за натиск от българските евродепутати най-активни са били Андрей Новаков - ГЕРБ, Ангел Джамбазки - ВМРО и Петър Курумбашев - БСП. Корнелийка сигурно не е разбрала, че и нейният депутат Курумбашев е участвал в акцията, или се прави, че не е разбрала.
Yard
Рейтинг: 1316 НеутралноВ БСП само П-то е вярно. Нито са българска, нито социалистическа.
truly
Рейтинг: 538 НеутралноДо коментар [#15] от "aralambi":
Дай да видим къде пише, че е само за каботажите? Говори се регламента за общите правила в транспорта. За каботажите ще има други ограничения. Дано да не е права Нинова, все пак не са гласувани окончателните текстове, но ми се струва, че подраниха с веселбата и удрянето в гърдите.
palav_nik
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#16] от "Yard"
Ако се вярва на класикът Кутев, който е спец по венерическите болести и за П-то не е сигурно.
vassilun
Рейтинг: 4569 ЛюбопитноДо коментар [#11] от "yavooor":
И защо да е факт?
Адвокат на дявола
Рейтинг: 217 ЛюбопитноДо коментар [#6] от "Реми":
The Tenth ManДаже не е циганка, сега на Вас какво ви се е случило, за да сте намразили пък тази госпожа?
aralambi
Рейтинг: 531 НеутралноЕто ти част от решенията на Транспортната комисия
"Posted workers rules on “equal pay for equal work” would apply to drivers during cabotage operations, providing clarity for operators and ensuring equal conditions for drivers. Transport Committee MEPs voted against a proposal to include also international transport in this obligation. "
"Time limits for cabotage
Transport MEPs propose that cabotage operations are allowed in the member state where an international delivery was made or in a contiguous member state, on the way back to the haulier’s member state of registration, for a total of seven days.
Within the 7 day period, cabotage operations in one member state should be limited to 48 hours, to prevent these from being carried out on a systematic basis that distorts national markets.
Cabotage would not be allowed in the same country before 72 hours have passed after the return of the truck to its member state of registration."
Ето и линк, да си прочетеш цялото решение:
http://www.europarl.europa.eu/news/en/press-room/20180604IPR04916/new-rules-on-working-conditions-and-and-competition-in-road-transport
aralambi
Рейтинг: 531 НеутралноДо коментар [#17] от "truly":
А за фанфарите е вярно, но никой не е казал, че решенията са окончателни. Всички наши евродепутати казаха в интервютата, че това е само първа стъпк и ще има още доста работа по въпроса.
vassilun
Рейтинг: 4569 ЛюбопитноНека се повторя. Какво поиска Макрон? Макрон поиска намаляване (а не премахване) на нелоялна конкуренция. Българските фирми имат право на превози от Белгия до Франция, например. Неограничени по никакъв начин. Френските и белгийските шофьори са на заплата от (примерно) €2500. Българските - €1500. Макрон поиска след определен период на командировка българските шофьори да бъдат ОСИГУРЯВАНИ (а не да им се плащат такива заплати) на нивото на техните френски и белгийски колеги. Нека някой ме убеди, че това е лошо за българските шофьори! А пък иначе много форумци пишат за българските "робовладелци", които не плащат адекватни заплати!
truly
Рейтинг: 538 НеутралноДо коментар [#21] от "aralambi":
Тук са точно ограниченията за каботажните превози. Но текстът за завръщане до мястото на регистрация не е там.
гошо
Рейтинг: 165 РазстроеноДо коментар [#23] от "vassilun":
гошоако наистина приемат регулациите на Макрон , няма да има нужда никой да те убеждава в нищо
truly
Рейтинг: 538 НеутралноДо коментар [#23] от "vassilun":
Лошо е за българските фирми. Губят конкурентно предимство. Колкото до шофьорите, нямат никакви ограничения да отидат да работят за някого в Западна Европа - някои го правят. Не работят по-малко обаче, а и парите не са кой знае колко повече, а се прибират при семействата си по-рядко.
kihano
Рейтинг: 374 НеутралноРазбира се че ще се влошат. Западняците каквото са си наумили го правят без да се съобразяват с когото и да било. Малко са ни цакали до сега, та сега да се стъписат. Нема да стане!
Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм! Звездец идёт по плану.Роси
Рейтинг: 5323 НеутралноТе ни цакали, а ние какво правехме досега,
todor
Рейтинг: 74 ВеселоЯ, какъв дует си спретнаха кака кури и червения зам. министър на транспорта Петърнейчев. И не, назначени с куфарчета, червени бизнесмени няма. Вервайте ми.
Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.vassilun
Рейтинг: 4569 ЛюбопитноДо коментар [#25] от "гошо":
Защо?
Изо Дзадзе
Рейтинг: 2159 НеутралноКурнелия явно пак не е в час, или за пореден път просто се прави на голяма защитничка на хората и бизнеса. Както се е загрижила, да не вземе да внесе законопроект да има по-евтини проститутки по магистралите, че да им е готино на тираджиите!
Медведев, Дмитрий Анатольевич, очевАдно е решил след време като го съди международния трибунал в Хага да се обяви за НЕВМЕНЯЕМ, и затова в момента дрънка такива безумици, подготвя си защитата.vassilun
Рейтинг: 4569 ЛюбопитноДо коментар [#26] от "truly":
"Конкурентното предимство" на българските фирми е точно заради по-ниските заплати на шофьорите. Ама нали искате българските предприемачи да плащат европейски заплати?! Или не го искате това?
Valentin Ianev
Рейтинг: 575 НеутралноГоворих с трима тираджии и те до един подържат закона Макрон.Малко се обърках,какво става в българската република.
kihano
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#28] от "Роси":
Ами каквото и сега - викате "Браво", "А така", "още може", "аферим машалах" и т.н. и кълвете на фалшиви "ценности".
Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм! Звездец идёт по плану.
tck09551132
Рейтинг: 12 ЛюбопитноДо коментар [#13] от "Родолюбец"И къде ще си плащат
данъците тогава?Пак ли там??
vassilun
Рейтинг: 4569 ЛюбопитноДо коментар [#27] от "kihano":
Да. Много ни "цакат" от ЕС с милиарди евро по еврофондовете! Само за софийското метро са платили €1 милиард! Това се нарича "цакане"! А платеното за ненужни реактори се норича "руска, братска помощ"! Нали? 🤣
truly
Рейтинг: 538 НеутралноДо коментар [#32] от "vassilun":
Защо не поискаш първо чуждите инвеститори да плащат европейски заплати у нас? Май ще вдигнат платната набързо. По-ниските заплати са конкурентно предимство. Като нямаме друго, с това ще се борим.
kihano
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#36] от "vassilun":
Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм! Звездец идёт по плану.Ха ха, тия жалки стотинки, дето ни "дават" от ЕС не могат да компенсират и 1% от загубеното поради липса на икономическо развитие. Дават ни едни пари за да затъпяваме и да стоим бедни и ние се радваме. Ей това е цакането, и както написах - искате още и кълвете на фалшиви ценности, като тия "европомощи". От тях само бюрокрация и котупция, нищо повече.
vassilun
Рейтинг: 4569 ЛюбопитноДо коментар [#37] от "truly":
Искам го! Но не е ли истина, че мнозина от форума насгояват българските предприемачи да плащат европейски заплати, а същите тези хора подкрепят "конкурентното" предимство на ниските заплати в България? Противоречие не намирате ли?
vassilun
Рейтинг: 4569 ЛюбопитноДо коментар [#38] от "kihano":
"Липса на икономическо развитие"!? Знаете ли с колко е нараснал БВП за 10 години в ЕС?
galiwer1880
Рейтинг: 505 НеутралноДо коментар [#6] от "Реми":
Тя сама си е избрала тази роля и изглежда и харесва страшни,що така се вживява в нея.
Martin Banevski
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#38] от "kihano":
Еха значи "тези жалки жълти стотинки" който се изразяват в милиарди евро са причина за "липса на икономическо развитие .И този зъл и лош ЕС . Без него "икономическото развитие " щеше да е титанично и огромно точно както на титаничните икономики и световни лидери като Молдова ,Македония и няколко други имащи щастието да са извън злия ЕС .Естествено "икономическото развитие " щеше да е титанично само с "братската помощ" и могъщата рубла .
penetrating
Рейтинг: 5400 НеутралноЧашата е наполовина празна :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertkihano
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#40] от "vassilun":
Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм! Звездец идёт по плану.Недостатъчно! А и какво ни грее ЕС? ЕС не е хомогенен. Ако растем с еднаква скорост с развитите икономики никога няма да ги стигнем, т.е. ще си стоим бедни и тъпи. Както и до сега и ще кълвем на фалшиви ценности каро сартежа на БВП в ЕС или бойковите 4% растеж.
А нещата са съвсем други! Конкурентноспособност се гради зад стените на протекция, а не в свободен пазар с по-напреднали икономики. Само че това няма откъде да го знаете, щото малко се интересувате и не четете каквото трябва, а нашите европейски роднини, от семейството де, само ни промиват мозъците с фалшиви ценности като свободен пазар и ненамеса на държавата в икономиката. Но ние кълвем на фалшиви ценности, че и на лъженауки. Та най-големия проблем на нашето икономическо развитие е членството ни в ЕС. А за да бъде прецакването още по-голямо, сега искат да ни вкарат и в еврозоната. Е и ние искаме, как да не искаме, нали кълвем на фалшиви ценности.
Докато не се преориентираме изцяло към Русия и Китай оправия няма да има, а дори и като се преориентираме гаранции пак няма. Щото като правиш глупоти накудето и да се обърнеш все тая.
One Hour
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#15] от "aralambi":
Ти какво разбра от "пакет мобилност"?
Че всичко е ок за нас ли?
Или че държавите от "първа скорост" не можейки да наложат примерно повишаване на заплатите на шофьорите от България и така да изравнят конкурентоспособността го правят чрез завишаване на съпътстващите разходи по дейността- хотели, паркинги, връщане на 3 седмици (точно 21 дни) на автомобила в страната.
Е га ти тъпанарията, паркингите за ТиР са извън населени места, хотелите вътре, следва източена нафта и куп други разходи за придвижване и храна, които собственика превозвач трябва да плати.
Попитайте обикновен междунороден шофьор за да ви го обясни.
Целта е само една- понижаване конкурентността на нашите фирми, като им се натрисат ненужни разходи.
Малцина биха издържали.
"Победили" Маркрон мижитурковците.
Нищо не са направили освен че не се прие за командировките, които така или иначе имаха масов отпор и без нас.
Събудете се!
karatista
Рейтинг: 211 НеутралноМи много ясно бе булка, така ли се водят преговори? Крясъци, викове и тропане по масата? Много ясно, че с такова държане ще ти влошат условията, вместо да ги подобрят. Ганьовска му работа. Седни кротко, предложи нещо разумно по средата, пък виж как ще тръгнат нещата, а не тръгнали и не щем, та не щем. Е наиграхте се, че и от ЕС бяха тръгнали да излизат, ако не била тяхната. Алекоооо стани ги виж тия убостници
We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!vassilun
Рейтинг: 4569 ЛюбопитноДо коментар [#44] от "kihano":
Коя страна извън ЕС е по-добре от България? Коя страна в еврозоната е по-зле от България? Лесни въпроси, нали?
vassilun
Рейтинг: 4569 НеутралноДо коментар [#44] от "kihano":
Страните "с протекция" Венецуела, Куба, КНДР са най-конкупентноспособните в света! А отворените икономики като Ю. Корея, Канада, Австралия са на дъното по конкурентноспособност! Нали?
vassilun
Рейтинг: 4569 НеутралноДо коментар [#37] от "truly":
Елементарно, Уотсън (Truly)! Ако чуждите инвеститори в България започнат да плащат европейски заплати на работниците си, то кой ще работи за "мизерните" заплати, давани от българските "чорбаджии"?
Реми
Рейтинг: 352 НеутралноКоте, хващаш ме в лош момент за заяждане...айде да го отложим за утре? Извини ме, сбърках в преценката си... не си "логика", просот едно младо момиче с добро образование...остарявам и греша. лека нощ! Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Реми
Рейтинг: 352 НеутралноДо коментар [#51] от "Ира Кузнецова":
Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещетоА ве курве, объркало си сайтовете...
angeles
Рейтинг: 875 ВеселоДо коментар [#52] от "Реми":Що бе како,очно на място си 😂😂😂
mop36557620
Рейтинг: 29 НеутралноИ кво стана последно - пакета Макрон не е приет за ЕС.
Fred
Рейтинг: 531 НеутралноНинова не ми е симпатична а за БСП никога няма да гласувам. Но аз още вчера изразих съмнения за празничните фойерверки които хвърляше онзи евродепутат.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.Първо, нямам им никакво доверие на тези евродепутати, с много малки изключение те са партиен слугинаж и то от големият калибър, не се пуска случаен човек на благинките в Брюксел.
Второ, приказките как Макрон клекнал пред чутовните ни евродепутати са смешни и жалки. Вероятността те да са свалили гащите и хванали за пръстите пред него е много по-голяма. Така че чакам мнението на превозвачите, те най-добре знаят интереса си и какво точно става.
Fred
Рейтинг: 531 НеутралноТова е възможно само за достатъчно големи държави. Които имат достатъчно голям вътрешен пазар за да е ефективно производството поради големите серии. За малки държави като нашата е задължително да са експортно ориентирани. За да постигнат голямата серия която пък дава ефективността. Само че ако си затворим вътрешният пазар с протекции същото ще направят и другите спрямо нас. И следва край на експорта, съответно мижаво производство и край на развитието.
То звучи много съблазнително, за себе си вътрешният пазар с протекции а чуждите отворени. Да ама никой няма да се съгласи, и те ще затворят вътрешните си пазари за на. И като се има предвид, че техните пазари са големи а нашият малък ясно е кой ще е губещият. Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
historama
Рейтинг: 635 НеутралноЩе разбиваме Макрон на пух и прах, или ще защитаваме интересите на шофьорите на ТИРове в Европа?
Не съм убеден, че интересите на фирмаджиите-транспортьори съвпадат с тези на шофьорите!
volarok
Рейтинг: 890 НеутралноКорни за превозвачите или за шофьорите се е загрижила?...
shumkar
Рейтинг: 329 Неутралношофьорите? Кучета ги яли. Макрон е главния враг на ломската селищна с-ма
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2612 НеутралноМакрон е честолюбив и няма да прости подобно простотии на герберастията. Очаквайте още тесли от Макрон.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!nik_77.
Рейтинг: 269 НеутралноЕдин момент, № 44. Значи докато не се ориентираме изцяло към Русия, няма управия? И за къде повече да се ориентираме? Енергетика, горива, медии, политици, бизнесмени, граждански сдружения, всичко е ориентирано натам. Ведно със службите и съдебната власт. Правителството се крепи поради благоволението на Русия. Ако Борисов бе ядосал Путин и не му се бе заизвинявал, утре оня щеше да дръпне Сидеров и Каракачанов и - няма правителство. Кои бяха съсобственици в КТБ? Руснаците и някакъв неясен омански фонд. Какво бе казал безнесменът Петър Христов преди да го убият? В България бизнес не може да се прави без благоволението на Делян Пеевски. Същият за когото руснаците ангажираха най-добрата правна кантора в Москва - филиал на "Морган Люис", до го брани. И пр. Та, за къде повече? Връзките с Евросъюза се свеждат до милиардите, които текат от там. Е, размахват ни пръст от време на време, че сме корумпирани и не щем да реформираме съдебната система, но, до там... От Русия диктат, изнудване, нови и нови претенции, съдебни дела за милиарди. За къде повече, № 44?
truly
Рейтинг: 538 НеутралноДо коментар [#49] от "vassilun":
Ще повторя тогава, защото явно не си разбрал. Чуждите инвеститори няма как да плащат европейски заплати. Те са тук именно заради ниските възнаграждения. И не разбирам негативното ти отношение към българските предприемачи. Това са хората, които създават работни места, плащат данъци и движат страната напред. А заплатите са такива, каквито позволява пазарът. Направи собствен бизнес, назначи поне няколко човека и тогава се върни да даваш акъл от клавиатурата.
ppopov_67
Рейтинг: 785 НеутралноИстината си е истина, дори и когато е излязла от устата на г-жата.
А тя е, че оная вечер Рапонът и неговото министърче ни баламосваха 15 минути по телевизиите.
Да е сефте, та да се учудим.
Защото отдавна сме привикнали към техните изцепки и откровени лъжи.
Докога ще ги търпим бе братя?
selqnin
Рейтинг: 833 НеутралноПрекрасно е човек да е"специалист" по всичко!
Понякога тази "експертиза", обаче го прави за смях!
Корни, успокой се не се очертава да спечелиш избори някога!!!
Родолюбец
Рейтинг: 898 ВеселоНещо не си разбрал. ТЕ искат българските фирми да плащат НЕ европейски заплати, а по-голям "членски внос". 61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
Родолюбец
Рейтинг: 898 ВеселоТ.е. няма да ни продаде Рафали и кУрвети? 61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2612 НеутралноДо коментар [#66] от "Родолюбец":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!почакай и ще се убедиш. не е смешно.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2612 ВеселоДо коментар [#64] от "selqnin":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!по-учена е от винету.
kihano
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#48] от "vassilun":
Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм! Звездец идёт по плану.Нищо не разбираш, ама нищо. Е ще ти подам сламка - чети икономическа история. Казах ти, конкурентнособност се гради зад стените на протекция, като се спазват още около 7 правила едновременно. Ю. Корея, Тайван, Япония, за да са отверени и конкурентноспособни днес, са прекарали по 40 години (Япония около 70) зад стените на протекционизъм. Същото са правили Германия (откакто сключват митническия съюз), Фреанция, САЩ (след гражданската война), Великобритания (от 16-век насам) и всички расвити днес страни. Протекционизма пада, когато си постигнал конкурентноспособнст, а не преди това. Ако отвориш предварително става това което ние направихме - деиндустриализация. Ама както казах, трябва да се спазват и други правила. След ВСВ почти всички страни тръгват с протекционизъм и замяна на вноса, ама финансират индустриализация с чужди заеми - така нарушават второто правило - никакви чужди заеми! Затова качването на лихвите през 80-те ги хвърли в ръцете на МВФ и СБ, които им наложиха свободен пазар като условие за нови заеми. Свободния пазар ги върна отново в калта. Типичен пример - Мексико.
Ама като ви разправям, малко четете още по-малко мислите. Налапали сте евролъжите и кълвете на фалшиви ценности.