Кампанията за европейските избори е "направи си сам"

Политически партии, които имат шанс за евродепутати, си правят сами кампанията за европейските избори, без да разчитат на външни стратези и консултанти. Или поне така твърдят представители на повечето политически сили. Дали наистина е така, ще се разбере частично, след като договорите им за разходи бъдат представени пред Сметната палата и бъдат публикувани. На този фон се отличава само "Демократична България", в която всеки кандидат за европейски депутат води агитация за преференциално гласуване и ползва и външни консултанти.
Стратегията на ГЕРБ - резултат на партийната мисъл
Лидер на предизборния щаб на ГЕРБ е Цветан Цветанов, който напусна парламента и поста водач на групата депутати на партията, след като избухна "апартаментгейт". Цветанов все още е заместник-председател на партията, а премиерът Бойко Борисов даде да се разбере, че дали ще запази поста си ще зависи от резултатите на изборите. От ГЕРБ казват, че не разчитат на външни пиар стратези и рекламни агенции, а всички идеи идват от щаба. Отговорник по криейтива е Елен Герджиков, който е председател на Столичния общински съвет. Областният координатор на ГЕРБ Цецо Паунов отговаря за социологията. Хора от щаба напомнят, че решенията зависят от премиера Бойко Борисов, който давал идеи и разпореждания.
Във ВМРО си правели всичко сами
Във ВМРО си правим всичко сами, каза председателят на предизборния щаб Юлиян Ангелов. Той е на второ място в листата на кандидатите за европарламента на ВМРО. Идеите и стратегиите се мислели в предизборния щаб, като екипът имал години опит в изборите. Нямали сключени договори с външни агенции. Ангелов каза още, че ползват само публични данни от социологически агенции.
И в БСП не ползвали консултанти, но тествали слогана си
Официално от "Позитано" 20 казват, че не работят с външни консултанти за предизборната кампания. Идеите са на предизборния щаб и екипа на зам.-председателя по организационните въпроси в БСП Кирил Добрев. Слоганът "Справедливост сега" обаче е тестван със социологическо проучване, допълват социалисти. Партийци често се допитвали до социолози и политолози за съвети и мнение как върви кампанията. "Гвоздеят" в кампанията на БСП са критики срещу управлението на ГЕРБ.
ДПС - традиционно, но и експериментално
Политици от ДПС казват, че решенията за изборите, в т.ч. и за предизборната кампания, се вземат от тясното ръководство на партията. Концепцията се съгласувала с почетния председател Ахмед Доган. Той експериментирал дали ще успее да консолидира 300-400 хил. гласа без всички избираеми места да са за етнически турци, предположи неотдавна бившият депутат от движението Мехмед Дикме.
Традиционно т.нар. Централен лъч на движението обикаля в страната, за да представя визията си за Европа и кандидатите си за евродепутати. "Ние залагаме на младите" е слоганът на Движението.
От години за пиара на ДПС се грижи настоящият депутат Велислава Кръстева.
"Демократична България" разчита на доброволци и преференциална кампания
Кампанията на "Демократична България" е на улицата и се прави от доброволци и активисти, разказа източник от кухнята на обединението на ДСБ, "Да, България" и "Зелено движение". Доброволците са очи в очи с потенциалните избиратели, раздават се флаъри и записват застъпници.
"Демократична България" залага на силна преференциална кампания и голяма част от кандидатите им използват консултанти за стратегиите си и връзки с общественост и медии. Имат собствени послания и материали, каквато е практиката в развитите демокрации. Решенията за цялостната кампания на коалицията се взимат от общия предизборен щаб.
Кампанията на коалицията залага и на силно присъствие в социалните мрежи - фейсбук, издава се и вестник.