Кампанията за европейските избори е "направи си сам"

Кампанията за европейските избори е "направи си сам"

Дали кампаниите за европейските избори са били ефективни ще се разбере на на 26 май.
Дали кампаниите за европейските избори са били ефективни ще се разбере на на 26 май.
Политически партии, които имат шанс за евродепутати, си правят сами кампанията за европейските избори, без да разчитат на външни стратези и консултанти. Или поне така твърдят представители на повечето политически сили. Дали наистина е така, ще се разбере частично, след като договорите им за разходи бъдат представени пред Сметната палата и бъдат публикувани. На този фон се отличава само "Демократична България", в която всеки кандидат за европейски депутат води агитация за преференциално гласуване и ползва и външни консултанти.
Стратегията на ГЕРБ - резултат на партийната мисъл
Лидер на предизборния щаб на ГЕРБ е Цветан Цветанов, който напусна парламента и поста водач на групата депутати на партията, след като избухна "апартаментгейт". Цветанов все още е заместник-председател на партията, а премиерът Бойко Борисов даде да се разбере, че дали ще запази поста си ще зависи от резултатите на изборите. От ГЕРБ казват, че не разчитат на външни пиар стратези и рекламни агенции, а всички идеи идват от щаба. Отговорник по криейтива е Елен Герджиков, който е председател на Столичния общински съвет. Областният координатор на ГЕРБ Цецо Паунов отговаря за социологията. Хора от щаба напомнят, че решенията зависят от премиера Бойко Борисов, който давал идеи и разпореждания.
Във ВМРО си правели всичко сами
Във ВМРО си правим всичко сами, каза председателят на предизборния щаб Юлиян Ангелов. Той е на второ място в листата на кандидатите за европарламента на ВМРО. Идеите и стратегиите се мислели в предизборния щаб, като екипът имал години опит в изборите. Нямали сключени договори с външни агенции. Ангелов каза още, че ползват само публични данни от социологически агенции.
И в БСП не ползвали консултанти, но тествали слогана си
Официално от "Позитано" 20 казват, че не работят с външни консултанти за предизборната кампания. Идеите са на предизборния щаб и екипа на зам.-председателя по организационните въпроси в БСП Кирил Добрев. Слоганът "Справедливост сега" обаче е тестван със социологическо проучване, допълват социалисти. Партийци често се допитвали до социолози и политолози за съвети и мнение как върви кампанията. "Гвоздеят" в кампанията на БСП са критики срещу управлението на ГЕРБ.
ДПС - традиционно, но и експериментално
Политици от ДПС казват, че решенията за изборите, в т.ч. и за предизборната кампания, се вземат от тясното ръководство на партията. Концепцията се съгласувала с почетния председател Ахмед Доган. Той експериментирал дали ще успее да консолидира 300-400 хил. гласа без всички избираеми места да са за етнически турци, предположи неотдавна бившият депутат от движението Мехмед Дикме.
Традиционно т.нар. Централен лъч на движението обикаля в страната, за да представя визията си за Европа и кандидатите си за евродепутати. "Ние залагаме на младите" е слоганът на Движението.
От години за пиара на ДПС се грижи настоящият депутат Велислава Кръстева.
"Демократична България" разчита на доброволци и преференциална кампания
Кампанията на "Демократична България" е на улицата и се прави от доброволци и активисти, разказа източник от кухнята на обединението на ДСБ, "Да, България" и "Зелено движение". Доброволците са очи в очи с потенциалните избиратели, раздават се флаъри и записват застъпници.
"Демократична България" залага на силна преференциална кампания и голяма част от кандидатите им използват консултанти за стратегиите си и връзки с общественост и медии. Имат собствени послания и материали, каквато е практиката в развитите демокрации. Решенията за цялостната кампания на коалицията се взимат от общия предизборен щаб.
Кампанията на коалицията залага и на силно присъствие в социалните мрежи - фейсбук, издава се и вестник.