Политическата ситуация в България предизвиква основно разочарование и гняв, твърди проучване

Разочарование и гняв. Това са двете основни емоции, които предизвиква политическата ситуация към момента в България, показва проучване на агенция "Маркет линкс". То е проведено по поръчка на Би Ти Ви в периода 30 март - 7 април сред 1046 пълнолетни лица.
Според него разочаровани са 48% от анкетираните, а гневни 18%. Тревога усещат 14% от хората, а страх и заплаха по 4 процентни пункта.

"Галъп": На изборите две в едно по-голям ще е интересът към парламентарните
Едва 5% виждат надежда, а 2% спокойствие. Отговорите сигурност и щастие не срещат никаква подкрепа.
Парламент и правителство получават тройка
Поглед към работата на парламента и правителството показва, че по приетата в училищата скала от 2 до 6 избирателите им пишат съответно 2.8 за правителството и 2.7 за парламента.
Симпатизантите на "Продължаваме промяната - Демократична България" обяснимо оценяват по-високо кабинета - 4.2, а Народното събрание получава 3.3.
В същото време избирателите на ГЕРБ-СДС пък поставят 2.8 и на двете институции.
Без промени в електоралните нагласи
Като цяло доверието в Народното събраните спада от 15% през септември до 9% през март. Доверието в кабинета се държи около 20% от септември до февруари, за да се срине до 14% през март.

Поредните избори: Най-важните срокове за европейския и националния вот
Нагласите за гласуване пък показват, че след новите избори вероятно ще имаме сходна картината с тази от предходните.
Сред твърдо решилите да гласуват, каквито са 41% от анкетираните, гласа си за ГЕРБ-СДС биха дали 25.5% от хората. "Продължаваме промяната - Демократична България" биха получили 17.1%, а ДПС 11.8%. Следват "Възраждане" (10.3%), БСП (8.7%) и "Има такъв народ" (3.9%).
Освен 41% твърдо решени да гласуват 22% от анкетираните казват, че по-скоро биха гласували, 18% не могат да преценят към момента, 7% по-скоро не биха отишли до урните и 12% твърдо няма да упражнят правото си на вот.
Изследването е финансирано и реализирано съвместно от bTV и "Маркет Линкс", проведено е сред 1046 души над 18 г. между 30 март и 7 април чрез пряко лично интервю и онлайн анкета. |