Сдружението на издателите на бизнес софтуер стартира информационна кампания

Сдружението на издателите на бизнес софтуер стартира информационна кампания

На 28 април 2009 г. под надслов "Сериозният бизнес работи с лицензиран софтуер... А вие?" стартира инициатива на Сдружението на издателите на бизнес софтуер (BSA) /The Business Software Alliance (BSA). Кампанията се явява продължение на многогодишните усилия на сдружението за информиране на бизнеса и широката общественост относно културата на потребление на лицензиран бизнес софтуер сред малките и средни предприятия чрез въвеждането на система за ефективно управление на софтуерните активи. Създаването на уважение към продуктите на интелектуалния труд и повишаване на бизнес етиката сред търговските дружества в ИT сектора са също сред целите и задачите на инициативата.
Началото на кампанията съвпада с отбелязването на Световния ден на интелектуалната собственост – 26 април, и организирания по този повод на 27 април т.г. тържествен коктейл с участието на Н.П. Посланика на САЩ Нанси Макълдауни. "Борбата за закрила на интелектуалната собственост е от такава важност, защото докосва самата същина на човешкия труд. Ако за миг се замислим за най-големите сили в нашия живот и най-съществените постижения в историята на човечеството – те не са политическото влияние или военната мощ, нито дори огромното материално богатство. Напротив, нещата, които са променили из основи нашия свят, които са вдъхновявали милиони хора и са били движеща сила за цели нации - това са идеите", сподели Нейно Превъзходителство с присъстващите на церемонията.
Събитието се проведе в продължение на миналогодишната инициатива по връчване на Първите годишни награди за принос в закрилата на интелектуалната собственост и бе организирано от новосъздаденото Сдружение "Интелектуална собственост".
        "Закрилата на интелектуалната собственост е обща отговорност на публичния и частния сектор. Смятам, че всяка една държава, която осъзнава важността на творчеството и иновациите за развитието на националната икономика и културна идентичност, трябва да изгради стройна система от ефективни законодателни и правоприлагащи мерки за закрила на интелектуалната собственост и да полага усилия за повишаване на общественото уважение към творческия труд и неговите резултати. Вярвам, че бизнесът от своя страна, ще сътрудничи на държавата в това нейно усилие чрез своите механизми за въздействие и ще предлага на обществото практически решения и информация относно своите продукти и тяхното законосъобразно потребление." заяви министърът на културата на Р България и председател на Съвета за защита на интелектуалната собственост проф. Стефан Данаилов в специално изявление, дадено по повод началото на кампанията.
Негативната оценка относно степента на закрила на правата от областта на интелектуалната собственост в България, дадена от Международния алианс за интелектуална собственост (IIPA) в Годишния доклад за 2008 г. също е един от поводите за започване на тазгодишната кампания. Необходимостта от запознаване на бизнеса и обществеността с рисковете от използването на нелицензиран софтуер, които рефлектират не само върху развитието на ИT сектора, но и върху развитието на националната икономика и имиджа на страната като цяло, особено в условията на финансова криза, e сред акцентите на инициативата. За постигането на тези цели BSA ще предложи на дружествата от малкия и среден бизнес законни и функционални практически решения за оптимизиране разходите по придобиване и инсталиране на компютърни програми с оглед избягване на нежелани рискове от софтуерно пиратство и повишаване ефективността на работния процес чрез въвеждането на система за ефективно управление и контрол на софтуерните активи.
Подобряването на бизнес климата и създаването на условия за разгръщане на възможностите за иновации в ИT сектора изисква провеждането на последователна и отговорна политика по отношение на правата върху интелектуална собственост в дух на публично-частно партньорство.
"Ефективното използване на информационните технологии увеличава конкурентността на бизнеса. Политиките за управление на софтуерните активи позволяват на компаниите да максимизират своите инвестиции във софтуер и да изграждат етична бизнес среда. Наличието на предвидим легален софтуерен пазар дава увереност на софтуерните разработчици да инвестират в нови продукти и решения за локалния пазар, увеличава критичната маса на професионалистите и създава здравословен бизнес модел с висока добавена стойност", коментира г-н Боян Бойчев, управител на БиЕмДжи ООД – водещ дистрибутор и създател на софтуерни продукти в България.
За целите на кампанията, на Интернет страницата на BSA, се предлагат практически инструменти за въвеждане на система от мерки за ефективно управление на софтуерните активи на предприятията от малкия и среден бизнес, както и линкове към сертифицирани одитори и местни доставчици на бизнес софтуер, към които потребителите могат да се обръщат за информация относно законосъобразното придобиване и използване на софтуерни продукти на компании, членове на BSA. Рекламни банери в редица онлайн и печатни издания препращат към сайта на сдружението за допълнителна информация.
В рамките на кампанията ще бъдат предприети и координирани действия с правоприлагащите и правоохранителни органи в страната за установяване и санкциониране на случаи на софтуерно пиратство.
Сдружението на издателите на бизнес софтуер / BSA (The Business Software Alliance/ BSA) е международна нестопанска организация, посветила своите усилия на създаването на безопасна и законна онлайн среда. Сдружението представлява на международния пазар и пред съответните правителствени органи и организации световната софтуерна индустрия и партниращите й хардуерни производители. Членовете на Сдружението са компании, които развиват своята дейност в най-динамичния икономически сектор в световен мащаб. В рамките на своите програми BSA насърчава технологичните иновации чрез своите образователни и обществени инициативи, свързани със закрилата на авторското право, сигурността на кибер пространството и електронната търговия. Членове на BSA са както световни софтуерни гиганти като Адоби, Алтиум, Апъл, Аутодеск, Бентли Систъмс, Ембаркадеро, Корел, Куарк, Майкрософт, МатУъркс, Минджет, СайбърЛинк, Саймантек, СиЕнСи, Сименс, Текла, ТелеАтлас, Фаматек, така и българските софтуерни издатели и разпространители БиЕмДжи, ДиТра и Майкрософт България.