Топ Предизвикателства в Управлението на Продажбите за 2010!
В началото на 2010 професионалната общност на тези, които управляват може би най-важната част от дейността на фирмите – Продажбите, традиционно си задаваме въпроса кои ще са Топ Предизвикателствата пред Управлението на Продажбите през 2010! За да отговорим на този въпрос, ние консултантите от SeLLeX изготвихме, публикувахме и промотирахме изследването: Топ Предизвикателствата в Управлението на Продажбите през 2010! На въпросите отговориха над 100 Мениджъри Продажби от различни компании.
Резултатите от изследването са следните:
Предизвикателство % Мениджъри поставили го на първо място
- Управление на трудовото представяне: 43%
- Управление на взаимоотношенията с клиенти/ CRM 23%
- Развитие на компетенциите свързани с продажби: 16%
- Възнаграждение, Бонуси, Територии, Продажбени цели: 10%
- Наемане и задържане на търговски персонал: 7%
Ето и някои мнения на участници в изследването:
"Най-голямото предизвикателство през 2010 ще бъде да запазаим мотивацията на търговският персонал, да развием компетенциите им, да ги поставим по-близо до клиентите и в същото време да им помогнем да разберат, какво представляват продажбите в днешно време. Ще бъде истинско предизвикателство за всички!"
Албена Николова, Директор Продажби в Теси ООД
"Ще бъде предизвикателство да подържаме мотивацията на търговците в тази трудна и конкурентна среда с ограничени Капиталови и Оперативни разходи, намалени компенсации, по-малко бонуси и свити бюджети за развиване на взаимотношения с клиенти."
Павел Мариников, Маркетинг и Бизнес Развитие в Шнайдер
"Най-голямото предизвикателство пред компаниите през 2010 ще бъде намалелите нетни проходи и свитите приходни маржове поради слабо търсене и увеличаване на цените на суровините. Правлината стратегия ще бъде задържането на добрия персонал и запазване на пазарния дял."
Любомир Илиев, Търговски Мениджър в Ототоп България ООД
"Поради растящата международна конкуренция, най-голямоте предизвикателство през тази година ще бъде увеличаването на пазарния дял при изгодни печалби."
Петър Панайотов, Директор Продажби и Маркетинг в TravelStoreMaker.com